Gå til innhold

Jeg har begynt å trene - men elsker fet mat og godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har nylig begynt å trene. Er på 3 uke nå hvor jeg har hatt to treningsøkter på en time hver per uke. Jeg har begynt å trene fordi klærne mine begynner å bli litt i strammeste laget og jeg har ikke råd til å kjøpe nye. :fnise:

Greia er at jeg er så utrolig glad i mat! Fet mat og godteri er det beste jeg vet. Jeg spiser ikke hamburger fra gatekjøkken hver dag men jeg lager ofte lasagne (toro), spaghetti, hjemmelagd hamburger, kjøttkaker i brun saus, biff med pommes frites og tykke gode bernaisesauser. 

Er det mulig å gå ned noen kilo med såpass lite trening uten å endre kostholdet noe særlig?

Jeg har også den utfordringen at jeg føler at jeg ikke får puste om jeg løper og sliter derfor veldig med å løpe i mer enn ett til 2 minutter av gangen. Jeg går gjerne fort på mølla eller sykler i 15-25 minutter før jeg trener styrkeøvelser på maskinene på treningssenteret. 

Noen som vil komme med tips eller erfaringer på dette området? Jeg føler meg helt blank her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fet mat trenger ikke være negativt. Godteri kan også være sunt selv om det er fett - tenk nøtter osv.

Anonymkode: 062ad...a09

Skrevet

Hvis du føler at du ikke får puste av å løpe et minutt eller to, er det virkelig noe du bør trene på. 

Intervalltrening er virkelig effektivt, både for å komme i form og å gå ned i vekt. Så etter oppvarming, løp to minutter fire ganger. Etterhvert øker du til tre min av gangen. 

Da har du sjans til å faktisk gå med i vekt. Mest sannsynlig vil du bli mindre godtesyk også, helt av deg selv. 

Anonymkode: fc56e...0e7

• Liker 1
Skrevet

Grethe roede har mange gode oppskrifter. Jeg har prøvd flere av dem og er fornøyd.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du føler at du ikke får puste av å løpe et minutt eller to, er det virkelig noe du bør trene på. 

Intervalltrening er virkelig effektivt, både for å komme i form og å gå ned i vekt. Så etter oppvarming, løp to minutter fire ganger. Etterhvert øker du til tre min av gangen. 

Da har du sjans til å faktisk gå med i vekt. Mest sannsynlig vil du bli mindre godtesyk også, helt av deg selv. 

Anonymkode: fc56e...0e7

Det skal jeg prøve på! :)

Skrevet

Trening tar gram mens reduksjon av mat tar kilo. For å si det sånn så er det mye lettere å la være å spise 500 kalorier enn å trene dem av seg. Du bør begynne med å spise 500 kalorier (minst) hver dag og prøve å kutte litt ned på all karboen. Lag f.eks en hamburger men dropp brødet og lag heller en god youghurtbasert dip som du kan ha på med masse grønt. Dropp pommes frittes og fete sauser, det er usunt for deg på så mange måter og bør være noe du kun nyter en gang i blandt. Man blir veldig avhengig av sukker som karbohydrater blir til og man spiser gjerne mer for det trigger appetitten. Jeg har slitt med overvekt i ti år og klarte endelig før sommeren å ta tak i meg selv og har nå gått ned 20 kg. Jeg nyter fortsatt god mat og snacks men i mye mindre mengder og langt fra hver dag. Nå tar jeg gjerne en liten skål med chips og ikke hele posen som som før. Har fått det så mye bedre med meg selv, mer energi og sover mye bedre etter at jeg har lagt om kostholdet.

Anonymkode: 076c1...d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...