Gå til innhold

Rister i hele kroppen en liten stund etter oppvåkning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd dette, og vet hva det er? At hele kroppen rister, men mest innvendig, en liten stund etter å ha våknet? Har kun opplevd dette etter kortere lurer, ikke om morgenen. Varer ca. et halvt minutt og det er liksom litt mer "risting" enn det er skjelving som når man f.eks fryser. Føles ubehagelig og at man på en måte føler seg litt fjern (uten at man nødvendigvis er det.)

Anonymkode: d2962...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også å "riste" innvendig, og føler meg uvel etter en kort lur. Får også hjertebank og høy puls. Ekkel følelse, aner ikke hvorfor det er sånn :O

Anonymkode: 614f5...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også å "riste" innvendig, og føler meg uvel etter en kort lur. Får også hjertebank og høy puls. Ekkel følelse, aner ikke hvorfor det er sånn :O

Anonymkode: 614f5...910

Hvor lenge varer det for deg, og opplever du det ofte? Har du noen tanker om hva det kommer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mangel på vitaminer osv? Og rister kroppen eller merker du bare sånn innvendig risting?

Anonymkode: 61c0a...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med mangel på vitaminer osv? Og rister kroppen eller merker du bare sånn innvendig risting?

Litt lavt på d-vitamin, men det har jeg hatt før uten å oppleve denne ristingen. Jeg er litt usikker på hvor synlig det er fra utsiden, men det er ikke så mye, tror jeg, mest innvendig. Men risting er det, ikke bare følelse av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har jeg det også! Aner ikke hva det er, men er litt ekkelt ja. Har tenkt at kroppen gjerne er litt "fortumlet" etter å ha våknet, for det er som du sier etter korte lurer, og da blir jeg ofte litt desorientert og vet ikke helt om det er dag eller natt osv. Følger tråden :)

Anonymkode: 06c42...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt lavt på d-vitamin, men det har jeg hatt før uten å oppleve denne ristingen. Jeg er litt usikker på hvor synlig det er fra utsiden, men det er ikke så mye, tror jeg, mest innvendig. Men risting er det, ikke bare følelse av det.

Jeg har også veldig lav d-vitamin. Men skjelver for det meste på ryggen. Og da må jeg konsentrere meg for å merke skjelvinger? Merker du den godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også veldig lav d-vitamin. Men skjelver for det meste på ryggen. Og da må jeg konsentrere meg for å merke skjelvinger? Merker du den godt?

Ja, jeg vil si jeg merker den ganske godt, men det står som sagt ikke på så veldig lenge. Når jeg tenker etter så tror jeg forresten ikke at jeg merker det før jeg rører på meg etter å ha våknet. Som regel gjør jeg det med en gang etter å ha sovet på sofaen, så jeg vet ikke om ristingen starter med en gang jeg våkner, eller om den starter når jeg først rører på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer det for deg, og opplever du det ofte? Har du noen tanker om hva det kommer av?

Opplever det nesten hver gang jeg tar en ettermiddagslur. Varer vel et par minutter. Skikkelig ubehagelig. Tenker at det kan ha noe med at man sover lett, og drømmer mye, og blir helt desorientert og stressa når man våkner? Er uvel og kvalm i sikkert 15 minutter etter jeg har våknet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virker som det er veldig vanlig, siden mange skriver om det.

Ja, det er litt greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også dette, men bare innimellom, og jeg har ikke noen vitaminmangler. Man skjelver jo når man fryser, og formålet med det er jo å øke/holde på temperaturen. Kan det være noe med korppstemperaturen som kommer i ulage på noe vis?

Anonymkode: cd95e...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vært obs om rykkingene kommer om morgenen eller etter litt lengre søvn, da kan det være symptom på en form for epilepsi og må undersøkes av lege. 

Hilsen tidligere epileptiker 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, aicelain skrev:

Bare vært obs om rykkingene kommer om morgenen eller etter litt lengre søvn, da kan det være symptom på en form for epilepsi og må undersøkes av lege. 

Hilsen tidligere epileptiker 👌🏻

Er jo ikke snakk om rykninger her. Bare sånn indre skjelving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har jeg det og. Men syns bare det er behagelig, hvis ikke jeg får veldig hjertebank da... Blir så varm og god i kroppen. Tenker det bare er motoren som fyrer igang. ;)

Anonymkode: 5c0a2...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn har jeg det og. Men syns bare det er behagelig, hvis ikke jeg får veldig hjertebank da... Blir så varm og god i kroppen. Tenker det bare er motoren som fyrer igang. ;)

Bare når du våkner eller har du det ellers i hverdagen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare når du våkner eller har du det ellers i hverdagen også?

Bare når jeg våkner etter å ha sovet mindre enn 1,5 time eller så. Hvis jeg blir bråvekket av vekkeklokka eller noe sånt før jeg når et dypt søvnstadie, virker det som kroppen får et lite adrenalinsjokk... Når jeg våkner om morgenen er jeg bare kald og slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...