AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Del Skrevet 8. november 2016 Hvis du har det, skjønner du kanskje hva jeg mener når jeg sier at svigermoren min er som moren hans. En tispe, unnskyld meg. Hun er faktisk verre enn moren til Raymond, det sier litt. Paranoid, og skal ta meg på alt. Nå lager hun et h3lvete på grunn av noe de har diktet opp helt ut av det blå. Hun er slik: La oss si at tante Gudrun har kjøpt en ny genser i bursdagsgave til svigermonster, hva blir reaksjonen? "MENER DU AT JEG KLER MEG STYGT OG BEHØVER NYE KLÆR?". Hvis du tar med kake i et selskap, er det fordi hennes kaker smaker møkk. Hvis du ikke spiser mer enn 2 porsjoner av middagen, er det fordi den smakte dritt. Alle andre er slemme hele tiden, buhu. Og nå splitter hun familien på grunn av noe hun dikter opp. Måtte bare ta en utblåsning. Anonymkode: 617c8...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamasitas Skrevet 8. november 2016 #2 Del Skrevet 8. november 2016 Hun trenger kanskje noen som kan ta rundt henne og si "kjære deg, du er god nok. vi er alle sammen glade i deg". Høres kanskje rart ut. Men slet mye selv med et familiemedlem på mannen min sin side, gikk til og med i terapi pga det mennesket. Prøv å skap en større forståelse for de menneskene rundt deg som er irriterende, sett deg omså ned med henne og prat. Verden hadde vært enklere for oss alle hvis alle kunne prøve å forestille seg hvordan det er å være i andre sine sko. Du tenker sikkert "ja men hun er den voksne, det er hun som burde..." Men sannheten er at hun aldri har LÆRT det, dessuten kan du aldri forandre noen. Kun deg selv. Senk skuldrene dine når du er rundt henne og ta henne som hun er. Si til deg selv at hun dama der, hun er bare sånn. Det er greit. Jeg godtar det. Men si gjerne ifra hvis noe går over streken, på en ikke-angripende måte da. "Jeg føler meg sånn og sånn når du... Jeg blir såret når du.." -f.eks. Det kan være ting så langt som i barndommen hennes som sitter dypt og som gjør at hun er som hun er. Kanskje hun ikke har hatt det så greit og overdriver ting og virker "paranoid". Vi mennesker blir jo formet av livet vi lever. Kanskje aller mest av de tidligste årene i livet. Lykke til med svigermor. Det var meninga hun skulle komme i livet ditt vettu 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Del Skrevet 8. november 2016 13 minutter siden, Mamasitas skrev: Hun trenger kanskje noen som kan ta rundt henne og si "kjære deg, du er god nok. vi er alle sammen glade i deg". Høres kanskje rart ut. Men slet mye selv med et familiemedlem på mannen min sin side, gikk til og med i terapi pga det mennesket. Prøv å skap en større forståelse for de menneskene rundt deg som er irriterende, sett deg omså ned med henne og prat. Verden hadde vært enklere for oss alle hvis alle kunne prøve å forestille seg hvordan det er å være i andre sine sko. Du tenker sikkert "ja men hun er den voksne, det er hun som burde..." Men sannheten er at hun aldri har LÆRT det, dessuten kan du aldri forandre noen. Kun deg selv. Senk skuldrene dine når du er rundt henne og ta henne som hun er. Si til deg selv at hun dama der, hun er bare sånn. Det er greit. Jeg godtar det. Men si gjerne ifra hvis noe går over streken, på en ikke-angripende måte da. "Jeg føler meg sånn og sånn når du... Jeg blir såret når du.." -f.eks. Det kan være ting så langt som i barndommen hennes som sitter dypt og som gjør at hun er som hun er. Kanskje hun ikke har hatt det så greit og overdriver ting og virker "paranoid". Vi mennesker blir jo formet av livet vi lever. Kanskje aller mest av de tidligste årene i livet. Lykke til med svigermor. Det var meninga hun skulle komme i livet ditt vettu 😊 Ja, og tydeligvis meninga at hun skulle ut av livet mitt også Takk for ord og råd, men noen går det ikke an å prate med. Jeg har vært i denne mølja i 10 år, og nå sier sønnen hennes stopp. Da er det stopp. Vi har prøvd alt, alt bortsett fra kjefting på dem. Vi har kjøpt blomster, vært omtenksomme.. det hjelper ikke.. Hun er bare slem uansett hva man gjør. Anonymkode: 617c8...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå