AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Hei Jeg har 4 i engelsk på vgs som standpunkt. Hvis jeg tar feks eksamen privatist etterpå, blir da standpunkt karakteren min slettet og faget delt opp i skriftlig og muntlig? Feks at engelsk skriftlig - 4, og engelsk muntlig - ikke vurdering? Anonymkode: ed14a...34b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Vet ikke helt om jeg forstår deg rett, men tror standpunktkarakteren din blir stående, og at eksamenskarakteren som privatist kommer i tillegg på vitnemålet. Anonymkode: 3439b...e76
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/nye-fag-og-forbedringer/ " I saksbehandlingen av søknaden din blir både standpunktkarakter og eksamenskarakter i faget strøket, og erstattet med den nye eksamenskarakteren (eventuelt ny standpunktkarakter). " Anonymkode: 1de14...4ac
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Ja. Karakteren din fra vgs blir da ikke tellenende. Det er siste forsøket som er det tellenende når det kommer til karakterene.. Anonymkode: 92af0...dd6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Ts her jeg skal prøve å gjøre meg mer forstått jeg har karakteren 4 i standpunkt i Engelsk. Siden dette er fra skolen så er ikke faget delt opp i muntlig og skriftlig. hvis jeg tar opp eksamen (feks skriftlig) vil da standpunktkarakteren bli fordelt over begge fagene + den ekstra eksamenskarakteren eller vil standpunktkarakteren slettes og kun skriftlig karakter stå og muntlig 'uten vurdering' Anonymkode: ed14a...34b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Sorry trodde jeg skrev under Karriere og Utdanning Anonymkode: ed14a...34b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her jeg skal prøve å gjøre meg mer forstått jeg har karakteren 4 i standpunkt i Engelsk. Siden dette er fra skolen så er ikke faget delt opp i muntlig og skriftlig. hvis jeg tar opp eksamen (feks skriftlig) vil da standpunktkarakteren bli fordelt over begge fagene + den ekstra eksamenskarakteren eller vil standpunktkarakteren slettes og kun skriftlig karakter stå og muntlig 'uten vurdering' Anonymkode: ed14a...34b Nei. For å erstatte standpunktkarakteren må du avlegge både skriftlig og muntlig eksamen. Du kan ikke endre vitnemålet ditt ved kun å gjennomføre én av de to. Grunnen til dette er at standpunktkarakteren ikke er delt inn i en muntlig og en skriftlig karakter. Anonymkode: 7eae4...a6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå