AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Som overskriften sier, vi har tenkt til å gifte oss i hemmelighet uten noen seremoni. Men jeg sitter med en litt dårlig følelse og er usikker på om det er så lurt. Jeg føler det et stort steg i livet som ikke blir skikkelig markert, men vi har av diverse grunner valgt å holde det hemmelig. Er det noen som har gjort/skal gjøre det samme, eller endte opp med å fortelle det? Anonymkode: 22aa5...84c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Vi valgte å gifte oss i utlandet i all hemmelighet. Foreldre og søsken visste det, samt et par nære venner, ellers ingen andre. Fortalte det enkelt og greit via FB når vi kom hjem.... Ble bare godt mottatt, ingen sure miner... Anonymkode: 90b56...457
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Jeg har gjort det. Vet ikke om det var verd hemmelighetskremmeriet. Folk blir veldig lei seg av å bli holdt utenfor en sånn lykkelig familiebegivenhet som et giftemål vanligvis er. Ville kanskje vurdert å fortelle den nærmeste familie, altså foreldrene deres. Var ellers veldig fornøyd med opplegget. En enkelt tinghusvielse var midt i blinken for oss Anonymkode: 3fc92...f25
Gakkepus Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Naa vet ikke jeg hva som kan vaere grunnen til alt det styret, men skal du gifte deg i hemmelighet og eventuelt informere folk om det paa Fb, saa faar du nesten regne med at det ikke blitt tatt godt imot. Hadde i det minste informert de naermeste rundt meg. Naa tenker jeg kanskje annerledes... jeg giftet meg og alle visste om det, men jeg kan tenke meg at familien min hadde blitt fryktelig saaret over noe sant.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Hvis du forteller det, er det jo ingen hemmelighet lenger! Men du kan jo fortelle det etterpå, det er greit å vite for andre. Derimot har ingen behov for å kjenne til planene på forhånd. Nysgjerrighet er intet legitimt behov. Anonymkode: 3947d...c5d
Oppgitt78 Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Vi tok det i forbindelse med dåp, og kun forloverne/presten visste noe på forhånd. Da selve dåpshandlingen var utført, holdt presten praten gående i de minuttene det tok å skifte til bryllupsklærne. Når vi så kom inn igjen, så sa han at det var en liten post til på programmet, og ba forsamlingen snu seg mot inngangen.. Det fungerte fint, for de nærmeste var jo allerede klare for selskap den dagen. Forøvrig morsomt å se filmen fra dåpen, da det var mange lettere sjokkerte fjes i forsamlingen. 😆 1
LittleBabyBlue Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 3 timer siden, Oppgitt78 skrev: Vi tok det i forbindelse med dåp, og kun forloverne/presten visste noe på forhånd. Da selve dåpshandlingen var utført, holdt presten praten gående i de minuttene det tok å skifte til bryllupsklærne. Når vi så kom inn igjen, så sa han at det var en liten post til på programmet, og ba forsamlingen snu seg mot inngangen.. Det fungerte fint, for de nærmeste var jo allerede klare for selskap den dagen. Forøvrig morsomt å se filmen fra dåpen, da det var mange lettere sjokkerte fjes i forsamlingen. 😆 Hadde en slektning som gjorde det samme. Kan vel trygt si at hun tror det var kjempehyggelig, mens det egentlig sitter mye såra slektninger igjen. Hun flytta utenlands, så nærme slektninger som ikke prioriterte en dåp, men som hadde dratt i bryllup, sitter igjen vonbråten og føler seg utelatt. Var for det meste brudgommens familie som var der.
Oppgitt78 Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev: Hadde en slektning som gjorde det samme. Kan vel trygt si at hun tror det var kjempehyggelig, mens det egentlig sitter mye såra slektninger igjen. Hun flytta utenlands, så nærme slektninger som ikke prioriterte en dåp, men som hadde dratt i bryllup, sitter igjen vonbråten og føler seg utelatt. Var for det meste brudgommens familie som var der. For min del, så tenker jeg at nære slektninger som ikke tar seg bryet med å komme i dåpen til barna mine, kan holde seg hjemme når det er bryllup også.. En kan dessverre ikke gjøre alle til lags, og et bryllup er for brudeparet, ikke gjestene.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 min bror ringte å fortalte det til familien 2 dager etterpå! Må si at det var ganske mange i familien som ble skuffet, men samtidig så var det parets valg. dem ønsket ikke fest å oppstyr. gifter dere dere for å tilfredsstille familien, eller gifter dere for deres egen del? Vil dere ha en stor fest med familie, eller ikke, det er helt og holdent deres valg... Men samtidig er det jo fult mulig å gifte seg, fortelle det til folk, å ikke ha fest... Anonymkode: 37bad...8e3
LittleBabyBlue Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 1 time siden, Oppgitt78 skrev: For min del, så tenker jeg at nære slektninger som ikke tar seg bryet med å komme i dåpen til barna mine, kan holde seg hjemme når det er bryllup også.. En kan dessverre ikke gjøre alle til lags, og et bryllup er for brudeparet, ikke gjestene.. Så fordi hele brudens familie som fortsatt bor i Norge (far, besteforeldre, søsken, tanter og onkler) ikke ville bruke ressurser på ferie, reise og overnatting, men istedet sendte dåpsgave, så er det greit at bryllupet ble holdt på en slik måte at kun brudgommens familie ble prioritert? Jaja, noen synes visst det er helt ok å såre familien....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå