Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ei jente på 24. Jeg og samboer har vært prøvere i 1,5 år. Mistet 2 ganger, ingen barn fra før. Fikk akkurat vite at ei nær venninne av meg er gravid i dag. De prøvde kun i 1 mnd før de lyktes. Det var akkurat som et slag i magen da jeg fikk høre det på melding i kveld. Jeg ble skikkelig deppa og lei meg. Glad på deres vegne selvfølgelig men føler meg som en dårlig venninne som ikke klarer å vise at jeg er glad utad. Hun er den første i vennegjengen som skal få nå da, om det går bra som det selvfølgelig gjør. Livet er så vanvittig urettferdig! Jeg og sambo ønsker oss barn mer enn alt i verden og jeg har pleid å unngå alt som knytter meg til graviditet hos andre pga det tapper meg for energi. Uff det skal ikke være lett, måtte bare få ut disse tankene mine et sted..

Noen som har opplevd lignende? Føler meg unormal med disse tankene mine om andres graviditeter, burde jo være en stor, stor glede.

Videoannonse
Annonse
Gjest babystøv
Skrevet

Ja opplever dette hele tiden. 

Har en venninne som i oktober sa at hun måtte bli gravid i november med tanke på jobb osv. Jeg bare tenkte... shit du tror det tar så kort tid. Men joda, hun sto med positiv test for 3 dager siden. Jeg har prøvd i 8 mnder, og begynner å bli ganske lei.. Alle blir gravide mens jeg? ikke i nærheten engang. Du har hvertfall bevis på at du kan bli gravid med tanke på at du har mistet.. Det er en liten trøst hvertfall :) 

Skrevet
3 minutter siden, babystøv skrev:

Ja opplever dette hele tiden. 

Har en venninne som i oktober sa at hun måtte bli gravid i november med tanke på jobb osv. Jeg bare tenkte... shit du tror det tar så kort tid. Men joda, hun sto med positiv test for 3 dager siden. Jeg har prøvd i 8 mnder, og begynner å bli ganske lei.. Alle blir gravide mens jeg? ikke i nærheten engang. Du har hvertfall bevis på at du kan bli gravid med tanke på at du har mistet.. Det er en liten trøst hvertfall :) 

Takk for fint svar. Føler virkelig med deg <3 lykke til videre, det går nok for oss begge til slutte skal du se :-)

Skrevet

Jeg tror nesten alle som prøver å bli gravide over en periode opplever dette. Jeg er den eneste single i min venne gjeng, eneste single og kun et par utenom som ikke har barn. Hver gang noen blir forlovet, gifter seg, blir gravide, så er det et slag i magen min. Ikke fordi jeg prøver å bli gravid, men jeg ønsker meg alt dette så veldig. Ikkje fordi jeg ikke unner de det, men fordi jeg blir lei m eg på mine vegne, det føles sårt.  Det er lov å bli skuffet, det er helt naturlig. 

Å miste to ganger på rad i så ung alder, er selvfølgelig veldig kjipt. Dersom dere mister en gang til, så blir dere vel skikkelig undersøkt? Tror det er tredje sa som utløser dette. Min venninne mistet 3 ganger på rad, de ble utredet, og ikke lenge etter var de gravide. Nummer to er på vei. Har ei annen venninne som prøvde i over 1 år, hun har termin om et par uker. To andre som blir gravide bare de blir sett på. Folk er forskjellige, men det går som regel bra til slutt. Trøst deg med at du har en samboer som elsker deg, jeg skulle gjort mye for å være i din situasjon. 

Anonymkode: 1483f...91e

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nesten alle som prøver å bli gravide over en periode opplever dette. Jeg er den eneste single i min venne gjeng, eneste single og kun et par utenom som ikke har barn. Hver gang noen blir forlovet, gifter seg, blir gravide, så er det et slag i magen min. Ikke fordi jeg prøver å bli gravid, men jeg ønsker meg alt dette så veldig. Ikkje fordi jeg ikke unner de det, men fordi jeg blir lei m eg på mine vegne, det føles sårt.  Det er lov å bli skuffet, det er helt naturlig. 

Å miste to ganger på rad i så ung alder, er selvfølgelig veldig kjipt. Dersom dere mister en gang til, så blir dere vel skikkelig undersøkt? Tror det er tredje sa som utløser dette. Min venninne mistet 3 ganger på rad, de ble utredet, og ikke lenge etter var de gravide. Nummer to er på vei. Har ei annen venninne som prøvde i over 1 år, hun har termin om et par uker. To andre som blir gravide bare de blir sett på. Folk er forskjellige, men det går som regel bra til slutt. Trøst deg med at du har en samboer som elsker deg, jeg skulle gjort mye for å være i din situasjon. 

Anonymkode: 1483f...91e

Tusen tusen takk for fint svar skjønne deg :hjerte:

Ja det var/er skikkelig sårt og tøfft å ha mista 2 ganger såpass langt ut i svangerskapet som jeg gjorde. Helt forferdelig når det var så ønska.. 

Heier på deg!!! Alt skjer når du minst venter det så plutselig sitter du der med både kjæreste, hus og baby selv :-) Lett å si, kan en tenke.. Men det unner jeg virkelig alle og alt skjer til sin tid. Bare ikke alltid så fort vi kanskje ønsker det, tydeligvis.. Plutselig skjer det :-) 

God klem :)   

TS

Skrevet

Jeg kan ikke få barn og opplever dette hele tiden med venninner som blir gravide. Det var sårt de første årene men nå har jeg vendt meg til tanken på at det er sånn

Anonymkode: a31ff...9a6

Gjest Axl Rose
Skrevet

Når jeg leser sånt som dette så er jeg sjeleglad for at jeg er mann. Dere kan ikke ha mange bekymringer i livet når dere blir deppa og sjalu av å ikke få barn i en alder av 24 år mens "venninnene" får barn. Hvorfor må dere gjøre og få alt vennene deres gjør/får? Ro deg ned du ts! Slutt med sjalusien for det går kun utover deg selv og ingen andre. Husk at du er 24 år for faen! Ikke 44! 

Skrevet
11 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Når jeg leser sånt som dette så er jeg sjeleglad for at jeg er mann. Dere kan ikke ha mange bekymringer i livet når dere blir deppa og sjalu av å ikke få barn i en alder av 24 år mens "venninnene" får barn. Hvorfor må dere gjøre og få alt vennene deres gjør/får? Ro deg ned du ts! Slutt med sjalusien for det går kun utover deg selv og ingen andre. Husk at du er 24 år for faen! Ikke 44! 

Hehe, lett å si du som er mann. 

Forresten har jeg en genfeil som tilsier jeg skal fjerne eggstokker og livmor innen jeg er 30. Så har plutselig ikke så god tid på meg likevel. Kan ikke vente til jeg er 44 jeg ser du ;-)

TS

• Liker 5
Gjest incognita
Skrevet
14 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Dette skjønner du åpenbart ikke mye av.

Gjest Axl Rose
Skrevet
2 minutter siden, Blomkvist skrev:

Hehe, lett å si du som er mann. 

Forresten har jeg en genfeil som tilsier jeg skal fjerne eggstokker og livmor innen jeg er 30. Så har plutselig ikke så god tid på meg likevel. Kan ikke vente til jeg er 44 jeg ser du ;-)

TS

Kvinner kan fint leve uten barn også. Tviler på at verden ender selv om ei dame ikke får barn men alle rundt henne får barn. Du kan gå rundt å være sjalu og lei deg for min del, men det hjelper ingen vet du. Beste er å legge det fra deg og godta livet som det er. Får du barn så får du barn. Får du ikke barn så får du ikke barn. Livet går videre uansett. 

Skrevet
15 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Når du er 44 er det som regel for sent....mange har redusert evne til å få barn allerede i midten av 30 årene så man bør ikke vente til det nesten er for sent heller...kvinner er ikke som menn som har en hav av tid på seg. Så kvinner bør ikke kaste bort tiden på menn som ikke vil ha barn.

Anonymkode: bffa6...af2

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Kvinner kan fint leve uten barn også. Tviler på at verden ender selv om ei dame ikke får barn men alle rundt henne får barn. Du kan gå rundt å være sjalu og lei deg for min del, men det hjelper ingen vet du. Beste er å legge det fra deg og godta livet som det er. Får du barn så får du barn. Får du ikke barn så får du ikke barn. Livet går videre uansett. 

Men altså... hun har lyst på barn? Du virker korttenkt.

Anonymkode: be303...7be

• Liker 10
Gjest Axl Rose
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså... hun har lyst på barn? Du virker korttenkt.

Anonymkode: be303...7be

Sånn er livet. Ikke alle får det de har lyst på. Vi kan aldri vite hva vi får og ikke får i livet. Må bare leve og ta det som det kommer eller gjøre det vanskelig for seg selv med sjalusi og være lei seg. 

Skrevet
7 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Sånn er livet. Ikke alle får det de har lyst på. Vi kan aldri vite hva vi får og ikke får i livet. Må bare leve og ta det som det kommer eller gjøre det vanskelig for seg selv med sjalusi og være lei seg. 

Menn og kvinner har tydeligvid 2 helt forskjellige måter å tenke på.. Ære til deg som klarer å tenke på det viset og tydeligvis ta lett på ting som går i mot i livet :-)

TS

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Blomkvist skrev:

Menn og kvinner har tydeligvid 2 helt forskjellige måter å tenke på.. Ære til deg som klarer å tenke på det viset og tydeligvis ta lett på ting som går i mot i livet :-)

TS

Jeg har måttet takle vold i mange år jeg. Så da regner jeg med at folk kan klare å takle å ikke få barn akkurat her og nå, men der tok jeg feil så beklager.

Endret av Axl Rose
Skrevet

Har vært gjennom alle de følelsene 4 ganger på 1 år selv. Familiemedlem nå som glemte kondom en gang og da var det gjort. Venninner som var av prevensjon i 2 uker så var det gjort. Ei venninne som skal føde før jul, ei ugjen i april. Venter egentlig på ei til som jeg føler på meg at er gravid.

Anonymkode: b940e...7a8

Skrevet

Det er ikke lett med de tankene.. har hatt dem selv i mange år. etter sa tok det her 5 år å bli gravid igjen og måtte da igjennom prøverør. 

Ble veldig lei meg når venninner og de rundt meg ble gravide, men greide etterhvert å være glad for dem ☺ det blir din tur en gang TS det er jeg sikker på.

Kan jeg spør om hvor langt du var på vei de to gangene?

Har dere vert på utredning? man kan få henvisning til slikt etter å ha vert aktive prøver i 1 år ☺

Masse lykke til videre med prøvingen

Anonymkode: afc0d...bba

Skrevet

hehe, ja kjenner meg igjen! Ble lei meg å sjalu når jeg ikke ble gravid og mine venninner ble det, og så ble jeg gravid og da ble jeg veldig ivrig på at mine resterende venninner også burde bli gravid. Ble så glad at jeg begynte å gråte sist en venninne av meg fortalte at hun også var gravid... Jaja, sånn går no dagan...

Anonymkode: 741c2...4da

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Bootyhunter skrev:

du "rumpejeger" viser ekstremt lite medmenneskelighet synes jeg. Det er klart at det er viktig å være lykkelig over det man har i livet, men å lengte etter å få barn er tøft. Da er det godt å ha noen å snakke med ( feks her på fora ) 

La nå TS få ha tråden sin i fred uten det maset ditt. ;)

Anonymkode: e846b...154

• Liker 5
Skrevet

Klem til deg, Ts. Skjønner dette er tøft for deg.

Anonymkode: 4cee8...3eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...