Gå til innhold

Han bor i en brakke, redd for å bli utnyttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på første date med en fyr som jobber to uker på og to uker av.  Når han jobber så bor han i ei brakke. Og når han har fri så bor han mange mil unna.

Det som jeg er redd for, er at han bare er ute etter ei å varme seg på mens han er på arbeid. 

Våre samtaler har handlet mye om at han vil varme seg, chille i en sofa for han har bare seng i brakka si. Og jeg er redd for å bli utnyttet.  

Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 2b69b...2a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, en venninne var borti samme greia. En polakk som bodde på en byggeplass og var hyggelig og koselig med henne. Men alt han gjorde var bare å spise av kjøleskapet og sove i senga hennes. Når byggeprosjektet var over forduftet fyren.

• Liker 10
Skrevet

Helt ærlig tror jeg ikke hadde giddet. Hadde ikke sett helt vitsen, blir så skjevt. Dessuten når han bor mange mil unna og er borte to uker i strekk, så tror jeg det der opplegget bare blir klønete i lengden. Med mindre du tror dette er mannen i ditt liv, så hadde jeg stått over. 

Anonymkode: ce048...476

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar! Han blir i denne jobben i 3-4 år og han er norsk. Jeg har spurt om han ikke vil jobbe dær han bor men han sa han trivdes med denne jobben.

Men jeg bare lurer på hvordan de som har slike jobber tenker. Jeg hadde ikke klart å bo i brakke 2 uker, så bo i et hus og ha venner ogfamilie rundt seg for så å dra tilbake til brakka. Er det pga lønnen? 

Jeg trenger å få eksponert min angst for dating så blir å treffe han. Så får jeg ta dette brakke situasjon på sikt. 

Men er redd for at han blir å være ekstra sjarmerende og pågående og utnytte meg. For jeg er en som blir lett utnyttet.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Han blir i denne jobben i 3-4 år og han er norsk. Jeg har spurt om han ikke vil jobbe dær han bor men han sa han trivdes med denne jobben.

Men jeg bare lurer på hvordan de som har slike jobber tenker. Jeg hadde ikke klart å bo i brakke 2 uker, så bo i et hus og ha venner ogfamilie rundt seg for så å dra tilbake til brakka. Er det pga lønnen? 

Jeg trenger å få eksponert min angst for dating så blir å treffe han. Så får jeg ta dette brakke situasjon på sikt. 

Men er redd for at han blir å være ekstra sjarmerende og pågående og utnytte meg. For jeg er en som blir lett utnyttet.

Vet ikke om lønnen er årsaken til at han jobber slik. Men mange er jo nødt til å pendle, hvis de ikke får jobb nærmere der de bor.

Anonymkode: 0f02e...0d0

Skrevet

Har han barn der han bor (enten med en ekskjæreste eller med en nåværende kjæreste/ kone? (Noen spiller dobbeltspill)

Om han har barn der hans faste bosted er, er det rart at han velger å pendle for å jobbe, dersom han kunne fått jobb på hjemtraktene, og det ikke er pga at han tjener mye mer ved å jobbe der han gjør nå.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er redd for å bli utnyttet, skriver du. Da bør du tenke deg godt om.

Ha en samtale tidlig i forholdet, angående om han kan tenke seg å fortsette å bo i din by, også etter at arbeidskontrakten der er avsluttet, dersom det blir dere 2.

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på første date med en fyr som jobber to uker på og to uker av.  Når han jobber så bor han i ei brakke. Og når han har fri så bor han mange mil unna.

Det som jeg er redd for, er at han bare er ute etter ei å varme seg på mens han er på arbeid. 

Våre samtaler har handlet mye om at han vil varme seg, chille i en sofa for han har bare seng i brakka si. Og jeg er redd for å bli utnyttet.  

Hmm

Det er nok sjanse for at han ønsker noen å bruke, ja. Blir det ikke deg, blir det ei anna dame.

Han har vel full anledning til å leie seg et ordentlig sted å bo på mens han jobber der, hvis han vil.

• Liker 3
Skrevet

Noen mennesker  (menn), deriblant meg selv, liker ikke å jobbe 8-16, og kun ha fri i helgene. Og i tillegg kanskje måtte bruke 2 timer daglig på pendling til og fra jobb. Da kan en sånn 2 uker jobb, 2 uker fri være en mer fristende ordning. Lange friperioder gir jo flere muligheter enn en vanlig frihelg. At mannen har et annet bosted kan jo være mer tilfeldig, eller at han har familie og venner der han bor. Om TS velger å Date denne mannen, og de finner tonen sammen, er det vel godt mulig at han velger å bo fast der han jobber, eller at de kan flytte sammen et sted de begge liker.

• Liker 1
Gjest RealWildOne
Skrevet

Du setter selv premissene for eget forhold!

Skrevet

Altså, det er veldig mange mennesker som jobber slik. Å bo på brakkerigg når man er på jobb er helt normalt og en del av "lønna", altså gratis bolig på arbeidsstedet. Hva hadde det kostet arbeidsgiver å innlosjert alle disse på hotell? Ikke sikkert at det eksisterer nok hybler i nærområdet til å kunne innlosjere alle "privat". Lønna på sånne jobber er ofte veldig god. Jeg kjenner flere som jobber slik som du beskriver TS og de stortrives. Altså, de stortrives så klart ikke med å bo på brakke, men med å ha en jobb som gir en såpass god lønn kombinert med veldig mye fritid. Syntes ikke du skal dømme han pga at han "bor" på brakke. Han bor jo i et hus eller i en leilighet, men sover på brakke når han er på jobb. Det er en vesentlig forskjell.

• Liker 4
Skrevet

Tror egentlig ikke han prøver å utnytte deg i det hele tatt, selv om det gjerne er koseligere hos deg en i ei brakka. Ville vært mer obs på at det er et stort dundrende fakta at den type skiftjobber tiltrekker seg menn med issues som alkohol og dop som ikke ville klart en 9-16 jobb. To uker clean and nice, to uker trasha, men penger i kassa. 

Anonymkode: 275ab...07d

• Liker 1
Gjest Tsunade
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS! Hvis du har angst for dating (pga.tidligere dårlig erfaring), så er det i grunnen ganske beleilig for deg at dere møtes sånn av-og-på, for da blir det ikke så "tett" for deg heller. Du har faktisk valgt selv å ha forhold til en mann som du har på avstand. Kanskje han også har det slik, eller som du frykter, bare ønsker noen å varme seg på.

Prøv så godt du kan å holde deg i ro i forholdet og vente og se; mens du tar vare på deg selv, og er bevisst på hva du ønsker og trenger. For som RealWildOne skriver så bra:

1 time siden, RealWildOne skrev:

Du setter selv premissene for eget forhold!

Ønsker deg lykke til! :tommelsmil:

Gjest RealWildOne
Skrevet
13 minutter siden, Tsunade skrev:

Ønsker deg lykke til! :tommelsmil:

Trenger ikke lykke, jeg gjør meg fortjent til å nå mine mål ved hardt arbeid!

Gjest Tsunade
Skrevet

Nå var det TS jeg mente, da... men du kan vel ta med deg lykkønskninger du også?

Lykke til med hardt arbeid! :tommelsmil:

Skrevet
På 9.11.2016 den 3.17, AnonymBruker skrev:

Det er klart opp i dagen hva han vil, så hold deg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...