Gå til innhold

Dating og samtaleemner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøs...

Heisan.

Jeg skal nå på min første date etter at jeg ble separert for et halvt år siden og er naturligvis en smule nervøs. Siden dette er en mann jeg ikke kjenner så har jeg ingen anelse om hvor lett det vil gå å snakke sammen så jeg tenkte det kunne være greit å ha noen samtaleemner i bakhånd for å unngå slike pinlige "hva snakker vi om nå" øyeblikk ;)

Tar med glede i mot allt av tips, på hva man snakker om på en førstegangsdate.. og gjerne også om hva man IKKE snakker om. Bør jeg fortelle at jeg er separert, eller blir det automatisk det samme som å snakke om sin eksamann, noe som jo er litt uheldig på en date. Personlig ser jeg på det som greit å nevne det så lenge man ikke begynner å legge ut om eksmann, skilsmisseprosess etc... men dette er jeg mildt sagt rusten på så litt hjelp fra dere hadde ikke skadet :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det som det kommer kanskje? Tror ikke det går an å lage seg en liste over samtaleemner på forhånd.

Hvis det skjærer seg helt, kan dere jo snakke om hvordan kaffen/ølet/maten smaker og om det ustadige været. Etter det er det jo bare å si at du har fått hodepine...

At du er separert, er i orden, men kanskje ikke starte samtalen der...

Vet ikke. Har ikke peiling. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les avisen den dagen, så har du noe i bakhånd (særlig hvis det er noen morsomme saker).

Ellers er det vel en hit å spørre ham om ham selv? Om interesser, jobb (hva og hvorfor), studier (hva og hvorfor), reisemål, musikk(smak), film etc. etc. De fleste har nok å fortelle hvis de blir spurt... Bare pass på så du ikke høres ut som en nyhetsjournalist! :wink:

Ellers enig med Olga; ta det som det kommer!

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HuiSvingen, bedre å spørre, og la den andre føre, som en dans kanskje?

Men jeg tror en halvliter er bedre enn teskjeer, kaker og kaffe og en blomst...

Vet ikke, kan bare tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man drikker alkohol pleier det å ordne seg selv... Det er kanskje pinlige pauser helt i begynnelsen, men det betyr at man griper oftere til glasset og drikker, og da skal det ikke så veldig mye til før samtalen flyter av seg selv.

Tror jeg nesten er helt avhengig av alkohol når jeg skal på date. Hadde fått panikk hvis mannen ville treffe meg klokka to en formiddag, for eksempel, på en eller annen kafe på et kjøpesenter. DA måte jeg begynne å tenke på hva jeg skulle snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville fortalt at du er separert i ei bisetning, berre sånn at han veit det.

Vær interessert i han og gje han anledning om å fortelle litt om seg sjølv. Viss han er et skikkelig mannfolk, så viser han interesse for å vite meir om deg og :-)

Om kjemien er der så kjem vel praten til å gå greit. Er verre om dokke ikkje er heilt på bølgelengde. Pinlige pausar er PINLIG, så eg ville hatt ei lita "sjekkliste" over ting du kan bable om viss samtala går i stå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis det blir snakk om at du er separert så gi uttrykk for at du er kommet over det, ikke noe gnåling om hvor fælt det er, men heller ikke sånn at du virker helt uberørt og useriøs. Bare få frem at det er et avsluttet kapittel. Ikke prat for lenge om det. Cluet er at du vil videre i livet, og har tenkt nok på bruddet, at ikke tanken på eksen gjør at du hater menn eller noe sånn...

Du er over rebound-perioden og har kommet styrket ut, kjenner deg selv bedre etc.

På en førstedate jeg var på, etter et samboer-brudd, ble det altfor mye prat om eksen min, og det førte til at denne mannen trodde jeg trengte mer tid på egenhånd før jeg var klar for dating. Så jeg hørte ikke noe særlig fra han før 3-4 måneder senere... Jeg trodde han hadde vært uinteressert, og hadde fått meg en annen kjæreste i mellomtiden...ble litt kluss der gitt.

Men det aller viktigste er at du spør deg selv om du liker han, ikke vær for opptatt av om han liker deg. Greit å oppføre seg, men ikke bli så fokusert på hva han syns at du glemmer deg selv. :) Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

er halvt år siden det ble slutt, og nå lurer jeg litt på om det er for tidlig å begynne dating igjen...truffet en jeg liker og har veldig lyst å data, men vet ikke om det kan være sårende for min eks at det bare har gått 6 mnd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen og hvorfor det ble slutt er alltid en innertier. Så hvor mye du bruker på shopping hver uke, for å runde av hvordan du forventer at han gjør alt arbeidet i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt å bli spurt ut for mye når jeg treffer nye mennesker. Da får jeg en følelse av at det er jeg som må gi og gi for å tilføre samtalen noe, mens den andre bidrar med fint lite.

Ha noen morsomme historier på lur, ikke vitser akkurat, altså. Fortell litt om deg selv, på eget initiativ. Men for all del, det er ikke bra i dure i vei med snakk uten å lytte heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
eksen og hvorfor det ble slutt er alltid en innertier. Så hvor mye du bruker på shopping hver uke' date=' for å runde av hvordan du forventer at han gjør alt arbeidet i senga.[/quote']

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...