Gå til innhold

Nordisk singelliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en dokumentar på NRK. The Swedish theory og love. Tror den forklarer mye om kulturen her i Norden. Vi setter individuelle verdier høy og derfor er det mange som velger singeltilværelsen fremfor parforhold. Dette gjenspeiles i at mange dater og har uforpliktende forhold og sex, men ingen monogami.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg kjenner igjen dette i min aldergruppe. (35-45 år) Alle de single jeg kjenner ønsker oppriktig å finne seg noen å være monogame med. Og man ser negativt på de som har hatt sex med mange, og ikke vært i lengre forhold.

Men mulig det stemmer for dagens unge.

Anonymkode: a9678...2e9

• Liker 1
Skrevet

Singellivet er bra for mange i store deler av tyveårene der man ofte studerer, reiser, bor i bofellesskap og lignende, men ikke fullt så gøy lenger når man kommer i i slutten av tyveårene og etterhvert tredveårene, der vennene dine for det meste etablerer seg. Mange opplever at vennekretsen ikke har særlig tid til rådighet lenger, og det er slutt på spontanturer og spontane vennekvelder/fester. Alt som ikke kan planlegges minst flere måneder i veien utgår og det bidrar til mange single opplever stor grad av ensomhet etterhvert som de blir eldre.

Anonymkode: da93c...429

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...