Gå til innhold

Susing i dør når kjøkkenvifte går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i leilighet. Når kjøkkenviften settes på, begynner inngangsdøren å suse noe voldsomt. Jeg regner med dette har noe med lufttrykk å gjøre, ved at det ikke slippes inn nok luft fra andre steder. Dette er imidlertid ganske rart, da det finnes lufteventiler på vinduene (som er åpne, jeg kjenner trekk når jeg holder hånden foran), samt en ventilator ut. Noen tips til hva som kan gjøres med dette?

Anonymkode: 221c8...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sette et vindu på gløtt? En kjøkkenvifte er laget for å trekke ganske mye luft, og denne luften må jo tas fra et sted. Lufteventiler på vinduer er jo ofte temmelig spinkle greier, så de klarer kanskje ikke å ta unna nok? Hvor mange vinduer er det snakk om?

Ellers vil jeg tippe at inngangsdøren med fordel kunne være litt tettere. Er den rett, og er tetningslistene i orden hele veien rundt?

Anonymkode: 4e00c...bd0

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i leilighet. Når kjøkkenviften settes på, begynner inngangsdøren å suse noe voldsomt. Jeg regner med dette har noe med lufttrykk å gjøre, ved at det ikke slippes inn nok luft fra andre steder. Dette er imidlertid ganske rart, da det finnes lufteventiler på vinduene (som er åpne, jeg kjenner trekk når jeg holder hånden foran), samt en ventilator ut. Noen tips til hva som kan gjøres med dette?

Hvor gammel er leiligheten? Det bør jo være noen ventiler i tillegg til dem over vinduene. 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du setter på en kjøkkenvifte og har dører og vinduer lukket, så dannes det et undertrykk. Er ikke ytterdøra tett, så vil det suse luft inn gjennom utetthetene i døra. Setter du et vindu på gløtt, så får du ikke samme undertrykket som kjøkkenvifta trenger for å fungere maksimalt. Få justert ytterdøra slik at den blir tett, eller prøv med tetningslister dersom døra er eldre og ikke justerbar. 

Anonymkode: 63543...9aa

Skrevet

Takk skal dere ha. Leiligheten er 20 år gammel, og døren er vel original.

Jeg kjenner at det trekker luft over dørstokken når døren er lukket, så jeg skal prøve å kjøpe nye tetningslister. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk skal dere ha. Leiligheten er 20 år gammel, og døren er vel original.

Jeg kjenner at det trekker luft over dørstokken når døren er lukket, så jeg skal prøve å kjøpe nye tetningslister. 

Av ren nysgjerrighet: Er ytterdøren ut til en felles gang eller ut til friluft?

Anonymkode: 32ca5...bf8

Skrevet
På 12.11.2016 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet: Er ytterdøren ut til en felles gang eller ut til friluft?

Anonymkode: 32ca5...bf8

Felles gang (dog en relativt liten gang med inngang til få leiligheter, og temperaturen i gangen er ikke romtemperatur (kanskje rundt 15 grader)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...