Gjest earlgrey Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Hei! Jeg bruker loreal true match foundation, men i farge 1 & 2 (jeg er blek på vinteren) finnes den bare i en kald farge. Så jeg ser ut som en rosa grisunge når jeg går fra den varme nyansen til 2c.... noen som har samme hudtone som kan anbefale en god foundation? Helst ikke over 300 kr da jeg er fattig student på budsjett og viktigst av alt, den må være oljefri hvis ikke blir det kviser her i gården
Frøken.stille Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Jeg bruker Mac sin studio fix-et eller annet. En av de få foundationene som passer min hudtone. ganske fornøyd med den.
Gjest lizard queen Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Bruker hydralight fra Isadora i fair beige tror jeg fargen heter, den passer fint til min hudtone i hvert fall All verdens dekke er det ikke, men den er til gjengjeld veldig lett på huden, jeg hater å føle at jeg har kliss i trynet men den går helt fint å ha på. ^^
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 Jeg bruker "pute"-foundation fra l`Oreal i den lyseste fargen. Anonymkode: 7aece...c93
funginger Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 Jeg bruker true match 1C(den kalde), men 1W er jo den varme, har du prøvd den? 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 Everyday minerals er min go-to foundationserie Bruker nøytral BB-krem under. Er brungul og fregnete om sommeren, blekgul og rød i kinnene om vinteren. Anonymkode: 4917b...f1e
Gjest O.G. Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Yves Rocher har Youthful Glow Foundation til 139kr akkurat nu. #000 er veldig lys og litt gul i tonen, trenger du den litt mer rosabasert så velger du #000 Beige Rose. Jeg bruker denne selv og kan gå god for kvaliteten. På MAC språket blir de begge rund NC/NW 10 (tar den med så de som forstår hva jeg snakker om forstår hvor lys den faktisk er).
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Jeg var i et større parfymeri en gang der hadde de en maskin som leste hudfargen min og da kunne de si nøyaktig hvilken farge som passet til meg. Anonymkode: adbb6...3ae
Gjest eseltryne Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Urban Decay. Mange nyanser til både kalde og varme hudtoner
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Jeg har NW10 fra MAC, men synes den er litt rosa. Anonymkode: 8174d...2d8
dillyduzit Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har NW10 fra MAC, men synes den er litt rosa. Anonymkode: 8174d...2d8 Prøv eventuelt NC. NW er jo varm, så er ikke rart at den vil oppfattes som litt mer rosa. N - neutral altså, ikke "Not" som mange har oppfattningen av. Har dessverre ingen tips til deg TS, da jeg er på utkikk etter det samme. W blir for varm for meg og C blir for orange/gul for meg. Ikke nok med det, sliter jeg mye med oksidering, selv om jeg går for den lyseste. Har endt opp med å bruke concealer (fair) fra urabn decay som hovedsakelig passer min hud best, så lurer på om jeg skal prøve deres foundation etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 Bobbi brown har bra farger for meg med samme problem Anonymkode: ba458...fe7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 På 14.11.2016 den 20.14, dillyduzit skrev: Prøv eventuelt NC. NW er jo varm, så er ikke rart at den vil oppfattes som litt mer rosa. N - neutral altså, ikke "Not" som mange har oppfattningen av. Har dessverre ingen tips til deg TS, da jeg er på utkikk etter det samme. W blir for varm for meg og C blir for orange/gul for meg. Ikke nok med det, sliter jeg mye med oksidering, selv om jeg går for den lyseste. Har endt opp med å bruke concealer (fair) fra urabn decay som hovedsakelig passer min hud best, så lurer på om jeg skal prøve deres foundation etterhvert. NW er ikke varm. Det står for Neutral Warm, den nøytraliserer varm hudtone - altså er den kald. Det er et forvirrende system, og dermed lettere å kalde den Not Warm som altså stemmer. Det er derfor NC blir for gul for deg - den er varm, not Cool. Anonymkode: b8d71...6b7
fresia Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 jeg er veldig fornøyd med Bourjois Healthy Mix Serum Foundation. fargene er varme med gul undertone. den lyseste fargen heter Vanille Clair. bruker ikke så lys farge selv, men er veldig fornøyd med denne founationen. det dumme er at den ikke selges i Norge så må kjøpe den på nettet eller i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå