Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jfr tråden hva er det med de farlige gutta...

Hva er det med de som har fasaden i orden... men som - skremmer? Mest med ord. Selvsagt etter at man er blitt sammen med dem. Og kanskje enda mer når det er slutt, før de er flyttet ut f.eks....

Er det mange menn som bare skremmer, ved et brudd f.eks. og, at det er et flertall av dem aldri vil gå til fysisk angrep...

Er det mange som opplever å bli utsatt for menn av typen "psykisk terror"?

Tar opp spørsmålet til generell debatt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig så skjønte jeg ikke hva du mente med det innlegget i det hele tatt. Skremmer?? På hvilken måte?

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Unnskyld, men dette var ett ekstremt dårlig uttrykt innlegg! kan du formulere deg litt enklere? :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Skremme ved brudd? Mener du trusler om vold?

Skrevet
Skremme ved brudd? Mener du trusler om vold?

Skal prøve komme med et eksempel. Trusler, gjerne pakket inn i ord, hendtydninger kanskje...

Hvis du en gang ble dytta og ramlet ned en trapp og brakk kragebenet f.eks., så sier han at han skal drikke seg så full at han ramler i trappa.... (en mann som f.eks. aldri har vært full og aldri ramlet i trapper, men dytta deg ned en trapp en gang f.eks. slik at du f.eks brakk armen...)

Nei, dette ble en dum forklaring, men.

Skrevet

ok. Hvis dere må ha det inn med teskje, så orker jeg ikke. Glem hele tråden.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

men vil du ha hjelp må du be om det? :roll:

jeg er ikke synsk

Skrevet
men vil du ha hjelp må du be om det? :roll:

jeg er ikke synsk

Jeg er heller ikke synsk, jeg har hodepine. Jeg ba ikke om hjelp, jeg la ut et innlegg, men om ingen skjønner starten og hva jeg skrev, så er kanskje det beste å slette tråden, eller flytte den over til snikk snakk...

Skrevet

Skriv rett ut. Direkte. Høres ut som noe du opplever men som du ikke tør å si rett ut om.

Skrevet
Skriv rett ut. Direkte. Høres ut som noe du opplever men som du ikke tør å si rett ut om.

Jeg tok opp dette til generell debatt, og jeg skrev det i første innlegg tror jeg?

Gjest GreenSky
Skrevet

Er det mange menn som bare skremmer, ved et brudd f.eks. og, at det er et flertall av dem... jeg håper da det, eller kanskje ikke, for da er det desto flere kvinner som kanskje lar seg skremme...akkurat nå føler jeg meg ikke skremt, men tar opp spørsmålet til generell debatt...

Det er nok mange som bare skremmer. Jeg har noen eksempler. Direkte trusler: Jeg var sammen med en fyr som kom med selvmordstrusler. Det skremte vettet av meg. Men etterhvert var det som om de bare prellet av. Jeg forsto at det var noe han brukte som et manipulasjonmoment. Det ble slutt, han truet med å ta livet av seg, men gjorde det ikke.

Indirekte trusler: Et annet forhold jeg hadde gikk også skeis. Dette fordi fyren hadde vært sammen med en 'skader', altså ei som kuttet seg opp, og brukte det som manipulasjon mot han. Jeg gjør det samme, altså kutter meg opp når jeg er deprimert, men bruker det ikke som noen trussel. Jeg prøver så godt jeg kan å gjemme det bort. Men han oppfattet det likevel som en trussel, og var hele tiden redd for å gjøre noe 'feil' som gjorde at jeg kuttet meg opp. Han tilla meg også egenskaper som jeg ikke hadde (men som eksen hadde) dvs at han hele tiden var redd for at jeg skulle kutte meg opp for å manipulere han. Noe jeg ikke gjorde. Men frykten var der likevel. Derfor ble det en indirekte trussel, selv om jeg ikke mente det slik.

Voldelige forhold med slag, trusler om slag osv kan jeg heldigvis ikke uttale meg om.

Ble det litt klarere, Olga?

Skrevet

Jeg tror at det er flere som bare skremmer, enn de som faktisk gjør det de truer med. De som gjør noe utav skremmeriet, mener jeg har problemer med seg selv.

Kjenner til et tilfelle der forholdet gikk mot slutten, og mannen i forholdet truet med selvmord og gjorde det...

Ellers har du de vanlige "stakkarene" som prøver å få motparten til å synes synd på dem, det blir bare patetisk (synes jeg).

Voldelige personer vet man aldri hvor man har dem.. men man kjenner vel sin egen kjæreste/ektefelle såpass godt at man vet hva vedkommende er i stand til?

Hvis man har f.eks en mann som truer med juling, men samtidig så aner man ikke om han er istand til det, så hadde jeg gått utifra at han er voldelig og tatt det derfra.

Skrevet

det er nok mange som tror de kan oppnå noe ved å skremme med selvmord o.l. Har selv vært sammen med tre sånne, bare en prøvde å gjøre det..Men det er veldig skremmende, man blir jo redd....

Skrevet

[quote="GreenSky

Det er nok mange som bare skremmer. Jeg har noen eksempler. Direkte trusler: Jeg var sammen med en fyr som kom med selvmordstrusler. Det skremte vettet av meg. Men etterhvert var det som om de bare prellet av. Jeg forsto at det var noe han brukte som et manipulasjonmoment. Det ble slutt, han truet med å ta livet av seg, men gjorde det ikke.

Ble det litt klarere, Olga?

Det er dette jeg mener, om å manipulere, menn som skremmer bare for å skremme, og de vet kvinnene de kjenner blir skremt og av hva. De kjenner dem jo. Det kan f.eks. være en kvinne som i et tidligere forhold ble utsatt for fysisk vold, kanskje blitt dyttet ned en trapp av eksen.

Så kommer hun i et nytt forhold og har fortalt om dette, og når forholdet går mot slutten eller de krangler, så tyr han til hentydninger om å f.eks.: du må ikke ramle i trappa, det er farlig for deg....

Sånne ting... hentydninger...

Skrevet
Kjenner til et tilfelle der forholdet gikk mot slutten, og mannen i forholdet truet med selvmord og gjorde det...

he-he-he!

Skrevet

he-he-he!

:o

Så fint for deg at du ser humoren i det,...

Skrevet

Ikke humor. Dette gjelder begge kjønn: Den parten som ønsker å avslutte et forhold er nødt til å overbevise den andre om at forholdet må avsluttes. Dere må plante ideer i den andres hodet slik at denne personen selv mener å ha forstått at å avslutte forholdet er det beste. Dersom den parten dere skal dumpe ikke forstår hvorfor har dere gjort en jævlig dårlig jobb. Dere klarte å overbevise den andre til å bli sammen med dere, så da bør dere faen men lære dere å overbevise dem om at forholdet må avsluttes.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Han ene eksen min skremte meg med trusler om å skade seg selv hvis jeg gjorde det slutt. Han lever jo heldigvis i beste velgående, men det tok ekstra tid å bryte når man får høre at "jeg kan ikke leve uten deg" på en litt mer alvorlig måte enn lovesong-aktig.

Den andre eksen min er politianmeldt, men saken ble henlagt pga bevisets stilling... Pisspreik, jeg hadde vitner. Argh!!! :sinna:

Men han var skummel, han kunne nok gjort det han sa også. Han har feks. løpt etter ei annen dame med øks... :o

Ekkelt med sånne menn, bare kjipt at man alltid finner det ut litt for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...