AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Føler dere på misunnelse og hva er dere mest misunnelig på? Ferier, dyre hus, dyre biler, merkeklær, vesker eller annet? Ville deres liv vært bedre med en annen økonomi og hvorfor? Anonymkode: 40089...11d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Nei, er ikke misunnelig. Jeg ønsker ikke alle disse tingene, men skulle gjerne hatt så mye penger at jeg ikke trengte å jobbe mer:) Anonymkode: 71cad...7ac 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Jeg er misunnelig, ja. Eller, ikke slik at jeg ikke unner dem det, men jeg skulle ønske at jeg også hadde en hel del mer penger. Når jeg drømmer om å bli såkalt "rik", så dreier det seg i hovedsak om ferie og reise, ja. Selvsagt også et passelig fint hus, en (eller to) greie biler og en dugelig båt. Det å slippe økonomiske bekymringer, har jeg en teori om at også kan gjør en lykkeligere. Anonymkode: a6015...457 2
cmd Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 litt kanskje men IKKE mye. Bare en bolig uten boliglån hadde vært genialt. Ellers kan jeg godt jobbe som vanlig og betale de andre regningene. 1
Fiolinisten Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Nei, ikke misunnelig, men jeg syns mange rike har en forkastelig holdning når det kommer til penger og midler. Det kommer vel at jeg har oppnådd mye selv med lav inntekt og kan være glad og lykkelig over det. Jeg ville aldri brent av så ufattelig mye penger på slike unødvendige ting. Så klart jeg ville ha hatt tak over hodet og et transportmiddel av noe slag, men jeg ville ikke svidd av så mye penger. En trenger ikke kjøpe det dyreste huset en har råd til, eller den dyreste bilen eller den dyreste ferien. For eksempel en kan få en stil ren og god kvalitets veske til 1000 kroner (selv mindre.), en trenger ikke kaste bort så mye som 30.000-100.000 kroner for ei veske liksom. Da ville jeg heller gjort noe godt med pengene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler dere på misunnelse og hva er dere mest misunnelig på? Ferier, dyre hus, dyre biler, merkeklær, vesker eller annet? Ville deres liv vært bedre med en annen økonomi og hvorfor? Anonymkode: 40089...11d Nei, drar på de feriene jeg har lyst på og har ingen interesse av merke-klær og biler Anonymkode: c593f...402
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Misunnelig på pengene, og det å kunne kjøpe det de vil, uten å måtte tenke på om det er verdt det. men glad for at jeg slipper så mye jobb, mas og jag om å være på toppen. Anonymkode: 0b6a1...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Hadde vært digg og vært gjeldsfri Anonymkode: 5c1e9...6c9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Kanskje ikke direkte misunnelig, men det hadde selvfølgelig verdt deilig å aldri tenke på og bekymre seg over penger, bare handle all maten man vil, ikke tenke på strømregningen, ikke tenke på at noe ryker og du må ut med flere tusen, ha sikret alderdommen økonomisk, gjort hva jeg ville til en hver tid; det være seg kino, kafe, handle klær, gaver til andre osv. Anonymkode: c5a48...30e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 Både og. Misunnelig på de som har hatt flaks og fått penger de ikke har jobbet for, men ikke på de som har skaffet seg pengene ved eget arbeid. Anonymkode: 7507f...442 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #14 Skrevet 8. november 2016 Haha, nei, jeg liker å være meg, har det veldig fint som jeg har det. Penger er ikke alt. Men kunne jeg vært meg med litt mer penger hadde jeg selvfølgelig slått til. Anonymkode: 34801...a59
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 Nei Skulle gjerne hatt mer penger selv, men jeg er ikke misunnelig på de som har det. Anonymkode: ce2ec...a04
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 Ja, jeg er misunnelig. Ikke pga. dyre biler, vesker og klær men fordi jeg da ville hatt mulighet til å være hjemme med barna litt lenger. Syntes 1 år er for tidlig å sende de små i barnehage, og jeg tviler på at de har utbytte av det så tidlig. Hadde jeg hatt masse penger kunne jeg også fått flere barn, da jeg hadde hatt råd til å kjøpe både bolig med nok soverom, to trygge biler med plass til flere barneseter samt at vi hadde hatt mulighet til å forsørge flere barn. Anonymkode: 18ab9...6de
LeilaS Skrevet 8. november 2016 #17 Skrevet 8. november 2016 (endret) Jeg er misunnelig på at de ikke trenger å være redd for å ikke ha nok penger til mat, husleie, bensin, regninger og slike ting. Ting går rundt uansett og de har ingen økonomiske bekymring. Det hadde så klart vært digg å kjøpt hus uten å måtte ta opp lån. Jeg er ikke misunnelig på de kan kjøpe dyre merkeklær, dyre biler, store hus osv. Endret 8. november 2016 av LeilaS 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er misunnelig. Ikke pga. dyre biler, vesker og klær men fordi jeg da ville hatt mulighet til å være hjemme med barna litt lenger. Syntes 1 år er for tidlig å sende de små i barnehage, og jeg tviler på at de har utbytte av det så tidlig. Hadde jeg hatt masse penger kunne jeg også fått flere barn, da jeg hadde hatt råd til å kjøpe både bolig med nok soverom, to trygge biler med plass til flere barneseter samt at vi hadde hatt mulighet til å forsørge flere barn. Anonymkode: 18ab9...6de Ikke nødvendigvis. 1 helt år er gjerne for mye å være borte for dem i toppstillinger, så de benytter seg heller av "barnepike". De fleste rike (hvis man ser bort ifra lottovinnere, trophy wives og britiske lorder) jobber beinhardt for å ha den økonomien de har. Det er ikke bare å ta ferie i ny og ne, det lønner seg bedre å ikke ta ut ferie i det hele tatt dersom mulig. Man drar på jobb kl. 6 om morgenen og kommer gjerne hjem kl. 10-11 om kvelden (selvsagt ikke overtidsbetalt siden man har en såpass høy stilling). Lite tid til familie er ikke bare bare. Likevel er et kjennetegn blant dem som har disse toppstillingene er at de elsker å jobbe. Anonymkode: d4590...879 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er misunnelig. Ikke pga. dyre biler, vesker og klær men fordi jeg da ville hatt mulighet til å være hjemme med barna litt lenger. Syntes 1 år er for tidlig å sende de små i barnehage, og jeg tviler på at de har utbytte av det så tidlig. Hadde jeg hatt masse penger kunne jeg også fått flere barn, da jeg hadde hatt råd til å kjøpe både bolig med nok soverom, to trygge biler med plass til flere barneseter samt at vi hadde hatt mulighet til å forsørge flere barn. Anonymkode: 18ab9...6de Jeg er også misunnelig på de som har det som skal til for å få til dette. De som har så mye penger at det går over styr for dem er jeg ikke misunnelig på. Anonymkode: 9d001...3b9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 Jeg er ikke misunnelig på de, har hatt to rike kjærester. Og de var jo ikke flotte menn, med et godt verdisyn. Jeg er fattig, men hadde jeg vært rik. Så hadde jeg ikke ønsket alle de luksus tingene. Bil vil jeg ikke ha, samme hvor rik jeg hadde vært. Ønsker meg en enkel 3 roms leilighet. Kunne gjerne tenkt meg å reise litt mer. Ellers er jeg imot overforbruk. Så har ikke ønske om å kjøpe mye unødvendig. Jeg gir penger fast, til flere gode saker, og jobber som frivillig. Dette gjør ikke de rike jeg kjenner. Anonymkode: 39391...2bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå