Gå til innhold

Dumt å bare trene mage og rompe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo :)

Jeg trener fortiden styrke tre ganger i uka, og da trener jeg ca en time. Trener knebøy, og ellers nesten bare rompeøvelser og mageøvelser.. Ellers driver jeg med thai-boksing to ganger i uka. Er dette et rart opplegg? Har trent styrke sånn i et år kanskje.. 

Anonymkode: e3095...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er dumt. Mye bedre enn fjortissguttetreningen av kun armer og bryst som mange driver med.

Skrevet

Nei, helt på trynet er det ikke. Men jeg ville kanskje prøvd å trene litt rygg også, for ikke å skape ubalanse mellom muskulaturen i mage og rygg. Når det er sagt trenes ryggen ofte statisk/indirekte ved øvelser som knebøy og markløft. Men jeg ville likevel prøvd å legge til en øvelse som går mer spesifikt på ryggmuskulatur.

Anonymkode: 162df...262

• Liker 1
Skrevet

Er nokså dumt å bare male én vegg på et hus, uansett hvilken vegg det dreier seg om.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Leifr skrev:

Er nokså dumt å bare male én vegg på et hus, uansett hvilken vegg det dreier seg om.

Hva ville du lagt til? Jeg har allerede ganske muskuløse armer pga mange år med boksing, så vil ikke trene dem ekstra. Ellers takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Selv om knebøy er en god øvelse som fanger mange muskelgrupper, så virker det vel knapt å bare supplere med rumpe- og mageøvelser. Når det gjelder mengde har du jo totalt fem økter i uka, så det er jo bra for de fleste, men jeg ville supplert med ryggøvelser som rygghev, øvelser som kan trene kjerne generelt som markløft etc. 

At du ikke vil bli så mye mer muskløs behøver ikke å bety at du ikke kan trene armer. Tren med tanke på styrke (færre repetisjoner), bryst, biceps, triceps. Og skuldre. Man skal trene ganske målrettet, hardt og med riktig kosthold for å øke mye i muskelvolum. 

Optimalt sett bør man trene hele kroppen mener nå jeg, for å unngå ubalanse

Anonymkode: 65fdb...b77

Skrevet

Tren kjernemuskulatur

Anonymkode: 39316...458

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo :)

Jeg trener fortiden styrke tre ganger i uka, og da trener jeg ca en time. Trener knebøy, og ellers nesten bare rompeøvelser og mageøvelser.. Ellers driver jeg med thai-boksing to ganger i uka. Er dette et rart opplegg? Har trent styrke sånn i et år kanskje.. 

Jeg synes dette høres merkelig ut, og forstår ikke helt at det kun er fokus på rumpe og mage i en styrkeøkt. Er det fordi du mener du ikke rekker mer, er dette "problemområder", eller hva?

Anonymkode: 56e43...682

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette høres merkelig ut, og forstår ikke helt at det kun er fokus på rumpe og mage i en styrkeøkt. Er det fordi du mener du ikke rekker mer, er dette "problemområder", eller hva?

Anonymkode: 56e43...682

Det er vel fordi jeg føler det er der jeg "mangler" muskler, kanskje. Føler at armer og skuldre er rimelig trent fra før på grunn av boksing. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fordi jeg føler det er der jeg "mangler" muskler, kanskje. Føler at armer og skuldre er rimelig trent fra før på grunn av boksing. 

Men da trener du jo ikke bare mage og rumpe, du trener jo faktisk armer og skuldre og? Er da trening selv om det ikke e ren styrke. 

Anonymkode: 5ab44...d6c

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da trener du jo ikke bare mage og rumpe, du trener jo faktisk armer og skuldre og? Er da trening selv om det ikke e ren styrke. 

Anonymkode: 5ab44...d6c

Ja, det var det jeg lurte på da! :) Om det holder å kun trene rompe og mage (pluss rygg som jeg har skjønt nå), fordi jeg ellers trener armer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...