AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Jeg bor i leilighet. Når kjøkkenviften settes på, begynner inngangsdøren å suse noe voldsomt. Jeg regner med dette har noe med lufttrykk å gjøre, ved at det ikke slippes inn nok luft fra andre steder. Dette er imidlertid ganske rart, da det finnes lufteventiler på vinduene (som er åpne, jeg kjenner trekk når jeg holder hånden foran), samt en ventilator ut. Noen tips til hva som kan gjøres med dette? Anonymkode: 221c8...8f9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Sette et vindu på gløtt? En kjøkkenvifte er laget for å trekke ganske mye luft, og denne luften må jo tas fra et sted. Lufteventiler på vinduer er jo ofte temmelig spinkle greier, så de klarer kanskje ikke å ta unna nok? Hvor mange vinduer er det snakk om? Ellers vil jeg tippe at inngangsdøren med fordel kunne være litt tettere. Er den rett, og er tetningslistene i orden hele veien rundt? Anonymkode: 4e00c...bd0
prt90 Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i leilighet. Når kjøkkenviften settes på, begynner inngangsdøren å suse noe voldsomt. Jeg regner med dette har noe med lufttrykk å gjøre, ved at det ikke slippes inn nok luft fra andre steder. Dette er imidlertid ganske rart, da det finnes lufteventiler på vinduene (som er åpne, jeg kjenner trekk når jeg holder hånden foran), samt en ventilator ut. Noen tips til hva som kan gjøres med dette? Anonymkode: 221c8...8f9 Hvor gammel er leiligheten? Det bør jo være noen ventiler i tillegg til dem over vinduene.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i leilighet. Når kjøkkenviften settes på, begynner inngangsdøren å suse noe voldsomt. Jeg regner med dette har noe med lufttrykk å gjøre, ved at det ikke slippes inn nok luft fra andre steder. Dette er imidlertid ganske rart, da det finnes lufteventiler på vinduene (som er åpne, jeg kjenner trekk når jeg holder hånden foran), samt en ventilator ut. Noen tips til hva som kan gjøres med dette? Anonymkode: 221c8...8f9 Når du setter på en kjøkkenvifte og har dører og vinduer lukket, så dannes det et undertrykk. Er ikke ytterdøra tett, så vil det suse luft inn gjennom utetthetene i døra. Setter du et vindu på gløtt, så får du ikke samme undertrykket som kjøkkenvifta trenger for å fungere maksimalt. Få justert ytterdøra slik at den blir tett, eller prøv med tetningslister dersom døra er eldre og ikke justerbar. Anonymkode: 63543...9aa
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Takk skal dere ha. Leiligheten er 20 år gammel, og døren er vel original. Jeg kjenner at det trekker luft over dørstokken når døren er lukket, så jeg skal prøve å kjøpe nye tetningslister. Anonymkode: 221c8...8f9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk skal dere ha. Leiligheten er 20 år gammel, og døren er vel original. Jeg kjenner at det trekker luft over dørstokken når døren er lukket, så jeg skal prøve å kjøpe nye tetningslister. Anonymkode: 221c8...8f9 Av ren nysgjerrighet: Er ytterdøren ut til en felles gang eller ut til friluft? Anonymkode: 32ca5...bf8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 På 12.11.2016 den 12.46, AnonymBruker skrev: Av ren nysgjerrighet: Er ytterdøren ut til en felles gang eller ut til friluft? Anonymkode: 32ca5...bf8 Felles gang (dog en relativt liten gang med inngang til få leiligheter, og temperaturen i gangen er ikke romtemperatur (kanskje rundt 15 grader) Anonymkode: 221c8...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå