Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er stabil og ligger å vipper konstant mellom 5-6 dager, og vært slik nå i over to år. 

Noen som har det slik og blitt gravid? Hvor lang tid tok det å bli gravid? 

Anonymkode: 0a797...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang syklus har du? 

Anonymkode: f3909...9fc

Skrevet

Den er på 28 dager. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er på 28 dager. 

Hmm..det er rart. Syklusen din er veldig normal og fin. Kort syklus (under 24 dager) og kortluthealfase gir noen ganger nedsatt fruktbarhet fordi kroppen har for lite tid til å produsere progesteron mellom eggløsning og mens. Men du er regelmessig og har normal syklus som er bra.

Hvordan kom du frem til at eggløsning ligger så sent som dag 22-23? Har du prøvd å bli gravid i 2 år alt, eller har du akkurat begynt?

Skrevet

Lutealfase burde ligge på rundt dobbelt så mange dager som jeg nå har, så den er kort. Har alltid hatt sterke eggløsningssmerter og testet hos gynekolog ig det var fullt utslag på eggløsning. Dessverre kommer mensen for fort til at det befruktede egget kan feste seg da den kommer 5-6 dager etter eggløsning. 

Har skrevet ned når jeg har eggløsning og mensen i snart ti år pga jeg ikke kan gå på noen prevasjonsmiddel. 

Fikk den ene ungen får noen år siden og da var denne lutealfase på 8-9 dager og brukte mange år før den babyen kom til verden. Redd for at det ikke nå vil bli flere pga dette. 

Har prøvd en stund og begynner skjønne at kanskje det ikke vil gå uten hjelp om det vil fungere overhode? Så hva finnes det av muligheter? Provera/ pergo etc? 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lutealfase burde ligge på rundt dobbelt så mange dager som jeg nå har, så den er kort. Har alltid hatt sterke eggløsningssmerter og testet hos gynekolog ig det var fullt utslag på eggløsning. Dessverre kommer mensen for fort til at det befruktede egget kan feste seg da den kommer 5-6 dager etter eggløsning. 

Har skrevet ned når jeg har eggløsning og mensen i snart ti år pga jeg ikke kan gå på noen prevasjonsmiddel. 

Fikk den ene ungen får noen år siden og da var denne lutealfase på 8-9 dager og brukte mange år før den babyen kom til verden. Redd for at det ikke nå vil bli flere pga dette. 

Har prøvd en stund og begynner skjønne at kanskje det ikke vil gå uten hjelp om det vil fungere overhode? Så hva finnes det av muligheter? Provera/ pergo etc? 

Når du har målt deg frem og fått fastslått av gynekolog at eggløsning faktisk ligger så sent og prøvd så lenge tror jeg mistanken din er reell. Men veldig positivt at du har fått barn naturlig for noen år siden! Vanligvis trenger en minimum 10 dager luthealfase for å klare bli gravid. B-vitaminer, spesielt B12 og E kan ha positiv innvirkning på progesteron/luthealfase. Men ville hørt med lege om du burde få prøve progesteronstøtte. 

Skrevet

Jeg ville også hørt med legen om du kan få noe for å prøve øke lutefasen din. Den hørtes veldig kort ut. Jeg har 29/30 dagers syklus med 16 dagers lutefase.

Anonymkode: 96be0...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...