AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Vi har flyttet så mannen har bestilt dørskilt til oss. Mannen har et barn fra tidligere, og vi har ett felles barn. Begge barna har fars etternavn og mors etternavn som mellomnavn. Jeg og eksen hans har et likt etternavn, bare siste stavelse som er forskjellig. Mannen så ikke over hva han skrev på dørskiltet før han bestilte. I dag kom det, og på vårt felles barn har han skrevet eksens etternavn og ikke mitt. Dette sa jeg i fra om, men han mente at jeg og alle andre vet godt at jeg er mor til fellesbarn, så dette var ikke noe å bry seg om. Joda, jeg vet godt at hun er min datter, men så irriterende å ha noen andres mellomnavn på dørskiltet. Har tidligere opplevd at hans bekjente blander navnene våre så de har trodd at vår datter også er eksen hans sin. Vel, mannen mener jeg er urimelig og gikk nå for å montere skiltet! Datter er ikke gamle jenta ennå, men hun kommer jo også til å se at det ikke er hennes navn når hun blir eldre. Godt mulig jeg er tverr og barnslig, men akkurat nå så er jeg sur og irritert på mannen som ikke bryr seg! Anonymkode: f822d...49f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Bestill nytt skilt. Anonymkode: 644ae...e03 39
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Jeg hadde kastet det. og blitt sint. altså det et greit å gjøre feil, greit alle vet at du er hennes mor og det er greit at etternavnet er likt. men jeg hadde blitt sint. lite respekt! altså det er datteren Din det er snakk om, og finnes det ikke angrerett på bestillingssiden ? Anonymkode: 2be14...ea1 8
Gneis Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Enkelt. Bestill nytt, skru det opp. Mannen din ser det sikkert ikke en gang, hvis det skulle være et tema, da. 19
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Er det mulig? Selvfølgelig skal du ha riktig navn på datteren din, noe annet blir jo helt urimelig. Dette bør mannen din forstå. Hvordan hadde han likt det hvis de var eksen din sitt navn som sto på skiltet. Jeg hadde bestilt et nytt og kastet dette. Jeg hadde aldri gått med på at det skiltet ble skrudd opp. Anonymkode: 114ce...406 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Jeg hadde først påpekt feilen, og hvis mannen hadde endt opp med å henge opp skiltet så hadde jeg faktisk blitt sint. Det er fryktelig unødvendig. Det navnet man har fått, er det navnet man skal bruke (men mindre man selv velger å bytte navn) og da skal ikke et annet navn stå på skiltet. Så enkelt. Be han bestille nytt skilt, og nekter han så gjør du det selv! Jeg hadde faktisk blir veldig sint over noe sånt! Anonymkode: ab811...496 4
PaperFlower Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Problemet her er vel at mannen din ikke forstår hvor viktig det er for deg å få presisert at dette er dine barn og dette er "hennes" barn, og ikke minst at du har ditt eget etternavn. Og jeg synes det er han som er urimelig som ikke forstår det. Sett deg ned med mannen din og saklig gå gjennom det du har sagt her. Si at det er slitsomt (og kanskje litt sårt?) at andre blander sammen navnene deres. Det føles kanskje ut som om du ikke er så mye verdt, hvis han ikke en gang bryr seg om de forskjellige etternavnene deres? (Dette er bare det jeg personlig hadde kommet til å si, kanskje du føler det på en annen måte.) Si at det er viktig for deg at det er korrekt navn som står på skiltet pga. det. Hvis han etter det fortsatt ikke forstår problemet, så anbefaler jeg at du selv bestiller et nytt skilt med riktig navn på. Be ham henge opp det når det kommer. Nekter han, så tar du å streker over/maler over det andre skiltet til han henger opp det nye. Det hadde jeg gjort iallefall. Så får skiltet med feil navn henge der, uleselig, til han henger opp det nye. Eventuelt kan du henge det opp selv, det spørs jo hvor enkelt skiltet er å henge opp, så det får være opp til deg. Hva om noen hadde skrevet et annet etternavn på hans navn? Hans barn? Har du en eks, som han vet etternavnet på, som du kan bruke som eksempel? "Hvordan hadde du likt om det sto Hans Olsen på skiltet, istedet for Hans Pettersen?" Hvordan hadde han syntes det hadde vært? 2
Nemigirl Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 30 minutter siden, Gneis skrev: Enkelt. Bestill nytt, skru det opp. Mannen din ser det sikkert ikke en gang, hvis det skulle være et tema, da. Dette! Og hva med å sette på et etternavn fra en eks av deg etter nåværende mannens fornavn? Hvem bryr seg, liksom? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 For en ufølsom dust. Rop ut navnet til eksen din neste gang dere har sex. Det er jo ikke noe å bry seg om... Anonymkode: f790c...e44 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 En stavelse feil? Snakker vi "Jensen" vs "Jenssen" liksom? Jeg kunne ikke brydd meg mindre, men hadde byttet skilt da. Whatever liksom. Anonymkode: 3520f...179 1
mummu Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Herregud, urimelig fyr! Det er helt hinsides all fornuft med dørskilt med feil navn. Hadde aldri godtatt det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Det skiltet hadde ikke blitt gammelt i mitt hus! Den barnslige delen av meg hadde hatt lyst til å bestile et nytt skilt der mannens navn var feilstavet, bare så han skulle oppleve hvordan det føles. Det er jo tross alt ikke så farlig... Men forhåpentligvis hadde fornuften seiret, og jeg hadde bestilt et skilt der ale navnene var riktige. Også hadde jeg tat en prat med mannen om respekt, og om hvor mye identitet som, for mange, ligger i navn. Datteren din skal ikke måtte oppleve at hun ikke er viktig nok til at man gidder å få navnet henes riktig på dørskiltet! Greit nok at mannen kom i skade for å bestille feil, litt sløvt, men alle gjør feil.Ikke greit at han mener det er ok å henge opp skiltet med feil navn på! Anonymkode: 309de...8eb 10
Lou Salome Skrevet 9. november 2016 #13 Skrevet 9. november 2016 Skru det ned, bestill nytt likt, skru det nye opp når det kommer. Bare gi klar beskjed om at det ER viktig. Det er ingenting å diskutere, verken med ham eller oss. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #14 Skrevet 9. november 2016 Bestill nytt skilt, og når det kommer så tar DU og tar ned det gamle og henger opp det nye. Ferdig. Du trenger ikke kommentere det for mannen en gang. Anonymkode: 96892...2fa 3
Gjest Marillia Skrevet 9. november 2016 #15 Skrevet 9. november 2016 Jeg hadde bestilt nytt skilt om det sto feil navn uansett hva. Om jeg het Gunn Benthe Olsen og det sto Gunn Bente Olsen på skiltet hadde jeg bestilt nytt skilt.
Hactar Skrevet 9. november 2016 #16 Skrevet 9. november 2016 (endret) 9 timer siden, Nemigirl skrev: Dette! Og hva med å sette på et etternavn fra en eks av deg etter nåværende mannens fornavn? Hvem bryr seg, liksom? Ja, hvorfor ikke? Han og alle andre vet jo hvem som er mannen til TS nå. Egentlig trenger de ikke eget dørskilt i det hele tatt, de kunne bare arvet et. Alle vet jo hvem de er uansett. TS, bare bestill nytt skilt. Husk å gi mannen feil etternavn på skiltet. Neida, gi alle rett navn. Men nytt skilt må til. En ting er tilhørigheten til din datter, men jeg ville uansett ikke hatt slurv hengende på døra mi. Stavefeil har ingenting på et skilt å gjøre. Endret 9. november 2016 av Hactar 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #17 Skrevet 9. november 2016 Bestill nytt skilt, bruk bare fornavn på alle! Så slipper dere å skille mellom mine og dine.... Anonymkode: 30d08...c00 6
Gjest skjære Skrevet 9. november 2016 #18 Skrevet 9. november 2016 Hvorfor er du irritert? Føler du at mannen fortsatt har følelser for eksen? At han ikke viser nok at det er du som er hans nåværende partner? At du tenker dette betyr at han ikke bryr seg skikkelig om datteren din? Dersom du sier du er sint grunnet stavefeilen, så vil jo selvsagt mannen ikke bry seg noe med det. Jeg hadde heller ikke tenkt det var noe big deal. Bestill nytt skilt kan man gjøre, men jeg hadde ikke tenkt over at det skulle være et problem. Så jeg tenker at mannen ikke skjønner hvor problemet egentlig ligger heller.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #19 Skrevet 9. november 2016 Ikke ofte jeg er så opptatt av detaljer, har et navn som er lett å stave feil og på arbeidsplassen min har det blitt feilstavet i alle år uten at jeg bryr meg. Men på eget dørskilt ville jeg hatt det korrekt! Man fremstår som litt dum når man ikke klarer å stave sitt eget og familiens navn, rett og slett. Anonymkode: a64ae...075 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #20 Skrevet 9. november 2016 Nytt skilt er bestilt! Godt å høre at det ikke er jeg som er urimelig. Datteren med feil navn, er hans datter også. Er ikke bekymret for at han har følelser for eksen, men det er irriterende at vår datter har eksens navn på dørskiltet, og så "er det ikke så farlig". Jeg heter Hanseth, mens eksen heter Hansen for å komme med et eksempel. På skiltet står det Hans Hansen Jensen og Anne Hansen Jensen. På Anne skulle det stått Hanseth Jensen. Det er ikke en skrivefeil jeg kan overse. Anonymkode: f822d...49f 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå