AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Hei! Jeg har et spørsmål angående det å utvide øreflippene. Og før noen lurer, så har jeg tenkt over det, og ja, jeg synes det er fint Jeg har jo undersøkt litt og vet at man burde vente i minst et halvt år etter å ha tatt hull i ørene før man begynner. Men greia er at jeg har hatt hull i typ 15 år, også har det grodd igjen fordi jeg kun brukte øredobber ved spesielle anledninger. Inntil nylig hadde jeg ikke hatt noe i ørene på rundt to år før jeg fikk presset igjennom, som gikk relativt greit, men jeg lurer på om jeg fortsatt burde vente i et halvt år før jeg begynner prosessen? Også lurer jeg på hva dere syns er best å bruke - tapers eller spiral? Anonymkode: 842fe...9b3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Vent en stund du til hullet er 100% grodd, om ikke kan det hende du river. Jeg byttet på tapers og spiral, tror jeg brukte spiral når jeg var på 8 mm og oppover. Stoppet på 12 mm. Husk godt med glid skulle jeg til å si, smør hullet med kokosolje eller jojobaolje og push spiralen/taperen gjennom hullet etter du har tatt en lang dusj. Da er øret oppvarmet og lettere å tøye ut hullet. Ikke gjør det for fort eller for ofte for da kan det som sagt rive. Jeg utvidet hver tredje uke troooor jeg. Er så lenge siden jeg gjorde det, hehe. Anonymkode: bc36d...edb 1
Mellifluous Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Du burde nok vente litt ja. For min del syns jeg det var enklest å bruke spiral, i tillegg til at jeg syns det så finere ut. Brukte spiral til jeg fikk 10 mm, også presset jeg bare gjennom en vanlig 12 mm plugg når jeg ville utvide mer (begge mine er 13 mm). Brukte veldig lang tid, noe jeg anbefaler deg å gjøre også. Det er veldig lett å revne, og man kan ende opp med at hullene ikke ser veldig fine ut. Tror hele prosessen fra vanlige hull til 12 mm tok rundt 2 år for min del, men det har mye med at jeg venta veldig lenge med å gå fra 2 mm til 3 mm.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Tusen takk for svar, begge to Jeg kommer nok til å vente en stund ja, for jeg er fortsatt litt øm etter at jeg satte i øredobber igjen. Også er det jo greit i tilfelle jeg ombestemmer meg. Bare synd jeg er så ufattelig utålmodig! Får prøve ut begge metodene og se hvilken som er greiest da, spiral synes jeg ser finest ut. Anonymkode: 842fe...9b3
Prestekragen Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Kjæresten min har, og sier dette: Start med 3 mm og vent 6-8 uker, opp til 4-5-6mm, vent 6-8 uker imellom, når du har fått inn 6mm bestiller du silikonplugs 8mm og venter 6-8 uker før du setter de i. Han sier silikonplugs er mye bedre for ørene. Og bruk spiral
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 18 timer siden, Prestekragen skrev: Kjæresten min har, og sier dette: Start med 3 mm og vent 6-8 uker, opp til 4-5-6mm, vent 6-8 uker imellom, når du har fått inn 6mm bestiller du silikonplugs 8mm og venter 6-8 uker før du setter de i. Han sier silikonplugs er mye bedre for ørene. Og bruk spiral Takk for svar! Anonymkode: 842fe...9b3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 TS her! Nå har jeg vurdert, og googlet, og spurt folk og kommet frem til at jeg skal vente ihvertfall fire måneder før jeg begynner hele prosessen. MEN det jeg lurer på er om noen av dere har noen gode linker til hvor man kan bestille plugs/tunneler? Helst i glass eller annet som jeg kan bruke da jeg har ganske ille nikkelallergi... Anonymkode: 842fe...9b3
Persephone Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Jeg kan anbefale deg å bestille fra https://www.crazy-factory.com/en-US/ . De har utrolig mye fint til gode priser. Jeg må bare advare deg om tapers: Ikke bruk dem som smykker! Tapers er bare til å utvide med, og så bør du sette inn tuneller med en gang. De stikker på inn i huden bak øret, og kan derfor bøye øret slik at hullet blir skjevt. Du bør heller ikke la hullet hele med silikon siden silikon har bittesmå porer som lett kan inneholde bakterier og er umulige å rense skikkelig. Jeg vil nok anbefale deg å vente minst en måned før du faktisk begynner siden hullene dine ikke er vant til å ha noe i seg. La dem hele skikkelig sånn som de er nå, og så utvider du forsiktig en millimeter av gangen. Enten med taper og setter i tuneller/plugger med en gang, eller med spiraler som du kan gå med som smykker også. Stainless steel er visstnok det som er lettest å utvide med. Jeg har bare brukt akryl selv siden jeg hadde kjøpt opp dette før jeg visste noe anna, men typen har prøvd masse forskjellig.
neon_sun Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Skalpelleringer er jo også et alternativ om du er veldig utolmodig. Det negative er dog at det gjerne ikke vil trekke seg tilbake om du blir lei og gro prosessen kan være lang. Jeg skalpellerte til 5 mm og strakk resten opp til 12 mm som jeg har nå. brukte vel 2 år på hele prosessen. Brukte tapers videre. Puttet da en tunnell på enden av tapersen og første gjennom. Uansett hva du gjør; ikke bli for ivrig og utolmodig. Jeg har litt arrvev som følge av en liten blowout, det var ganske ukult. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 9 timer siden, Persephone skrev: Jeg kan anbefale deg å bestille fra https://www.crazy-factory.com/en-US/ . De har utrolig mye fint til gode priser. Jeg må bare advare deg om tapers: Ikke bruk dem som smykker! Tapers er bare til å utvide med, og så bør du sette inn tuneller med en gang. De stikker på inn i huden bak øret, og kan derfor bøye øret slik at hullet blir skjevt. Du bør heller ikke la hullet hele med silikon siden silikon har bittesmå porer som lett kan inneholde bakterier og er umulige å rense skikkelig. Jeg vil nok anbefale deg å vente minst en måned før du faktisk begynner siden hullene dine ikke er vant til å ha noe i seg. La dem hele skikkelig sånn som de er nå, og så utvider du forsiktig en millimeter av gangen. Enten med taper og setter i tuneller/plugger med en gang, eller med spiraler som du kan gå med som smykker også. Stainless steel er visstnok det som er lettest å utvide med. Jeg har bare brukt akryl selv siden jeg hadde kjøpt opp dette før jeg visste noe anna, men typen har prøvd masse forskjellig. Tusen takk for tips! Jeg er jo allergisk for nikkel, som nevnt over, så stainless steel vet jeg rett og slett ikke om jeg kan bruke, da jeg kjenner det i ørene med en gang jeg har noe som inneholder nikkel i ørene. Jeg har hørt at akryl ikke skal være så veldig bra å bruke, ihvertfall når det gjelder tunnels, men det funket greit for deg? Eller brukte du bare tapers som var akryl? 8 timer siden, neon_sun skrev: Skalpelleringer er jo også et alternativ om du er veldig utolmodig. Det negative er dog at det gjerne ikke vil trekke seg tilbake om du blir lei og gro prosessen kan være lang. Jeg skalpellerte til 5 mm og strakk resten opp til 12 mm som jeg har nå. brukte vel 2 år på hele prosessen. Brukte tapers videre. Puttet da en tunnell på enden av tapersen og første gjennom. Uansett hva du gjør; ikke bli for ivrig og utolmodig. Jeg har litt arrvev som følge av en liten blowout, det var ganske ukult. Takk Neida, jeg skal nok klare å være tålmodig! Jeg vil gjerne at ørene mine skal ha muligheten til å gro sammen igjen, så derfor skal jeg bruke tapers eller spiraler, og skal ikke gå for stort heller. Anonymkode: 842fe...9b3
Minya Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 På 16.11.2016 den 1.45, AnonymBruker skrev: TS her! Nå har jeg vurdert, og googlet, og spurt folk og kommet frem til at jeg skal vente ihvertfall fire måneder før jeg begynner hele prosessen. MEN det jeg lurer på er om noen av dere har noen gode linker til hvor man kan bestille plugs/tunneler? Helst i glass eller annet som jeg kan bruke da jeg har ganske ille nikkelallergi... Anonymkode: 842fe...9b3 http://www.bodyjewelleryshop.com/ De har bioplast, titan, bein og igrunnen ganske mye annet. Kirurgusk stål skal du kunne bruke selv om du har nikkelallergi. 1
Persephone Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Jeg er jo allergisk for nikkel, som nevnt over, så stainless steel vet jeg rett og slett ikke om jeg kan bruke, da jeg kjenner det i ørene med en gang jeg har noe som inneholder nikkel i ørene. Jeg har hørt at akryl ikke skal være så veldig bra å bruke, ihvertfall når det gjelder tunnels, men det funket greit for deg? Eller brukte du bare tapers som var akryl? Takk Neida, jeg skal nok klare å være tålmodig! Jeg vil gjerne at ørene mine skal ha muligheten til å gro sammen igjen, så derfor skal jeg bruke tapers eller spiraler, og skal ikke gå for stort heller. Anonymkode: 842fe...9b3 Jeg brukte bare akryl til å utvide og ikke ellers. Jeg har ellers brukt tuneller i kirurgisk stål og spiraler i tre. Du kan bruke silikon, tre og andre mer porøse materialer når ørene dine har grodd skikkelig. Jeg kan anbefale deg å se mange videoer om dette på YouTube. Det er mange som utvider "feil", og selv om ting funker for dem er det ikke nødvendigvis en god idé. Pangea piercing har for eksempel en del videoer om hvordan utvide, hvilke materialer du bør bruke og ikke bør bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå