Gå til innhold

Når man skal si: jeg elsker deg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en kjæreste, og vi har vært sammen nå i et halvt år. Vi skal flytte sammen om 14 dager og har det helt fantastisk. Han sier han er så glad i meg som han aldri har kjent før, ser for seg meg som mor til sine barn og har en indre ro når vi er sammen.

Så for 14 dager siden sa jeg de tre velvalget ord: jeg elsker deg. Men jeg fikk de ikke i retur. Han sier det er for tidlig, men at han mener han vil elske meg en dag.Men nå kan han ikke si det.

Og jeg ble ærlig talt så knust. Det e fint at han ikke sier det om han ikke mener det - men uansett er det så sårende. Jeg har vært litt deppa pga dette i etterkant og nevnt det for han.At jeg tenker på det og at det gnager meg. Det skjønner han og vil så gjerne at jeg skal "legge det litt på is" og fortsette som før. Det er ikke så lett.

Hva skal jeg gjøre? Er det noen som har noen tips? jeg føler at jeg føler så mye mer sterkt enn han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være at dere definerer å elske forskjellig. for meg er det veldig sterke ord, men jeg kjenner mennesker som bruker det ofte og ikke tar så tungt på det. andre igjen velger å vente til de er sikre på at de har møtt "den rette".

Gjest Anonymous
Skrevet

Tok nesten ett år før jeg sa "jeg elsker deg" til samboern.

For meg er dette store ord man ikke skal slenge rundt seg med uten at man mener det:

For meg innbærer å elske noen at det er noen jeg vil være sammen med i tykt og tynt, gode og ikke fullt så gode dager til jeg dør - og det ligger også et løfte i det til den jeg sier det til. Det er derfor ord som bør være vel gjennomtenkte før man sier det, mener jeg.

Samboern sa han elsket meg lenge før jeg sa det til han - jeg vet det såret han at jeg ikke kunne si takk det samme, men jeg forklarte han hvorfor og han lot det ligge til jeg en kveld sa det av meg selv. Nå forteller jeg han at jeg elsker han nesten hver dag :)

I stede for å være lei deg prøv å se det positive i det: Den dagen han sier han elsker deg legger han sannsynligvis mye mer mening i det enn om han hadde sagt det til deg en av de første gangene han så deg. Prøv å legg det på is og ikke legg press på han.

Og, du føler ikke nødvendigvis mye mer sterkt enn han, men kanskje han er mer redd for det han føler? Mange er ikke vant til å vise følelser, si man er glad i noen. Kanksje har han aldri sagt "jeg elsker deg" til noen før og å bli den første han sier det til er vel verdt å vente på?

Gi han den tiden han trenger så kommer det kanskje før du aner! :klem:

Skrevet

kvinnfolk!!! :roll::wink:

det er ikke første gangen jeg har lest jenter/kvinner her inne som endelig har sagt "jeg elsker deg" til sin kjære, og blir seriøst såret og skuffet og usikre på forholdet når de ikke får det tilbake DER OG DA!!! :wink:

har du elsket ham fra dag en?

Har du elsket ham lenge uten å sagt det?

ville det vært rett for deg å si "jeg elsker deg" før du følte det rett selv

Var du ikke seriøs nok i forholdet før du sa "jeg elsker deg"?

jeg mener, han sier til deg at han føler noe for deg som han aldri før har følt for noen, han sier til deg at han ønsker deg som mor til sine barn, og han sier vel at han ønsker å dele livet sitt med deg, det er så sterkt han føler for deg!!

han forteller deg også at det på tross av disse ganske store følelsene for deg, ikke er rett for ham å si "jeg elsker deg" enda, det vil ikke bety at du føler sterkere for ham en han føler for deg, men det kan bety at du har enten en lavere grense for når det føles rett å uttrykke deg så sterkt, eller at du har en annen oppfatning/mening i ordene en ham?

kanskje han føler like sterkt for deg, men legger mer i ordene en du gjør?

Jeg synes du skal ta ordene hans om at han føler noe for deg som han aldri før har følt, at han ser deg som mor til deres barn etc inn i hjertet ditt og vite at han ønsker å dele livet sitt med deg! føl litt på deg, og se hva som er så forskjellig med såpass store følelser, kontra dine følelser. hva MER er det du føler for ham?

ta det positive og la ham får tid til å uttrykke seg sterkere når han er klar for det selv. Og ikke bli såret/skuffet over at dere ikke utvikler følelsene for hverandre nøyaktig likt, så lenge dere har samme ønske for fremtiden (noe det jo virker som dere har), så hør heller på det han sier, en det han ikke sier.

og vit at det godt kan være dere har like sterke følelser, men forskjellig behov/følelse for å uttrykke dem.

Skrevet

Jo jeg skjønner at vi kan ha samme følelse og at jeg skal sette pris på det posivtiv og heller tenke på det enn at han ikke sier: jeg elsker deg. Men allikvel så gnager det meg. Jeg prøver å legge det bak der og tenke at vi føler likt, ønsker likt osv.. men ja, det er så enkelt at det gnager for det...skulle ønske det ikke gjorde det..

Skrevet

Det jeg synes er litt merkelig er at man ønsker å dele livet sitt med et menneske man ikke elsker.. Jeg hadde aldri sagt til noen at jeg ønsker å dele livet mitt med deg, men jeg kan ikke si at jeg elsker deg enda..

Og jeg ville heller aldri tenkt tanken på å få barn med en person jeg ikke elsker..

Men det er meg da..

Skrevet

bommpy: noen gang tenkt på at det kan være mulig å elske noen uten å være klar for å fortelle det til vedkommende? :wink:

det er ikke alle som er like komfertable med å si ordene, eller å snakke om så sterke følelser, er man da dømt til ett liv uten noen?

jeg har vært sammen med en som sa "jeg elsker deg" etter en mnd, når jeg sa at det KUNNE han ikke, på så kort tid, så mente han (og han var voksen) at jo, det mente han!!!

folk legger forskjellig ting i forskjellige ord.

Gjest GreenSky
Skrevet
bommpy: noen gang tenkt på at det kan være mulig å elske noen uten å være klar for å fortelle det til vedkommende? :wink:

Jeg har aldri sagt 'jeg elsker deg' til noen.

Skrevet

Jeg har aldri sagt 'jeg elsker deg' til noen.

og det betyr kanskje ikke at du ikke HAR elsket noen?

Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, for det har jeg. :) (og da mener jeg elsket, ikke forelsket i)

Skrevet

det er ikke alle som er like komfertable med å si ordene, eller å snakke om så sterke følelser, er man da dømt til ett liv uten noen?

jeg har vært sammen med en som sa "jeg elsker deg" etter en mnd, når jeg sa at det KUNNE han ikke, på så kort tid, så mente han (og han var voksen) at jo, det mente han!!!

folk legger forskjellig ting i forskjellige ord.

Jeg er helt enig med deg i det du skriver Aline. Men trådstarter skriver at kjæresten hennes sier at han er sikker på at han vil elske henne EN DAG, med andre ord han gjør det ikke nå..

Hvis det var det at han følte det, men ikke var klar for å si det, kunne han vel ha sagt at han ikke var klar for å si det samme??

Gjest GreenSky
Skrevet

Vi jenter er så flinke til å overanalysere alt. Jeg synes det er bra at en ikke sier 'jeg elsker deg' sånn uten videre. Det er sterke ord. Han sier jo at han kanskje vil gjøre det en dag - og kjærlighet vokser over tid. De har vært sammen i et halvt år, og det er ikke mye. Veien fra forelskelse til kjærlighet er som regel lang.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

..men for hans egen del så elsker han ikke, i forhold til hans egen beskriving av ordet. Fordi han har ikke samme definisjon av ordet elske som deg. Men jeg kan nesten garantere at dere föler det samme.

Og som aline skrev: Hva annet er det du föler, som ikke han gjör?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns virkelig du skal prøve å la dette ligge, og la han få blir klar i sitt eget tempo.

Jeg kan fortelle deg om min opplevelse. Jeg sa 'jeg elsker deg' til min kjæreste etter ca 5 mnd, da var jeg klar for det og følte det meget sterkt. Han ble stum, lykkelig og rørt, han så meg inn i øynene lenge, kysset meg i hele ansiktet, klemte meg og var ekstra kosete i flere dager etterpå. Jeg hadde ikke forventet at han var klar for å si det selv, og jeg var også meget glad for at han faktisk ikke gjorde det. Disse ordene betyr så uendelig mye.

5 mnd senere sier han det plutselig, lykkelig og stolt over at han fikk det til. Og jeg blir rørt til tårer.

Jeg er veldig glad for at jeg aldri forventet å få ordene i retur med en gang, og at jeg aldri nevnte det, var deppa og anklagende...

Hvor kjekt hadde det egentlig vært om han hadde sagt det på trass etter at du hadde tatt opp med han at det gnager? Jeg syns du skal gjøre som han sier, legge det på is...

Han sier det når han er klar!

Det betyr ikke at han ikke uendelig glad i deg og vil dele livet sitt med deg, sjansen er stor for at han føler akkurat det samme som deg, han er bare ikke klar for å uttrykke akkurat de ordene.

Respekter det.

Skrevet

Ja men det er det jeg tenker også. Hva er det jeg føler som ikke han gjør? det er jo det jeg grubler på ...kanskje føler jeg mer enn han..vil mer enn han..kanskje raskere enn han. Det har seg også slik at han er 2 år yngre enn meg ..og forrige forhold var jo med ei jente som var 6 år yngre enn det jeg er.. .kanskje det har noe å si.. jeg vet ikke - mye tanker. Men det hjelper å se hva dere mener da :-)

Skrevet

:wink: det har bare gått seks måneder, det er ikke ett must å skulle elske noen etter kun ett halvt år. :wink:

spesiellt ikke når man kanskje ikke engang virkelig HAR elsket noen før? så man vet kanskje ikke helt hva de forskjellige følelsene man har er? :wink:

han sier han tror han KOMMER TIL å elske deg, det betyr ikke nødvendigvis at han ikke gjør det (selv om det også kan hende han ikke er kommet like langt der), men kanskje han ikke vet helt hva de sterke følelsene er?

når man føler en følelse man ikke har følt før, så er det vel ikke SÅ lett å bare bestemme seg for at det er "elsk"? Kanskje det er, kanskje det er på vei til å bli, kanskje det bare er inderlighet, kanskje han ikke vet selv?

det virker jo som han har veldig sterke og gode følelser for deg ihvertfall, og det etter rimelig kort tid! :wink: (halvt år er ikke så mye, om du tenker på at dere kanskje skal dele resten av livet!) :wink:

kanskje du er raskere en ham, kanskje du er flinkere en ham til å sortere og plassere følelsene dine? kanskje du har elsket før? og vet hva følelsen er?

Skrevet

Føler litt med trådstarter her. En håper i det lengste på at en skal få de ordene tilbake når en sier dem for første gang. Ofte er det slik at man sier de når man føler at en i et forhold elsker hverandre. Tror ikke jeg heller hadde følrt meg overlykkelig etter å ha sagt det, men ikke hørt det tilbake.

Jeg har sagt det til en person i hele mitt liv, og da svarte jeg. Hadde gått lenge å tenkt på når og hvordan jeg skulle si det, og plutselig sa hun det til meg. Gjorde det hele litt lettere :-)

Skrevet

Trøst deg med det at ofte når det går for fort så sklir det fra hverandre like fort. Han vil ikke flytte ilag med deg pga ingenting. Han har følelser, men å elske noen er veldig sterkt. Det må bygges opp, mer for noen enn andre.

Skrevet
Trøst deg med det at ofte når det går for fort så sklir det fra hverandre like fort. Han vil ikke flytte ilag med deg pga ingenting. Han har følelser' date= men å elske noen er veldig sterkt. Det må bygges opp, mer for noen enn andre.

Skriver under på denne også jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...