Gå til innhold

Hva er galt med meg? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden bestandig så har jeg hatt problemer med sosiale relasjoner og å opprette vennskap. For eksempel dersom jeg er med noen venner ute på byen og det kommer en annen gruppe for å snakke med oss så blir jeg helt ignorert selv om jeg også er med i samtalen. Ingen ser på meg eller tar ballen derfra. 
For leden så satt jeg og en venninne på biblioteket for å jobbe mot eksamen og en kompis av henne kom til oss og begynte å snakke med henne. Venninnen min dro meg aktivt inn i samtalen og jeg holdt øyekontakt med begge to mens jeg svarte. Likevel ignorerte han meg helt, og når jeg gikk (hadde en avtale) hørte jeg bak meg "hvem f**** var det?". Hvem sier noe sånt? Hva betyr det?

(Forresten så ser jeg helt normal ut) 

Anonymkode: c92dc...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det også slik før..

Anonymkode: 9b662...f7e

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det også slik før..

Anonymkode: 9b662...f7e

Fikk du vite hvorfor? Hva måtte du eventuelt endre med deg selv?

Ts 

Skrevet

Det er ikke noe galt med deg. Jeg antar at du er ung, kansje under 20? 

Du skjønner, folk rundt deg er også usikre. Gutten som sa "hvem faen var det" har en umoden oppførsel. Bare drittunger oppfører seg sånn. Han er ikke bedre enn noen andre selv om han tror det. Han er barnslig, og vet det ikke selv. ikke ta deg nær av det, vær deg selv, slapp av. Det gjør ikke noe å sitte litt alene, eller å skille seg ut, eller å stamme eller å dumme seg ut. Alle gjør det! Alle har vært usikre og barnslige, også de som er populære.

Du er bra nok som du er.

Anonymkode: db155...ea0

• Liker 3
Skrevet

Den idioten av en fyr hørtes ut som en som egentlig bare var interessert i å sjekke opp venninna di. Altså ikke noe personlig rettet mot deg. Men han var en douche.

Jeg regner med at poenget ditt ikke var denne fyren alene, men at du ofte møter på mennesker som totalt ignorerer deg selv om du prøver. To hell with them, sier jeg. Det er ingenting galt med deg, du må bare finne de riktige menneskene.

Anonymkode: b6fa3...66b

Skrevet

Tror nok det kommer seg med årene. (Hvor gammel er du?) jeg tror det beste er at du ikke bry deg om det/tenker på det. Bare slapp av, og fortsett å vær som du er. Hvis man har et behov for å si "hvem f var det der?" om en venn sin venn så virker man umoden. Du er den du er, og fortsett med det 😊

Anonymkode: bb2c2...867

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig du leser for mye i ting andre gjør? Grunnet sosial angst går jeg ofte rundt å tenker andre ikke liker meg selv om jeg vet at dette ikke stemmer.

Anonymkode: b4f98...9df

Skrevet

Det er garantert ikke slik at alle mennesker har bestemt seg for å ignorere deg. Det at du oppfatter det sånn er fordi: 

- Du har bestemt deg for at du er en person som blir ignorert, dermed går du selv inn i rollen som den som "skal ignoreres". Han kompisen på biblioteket virker som en umoden dust. Ikke noe med deg å gjøre.

- Du tar de situasjonene der du opplever å bli ignorert som "normen" og overser de situasjonene der du faktisk ikke har blitt ignorert. 

Så mitt råd er å snu tankegangen din litt. Bestem deg for at du ikke er en person som blir ignorert. Fortsett å være aktiv i samtaler, delta og vis interesse, og ikke la sånne situasjoner som han kompisen til venninnen definere hvem du er

Anonymkode: 843c5...561

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden bestandig så har jeg hatt problemer med sosiale relasjoner og å opprette vennskap. For eksempel dersom jeg er med noen venner ute på byen og det kommer en annen gruppe for å snakke med oss så blir jeg helt ignorert selv om jeg også er med i samtalen. Ingen ser på meg eller tar ballen derfra.

Du må ikke vente på at andre drar deg med i interaksjonen. Du må delta selv.

Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Du må ikke vente på at andre drar deg med i interaksjonen. Du må delta selv.

Det er jo det jeg gjør? På biblioteket så satt jeg og leste og en kompis av venninnen kom for å fortelle henne noe (som jeg egentlig ikke hadde noe med), likevel dro venninnen min meg inn i samtalen. Ellers så deltar jeg bestandig aktivt i samtaler selv.

Det er andre er umodne og usikre er en mulighet, for blant eldre mennesker rundt 40-50+ (beklager KG) så er jeg tydeligvis utrolig sjarmerende. Likevel ønsker jeg ikke å tro at jeg er et spesialtilfelle i min aldersgruppe.

Jeg er forresten 19/20 :) 

Ts 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg gjør? På biblioteket så satt jeg og leste og en kompis av venninnen kom for å fortelle henne noe (som jeg egentlig ikke hadde noe med), likevel dro venninnen min meg inn i samtalen. Ellers så deltar jeg bestandig aktivt i samtaler selv.

Det er andre er umodne og usikre er en mulighet, for blant eldre mennesker rundt 40-50+ (beklager KG) så er jeg tydeligvis utrolig sjarmerende. Likevel ønsker jeg ikke å tro at jeg er et spesialtilfelle i min aldersgruppe.

Ts 

en mulighet?  du Det er en selvfølge at folk på din alder er umodne. Det er så selvfølgelig at grisen ikke flyr. Men det er IKKE en fornærmelse, men en forklaring på hvorfor du er usikker og hvorfor han fyren er en dust. Dere er ikke voksne, og med tiden så kan du se tilbake og tenke ÅH så teit at jeg ikke kunne slappe mer av og forstå at det ikke handlet om at det var noe feil ved MEG. Alle var jo umodne. vi var jo UNGE. Så slapp av, rull med øynene når det gjelder han dusten og ikke bruk tid på å analysere. Grunnen til at han var sånn handler om usikkerhet, og hans behov for å "tilhøre" han er bare en umoden dust og det er den mest naturlige oppførselen han får til akkurat nå :) 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

og ja tviler ikke på at du er sjarmerende. Jeg er selv i 30 åra og går i klasse med en gjeng på 20 og de er de søteste jeg vet om :) på en litt sånn..barnehage måte :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...