Tule Skrevet 24. november 2004 #1 Del Skrevet 24. november 2004 hei det har vert en lov oppe til behandling og nå skal den behandles i stortinget og det kan hende den kommer og gå igjennom da vil og samboere som er foreldre få felles foreldreansavr vis de har samboerkontrakt kan ikke mor nekte far og få foreldre rettigjheter er det i lovforlaget endelig. det er fra før gjort endring vis forledre i dag som er samboere får barn og far ikke har foreldrerettigheter og de gifter seg etterpå for ha nforeldre rettigheter, jeg syns l0ovforlaget er bra, foreldrene blir likestilt og mange venter og med oggifte seg og det kommer og godt medd for vbarna om det blir brudd hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #2 Del Skrevet 25. november 2004 Dette skjønner jeg ikke... Da vi fikk sønnen vår var vi samboere, og da var det bare å krysse av på et skjema fra folkeregisteret om at vi ville ha delt foreldreansvar. Hva nytt gjør denne loven? (forøvrig syns jeg det er litt vanskelig å lese innleggene dine Tule) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 25. november 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 25. november 2004 Dette skjønner jeg ikke... Da vi fikk sønnen vår var vi samboere, og da var det bare å krysse av på et skjema fra folkeregisteret om at vi ville ha delt foreldreansvar. Hva nytt gjør denne loven? (forøvrig syns jeg det er litt vanskelig å lese innleggene dine Tule) hei vis denne loven blir vedtatt så vil foreldre som era samboerkontrakt automatisk få delt foreldreansvar de5t det skal ikke vere slik at mor skal må samtuykke hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #4 Del Skrevet 26. november 2004 hei vis denne loven blir vedtatt så vil foreldre som era samboerkontrakt automatisk få delt foreldreansvar de5t det skal ikke vere slik at mor skal må samtuykke hilsen Men, sånn er det da i dag også? Om man har en samboerkontrakt hvor det står at man har delt foreldreansvar så har man jo det, mor må ikke samtykke når det allerede foreligger en kontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 26. november 2004 #5 Del Skrevet 26. november 2004 I dag er det sånn at det er mange som ikke har samboerkontrakt der sånt er stadfestet. Da er man heldig hvis man får det skjemaet på sykehuset. Vi fikk ikke det og min samboer visste ikke at han ikke fikk automatisk foreldrerett så jeg kunne latt det være sånn hvis jeg ville. Jeg ordnet dette skjemaet på egenhånd etter vi kom hjem fra sykehuset fordi jeg visste at det fantes og syntes det var naturlig at begge har foreldrerett. Har også hørt om damer som spekulere i akkurat dette og helst ikke vil at far skal stå med rett på papiret. Så denne loven er hjertelig velkommen. For alle parter og særlig for barna og mannen. Er det noe grunn til at Tule ikke bruker punktum og kutter noen ord og setter de sammen helt ulogisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #6 Del Skrevet 26. november 2004 I dag er det sånn at det er mange som ikke har samboerkontrakt der sånt er stadfestet. Da er man heldig hvis man får det skjemaet på sykehuset. Vi fikk ikke det og min samboer visste ikke at han ikke fikk automatisk foreldrerett så jeg kunne latt det være sånn hvis jeg ville. Jeg ordnet dette skjemaet på egenhånd etter vi kom hjem fra sykehuset fordi jeg visste at det fantes og syntes det var naturlig at begge har foreldrerett. Har også hørt om damer som spekulere i akkurat dette og helst ikke vil at far skal stå med rett på papiret. Så denne loven er hjertelig velkommen. For alle parter og særlig for barna og mannen. Er det noe grunn til at Tule ikke bruker punktum og kutter noen ord og setter de sammen helt ulogisk? Det er det jeg ikke forstår, om man må ha en samboerkontrakt uansett så er det jo ingen vits i denne loven? Eller er det jeg som har forstått Tules innlegg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 26. november 2004 #7 Del Skrevet 26. november 2004 Man trenger da ikke nødvendigvis en samboerkontrakt? Kun et skjema om foreldrerett for barnet. Det har jo ingen ting med samboerkontrakt å gjøre. Siden det kanskje er mange som ikke er oppmerksom på dette og sykehuset så dårlig til å levere ut og informere, så går mange glipp av det og jeg ville tro at det er mang en pappa som har fått svi for det. Dersom dette automatisk skjer, så slipper man å gå glipp av dette viktige punktet i Norges papirmølle i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #8 Del Skrevet 26. november 2004 Man trenger da ikke nødvendigvis en samboerkontrakt? Kun et skjema om foreldrerett for barnet. Det har jo ingen ting med samboerkontrakt å gjøre. Siden det kanskje er mange som ikke er oppmerksom på dette og sykehuset så dårlig til å levere ut og informere, så går mange glipp av det og jeg ville tro at det er mang en pappa som har fått svi for det. Dersom dette automatisk skjer, så slipper man å gå glipp av dette viktige punktet i Norges papirmølle i hvertfall. Les innlegget til Tule en gang til så forstår du hvorfor jeg spør. Tar hun feil? Er det slik at samboere automatisk skal få delt foreldrerett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 26. november 2004 #9 Del Skrevet 26. november 2004 Ja, skjønner hva du mener. Leste nok innlegget litt kjapt og trodde jeg forsto... Det jeg har hørt er at mor og far automatisk skal få delt foreldrerett uavhengig om de bor sammen eller ikke. Angående samboerkontrakt så var det en av tingene jeg overså i innlegget... tror vi trenger en fjerde mening her. Jeg blir litt forvirret av å ha lest det innlegget en gang til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #10 Del Skrevet 26. november 2004 Ja, skjønner hva du mener. Leste nok innlegget litt kjapt og trodde jeg forsto... Det jeg har hørt er at mor og far automatisk skal få delt foreldrerett uavhengig om de bor sammen eller ikke. Angående samboerkontrakt så var det en av tingene jeg overså i innlegget... tror vi trenger en fjerde mening her. Jeg blir litt forvirret av å ha lest det innlegget en gang til... Om det er sånn du tror så skjønner jeg den nye loven bedre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 26. november 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 26. november 2004 hei jeg sjønner at dette ble litt forvirrende, i dag er det slik at vis man ikke har spesifisert i samboerkontrakten at man skal ha delt foreldrerett så får ikke far med den nye loven vil det bli standard samboerkontrakt at det skal vere delt foreldrerett uansett uansvarlig og ikke ordne samboerkontrakt vis man bor samen og skal ha barn mye kaskje vis det skjer noe med en av dem vis foreldre ikke bor sammen så har far fortsatt ikke foreldre rett vis ikke mor sier i fra hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå