AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Hei, I går var jeg og gikk tur med hunden, vi fant en ny fin rute med masse spennende å lukte på. Hun har for vane og rulle seg i gress og snø når vi tar litt pauser (unghund), og det samme gjorde hun i går. Da vi kom hjem innså jeg imidlertid at hun må ha rullet seg i gjødsel eller lignende, for hun stinket. Siden det var en god stund siden forrige vask tok jeg det like godt da. Børstet og klippet litt, brukte hundesjampo og balsam og var riktig så fornøyd. Nå i dag kom mannen hjem med hunden. Vi bytter på å gå annenhver dag. Av alle ruter han kunne valgt, gikk han tilfeldigvis samme rute som jeg gikk i går og hunden har nå vært og rulla seg igjen. Hun stinker opp hele huset. Det er ikke skitt og gjørme eller noe, bare veldig fremtredende lukt av gjødsel. Jeg vet man ikke skal vaske hunder så ofte, derfor lurer jeg på om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å fjerne lukta i dag uten å gi full vask slik som i går? Må jeg bare la henne "gå det av seg"? Vi har lært av våre feil og skal nok bli litt strengere på den rullinga rundt omkring, men hun gjør det ikke ofte altså.. Tips til rengjøring av hund uten full shampo/balsam mottas med takk i alle fall! Hun er en cocker, så det skorter ikke på pels for å si det sånn.. Hilsen en som lærer noe nytt annenhver dag Anonymkode: b4257...3a0
ArtyFarty Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Vann ut sjampoen, så går det greit. Det er jo ikke slik at når det skjer en sjelden gang at den bades to dager på rad så blir pels og hud skadelidende. 2
Epiphany Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Det gjør ingenting å vaske henne igjen, så lenge dette ikke gjentar seg ofte. Vi vasker valpen vår én gang i mnd, av og til mer, fordi hun har en tendens til å rulle seg og leke. Vi bruker en mild valpeshampoo, og vanner den ut om vi har vasket henne litt for mye i en periode. Ofte hjelper det også å bare skylle henne med litt varmere vann enn normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 4 minutter siden, ArtyFarty skrev: Vann ut sjampoen, så går det greit. Det er jo ikke slik at når det skjer en sjelden gang at den bades to dager på rad så blir pels og hud skadelidende. Nei altså, hver dag over en lang periode er jo ikke bra for pels og hud, men to dager på rad skader ikke hunden. Anonymkode: fb761...8ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå