AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Jeg har gått ned fra 67 kg til 60 det siste halvåret, og så med mer innsats 60 til 57 den siste måneden. Jeg tenkte egentlig at rundt 52-55 før jul ville vært estetisk idielt for meg. Samtidig så føler jeg med fysisk veldig bra og lett å løpe osv. Har litt lyst til å legge det på hylla og bare vedlikeholde en tid. Har gjort det siste uka. Spesielt nå som kulden setter inn har jeg lyst til å kunne spise litt ekstra suppe. Samtidig så er det kanskje litt dumt å "gi opp" når jeg er så nærme målet mitt? Hva ville dere valgt? PS: jeg er 166 cm høy, så er ikke lenger overvektig. Anonymkode: 22b67...144 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Forresten ville ikke suppe eller havregrynsgøt gå på tvers av hvordan jeg har mistet vekt. Jeg har gått ned i vekt ved å først kutte ut melkeprodukter og veldig bearbeidet mat (godteri og fast food osv bare en gang i uken eller så), og den siste måneden spist litt mindre generelt. Anonymkode: 22b67...144
Leo Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Jeg ville ha valgt å vedlikeholde en normal vekt fremfor å prøve og bevege meg i grenselandet mot undervekt. Som for øvrig er minst like usunt som overvekt. 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Jeg ville tatt pause for å kunne klare å leve slik du lever. Men det hadde jeg ikke klart uansett! Anonymkode: b2246...073
Honnikorn Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Hvis du går ned i 52 kilo er du der jeg var når legen klassifiserte meg som undervektig og sendte meg hjem for å spise kaloritett mat, og mye av det. Nå kom det etter sykdom men allikevel, jeg ser virkelig ikke sunn ut. Kroppen trenger næring jente! Ikke tro at å være så tynn er noe å trakte etter, en blir verken mer lykkelig eller attraktiv. Spis mat, kroppen trenger det spesielt nå på vinteren når det brukes ekstra kalorier for å holde deg varm. Bedre humør får en også, og så fryser man ikke så mye. Og du, suppe kan du spise myye av. Er ikke mye kalorier der gitt. 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Havregryn og suppe er jo slankemat? Anonymkode: cd047...87c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Jeg er ganske ung, 21 år, så synes ikke det virker for slankt. Med en vekt på 52-55 vil jeg ligge på en bmi på mellom 19-20, noe som både er innenfor sunt, men samtidig tynn/slank. Dessuten har jeg store pupper, og rundt ansikt, som gjør at jeg føler jeg ser større ut enn vekten vil tilsi. Anonymkode: 22b67...144 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 Om du ikke er meget spinkel bygget og er flatbrystet er ikke 52 en helt normal vekt for den høyden. Den er for de som fra naturens side er slanke og sped og ikke noe en skal presse seg ned i. Du kan risikere å virkelig bli syk. Jeg syns du skal stoppe nå og se hva kroppen din sier til den nye vekten. At du er veier for mye er ikke sant. Og syns du bør se på om det er mer hva du tenker deg om deg selv som er problemet. Jeg vet du ikke spurte om det her. Men det er ment som ett rop og omsorg. Jenter ta vare på kroppene deres. De er ikke til kun for å ta seg ut. De skal funke også. Og hjernen skal funke. Det gjør den ikke om en presser seg unaturlig tynn. Ga år av livet til å tulle med vekten. Vær nå iallefall forsiktig. Anonymkode: 84d40...ff7 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Nei, du trenger ikke gå ned mer i vekt. Og så lurer jeg på hvorfor du har kuttet ut melkeprodukter? Om du er så heldig at du faktisk kan ha i deg melkeprodukter så er dette absolutt å anbefale. Ikke at du skal drikke 5 glass melk om dagen, men du bør i alle fall drikke et lite glass melk og spise litt ost på skiva osv. Jeg er liten og tynn selv med en fettprosent på godt under 20(har sykdom som gjør at jeg har problemer med magen altså, er ikke selvvalgt å være tynn fordi jeg fryser konstant og er trøtt og slapp), men går i alle fall ikke opp i vekt av å spise ost og klatte på med litt margarin på skiva (kan ikke drikke melk jeg da pga allergi), hadde jeg gått opp i vekt av bare det hadde livet vært mye enklere. Anonymkode: 5364c...a29 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 2 timer siden, Honnikorn skrev: Hvis du går ned i 52 kilo er du der jeg var når legen klassifiserte meg som undervektig og sendte meg hjem for å spise kaloritett mat, og mye av det. Nå kom det etter sykdom men allikevel, jeg ser virkelig ikke sunn ut. Kroppen trenger næring jente! Ikke tro at å være så tynn er noe å trakte etter, en blir verken mer lykkelig eller attraktiv. Spis mat, kroppen trenger det spesielt nå på vinteren når det brukes ekstra kalorier for å holde deg varm. Bedre humør får en også, og så fryser man ikke så mye. Og du, suppe kan du spise myye av. Er ikke mye kalorier der gitt. Hvor høy er du? Veier du også 52? Anonymkode: 1bb0c...992
Honnikorn Skrevet 9. november 2016 #12 Skrevet 9. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor høy er du? Veier du også 52? Anonymkode: 1bb0c...992 Rundt 160 høy, jeg har spist meg opp i 50 kilo nå og vil gjerne ha på meg 3-4 kilo til. Ser ikke pen ut når jeg er så skranglete og typen synes også jeg er litt knoklete for tiden 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #13 Skrevet 9. november 2016 På 11/8/2016 den 21.17, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned fra 67 kg til 60 det siste halvåret, og så med mer innsats 60 til 57 den siste måneden. Jeg tenkte egentlig at rundt 52-55 før jul ville vært estetisk idielt for meg. Samtidig så føler jeg med fysisk veldig bra og lett å løpe osv. Har litt lyst til å legge det på hylla og bare vedlikeholde en tid. Har gjort det siste uka. Spesielt nå som kulden setter inn har jeg lyst til å kunne spise litt ekstra suppe. Samtidig så er det kanskje litt dumt å "gi opp" når jeg er så nærme målet mitt? Hva ville dere valgt? PS: jeg er 166 cm høy, så er ikke lenger overvektig. Anonymkode: 22b67...144 Hvor lang tid brukte du på å gå ned fra 67? (er like høy, vil ned til 62 ca) Anonymkode: 344b7...70d
Leo Skrevet 9. november 2016 #14 Skrevet 9. november 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid brukte du på å gå ned fra 67? (er like høy, vil ned til 62 ca) Anonymkode: 344b7...70d Det kan du fint klare på en uke! Bare drikk vann og innta tynn suppe og ett og annet knekkebrød. Fra spøk til alvor så bør du bruke minst 10 uker og kanskje mer. Trener du en del kan det være like bra å bruke målebånd siden du kan gå opp i vekt samtidig som du blir strammere. Vekt/BMI er egentlig bare en forenkling. 1
Honnikorn Skrevet 10. november 2016 #15 Skrevet 10. november 2016 Helt enig med Leo her, tenk riktig nå. Spis mat med proteiner, det vedlikeholder musklene. Det er de som går først og det er ikke pent eller godt for kroppen å miste muskelmasse. Jeg gikk ned som følge av en større operasjon og får man ikke i seg nok proteiner vil kroppen bruke det den finner i musklene dine. Til tross for at jeg var i ganske så god form har vekttapet satt meg langt tilbake når det gjelder muskelmasse. Så jeg spiser og prøver å holde meg i aktivitet. Vekttap bør komme av en kombinasjon mellom målrettet aktivitet og passe med mat, man trenger både fett, karbohydrater og proteiner underveis. Kroppen er en kompleks "maskin" som trenger nok påfyll. Jeg er en vandrer, jeg går lange og mange turer. Fordi jeg liker det, ikke for å holde vekta nede. Hvordan kroppen ser ut en en følge av det daglige livet man lever. Man kan ikke leve på slankekur. Og til slutt, ikke vær så opphengt i kiloer, tenk på at det er godt for deg å ha litt reserver å gå på skulle man trenge det. Ikke gjør kropp og mat til en greie i livet, det fører ikke mye godt med seg. Spis normalt og hold kroppen i gang, det lønner seg i det lange løp. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #16 Skrevet 10. november 2016 Dette var så herlig rett fram å lese, det er akkurat de samme faktorene jeg tenker på når det gjelder vekt Jeg ser best ut når jeg veier rundt 50 kg, føler meg lett og fin når jeg trener, og perser på alle løpedistanser. Men det er vanskelig å opprettholde denne vekten. Jeg føler ikke at jeg spiser meg så mett som jeg ønsker, jeg fryser mer, har mer sug etter sukker. Så jeg ender alltid opp med å legge på meg og veie det kroppen min har lyst å veie når jeg spiser meg mett - som er 55 kg. Jeg er 163 cm. Du er høyere enn meg, og 59-60 kg høres ut som en fin vekt for deg, og som er grei å opprettholde. Anonymkode: d4618...07e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå