Gå til innhold

Luft sengetøyet i kuldegradene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Benytt anledningen til å henge ut dyne, puter/evt. pledd og la det bli oppfrisket til dere skal legge dere igjen. 
Jeg hengte mitt ut grytidlig på morgenen og har energisk ristet det over i en oppkvikket tilstand. 
Gleder meg maksimalt til å sove i det til kvelden. :jepp:  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du fryse midden i sengetøyet, så bør du som et minimum, Hoppe, vaske dynetrekk og putevar etter frysebehandlingen. 

Anonymkode: 3cce8...f1d

Skrevet

Minst 15 minus 8-10 timer hvis det skal ha noen hensikt. 

Anonymkode: fa5dc...1ff

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker ikke om midd, men om deilig nyluftet kaldt sengetøy.  "Oppfrisket" står det der oppe. See? :lur: 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg snakker ikke om midd, men om deilig nyluftet kaldt sengetøy.  "Oppfrisket" står det der oppe. See? :lur: 

Deilig nyluftet (lukt) får ikke folk som bor i byer. Dette er for folk utenfor tettbygde strøk. 

Skrevet (endret)

Javel, javel...da gjelder dette kun for alle som ikke bor i nærheten av E-vei/riksvei og andre eksosbefengte veier, inkludert flyplasser og fergeleier, steder hvor hunder tisser og menn med blotterfrakk spytter sine stygge snusklyser etc. Listen kan bli lang her, men rådet var altså ment som et godt et åkke som.                   :skratte: Jeg gir opp. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Javel, javel...da gjelder dette kun for alle som ikke bor i nærheten av E-vei/riksvei og andre eksosbefengte veier, inkludert flyplasser og fergeleier, steder hvor hunder tisser og menn med blotterfrakk spytter sine stygge snusklyser etc. Listen kan bli lang her, men rådet var altså ment som et godt et åkke som.                   :skratte: Jeg gir opp. 

Haha, hadde du forventet annet? :biggrin:

Ja, det er veldig deilig!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Sengetøyslufting, eller argumenteringa du gir opp :klo: 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Din oppfordring i Hi var veldig omtenksomt :):blomst:

Det siste du skrev, fikk meg til å tenke på en leillighet som jeg flyttet inn i (forrige leietaker hadde glemt å vaske):

Han hadde stått og hostet Titralack (middel mot halsbrann) eller noe annet hvitt utover ALT :ler2: og jeg måtte til å vaske.

Det vistes svært godt, ettersom vinduskarmene var brunbeisede (og full av hvite medusinflekker). Ikke morsomt mens det sto på, men jeg kan jo le av det nå :)

Anonymkode: 1bd18...cc6

• Liker 1
Skrevet

Alt sånt kan bli artig å fortelle til sine barnebarns barn når de tror at gamlingen ikke har hatt et liv noen gang. :fnise: 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sengetøyslufting, eller argumenteringa du gir opp  Anonymkode: 3cce8...f1d

Begge deler. ;) 

Skrevet

Jeg har latt vinduene stå vidåpne i dag så soverommet og sengetøyet var nesten frossent når jeg kom hjem :hakeslepp: nå blir det ikke no morro å legge seg...... 

• Liker 1
Skrevet

Morro = nei ikke i det hele tatt  /  Veldig friskt = kjempe-ja!   :laugh: 
Lykke til, god natt og evt. god bedring om forkjølelsen kommer krypende.

Skrevet

Jeg vasker dynene etter hver sesong så jeg gidder sjelden lufte de uansett årstid. Midd dør på 60 gr.  Men det hender jeg slenger overmadrassen ut i kulda. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...