Gjest Melis_R Skrevet 9. november 2016 #21 Del Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke diagnosen egentlig kalt borderline? Eller surrer jeg nå? Anonymkode: b42c3...8e5 På norsk heter det Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, på engelsk er det Borderline personalitydisoder 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis_R Skrevet 9. november 2016 #22 Del Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Se for deg mange år uten medisinering da. Da hadde det nok vært mer "tull." Anonymkode: b42c3...8e5 Ja å da er det noen som har sviktet, for er viktig med å få brukt medisiner hvis man skal kunne klare å fungere sammen med andre personer😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coracoideus Skrevet 9. november 2016 #23 Del Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke diagnosen egentlig kalt borderline? Eller surrer jeg nå? Anonymkode: b42c3...8e5 Nei. I Norge heter det emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, som videre deles inn i impulsiv eller borderline type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coracoideus Skrevet 9. november 2016 #24 Del Skrevet 9. november 2016 8 minutter siden, Melis_R skrev: Ja å da er det noen som har sviktet, for er viktig med å få brukt medisiner hvis man skal kunne klare å fungere sammen med andre personer😊 Hvilke medisiner er det du mener som brukes i behandlingen av emosjonelt ustabil pf? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis_R Skrevet 9. november 2016 #25 Del Skrevet 9. november 2016 3 minutter siden, coracoideus skrev: Hvilke medisiner er det du mener som brukes i behandlingen av emosjonelt ustabil pf? Jeg bruker cipralex😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coracoideus Skrevet 9. november 2016 #26 Del Skrevet 9. november 2016 Akkurat nå, Melis_R skrev: Jeg bruker cipralex😊 Cipralex er et SSRI-preparat som brukes i behandling av depresjon og diverse angstlidelser, som ofte kan komme i tillegg til pf. Det er ikke behandling av selve personlighetsforstyrrelsen, men kjempefint at det hjelper deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melis_R Skrevet 9. november 2016 #27 Del Skrevet 9. november 2016 4 minutter siden, coracoideus skrev: Cipralex er et SSRI-preparat som brukes i behandling av depresjon og diverse angstlidelser, som ofte kan komme i tillegg til pf. Det er ikke behandling av selve personlighetsforstyrrelsen, men kjempefint at det hjelper deg Cipralex fungerer på meg og i tillegg går jeg til samtale😊 Legene og psykologene jeg har hatt mente jeg har hatt EUPF siden jeg var vledig lita å det er først når jeg begynte med medisinen at livet har blitt mer stabilt☺ Men man får jo flere typer medisin som kan hjelpe da☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coracoideus Skrevet 9. november 2016 #28 Del Skrevet 9. november 2016 1 time siden, Melis_R skrev: Cipralex fungerer på meg og i tillegg går jeg til samtale😊 Legene og psykologene jeg har hatt mente jeg har hatt EUPF siden jeg var vledig lita å det er først når jeg begynte med medisinen at livet har blitt mer stabilt☺ Men man får jo flere typer medisin som kan hjelpe da☺ Så bra at det hjelper deg:) Tror absolutt at visse medisiner kan hjelpe mot symptomer eller tilleggsdiagnoser ved personlighetsforstyrrelser, men det er en sammensatt og krevende gruppe lidelser som mange må slite med store deler av livet. Ikke alle opplever særlig bedring selv om de begynner på medisiner, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #29 Del Skrevet 9. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det samme. Borderline er den gamle betegnelsen. Anonymkode: fab79...107 Tror borderline er et mer nytt navn. Anonymkode: b42c3...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 10. november 2016 #30 Del Skrevet 10. november 2016 På 9.11.2016 den 1.14, AnonymBruker skrev: Noe sier meg at du kan forsvinnende lite om psykisk sykdom uansett hvilke "erfaringer" du skulle ha. Hadde du hatt noen som helst erfaring hadde du visst at de som har emosjonelt ustabil PF er den gruppen som behandles dårlig innenfor psykiatri og knapt nok får tilbud selv når de ønsker det. Anonymkode: fab79...107 Det var heller ikke poenget. Så lenge mor til TS ikke ønsker hjelp, kan ikke TS gjøre så mye. Hvordan denne pasientgruppen behandles i helsevesenet, er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå