AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Har kjøpt meg bolig og være og skrevet kontrakt. Pengene skal være inne på klientkonto to dager før overtakelse. Kan jeg føre over så masse penger selv? Eller må jeg be banken gjøre det for meg? Hva gjorde dere? Anonymkode: e0a45...850
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt meg bolig og være og skrevet kontrakt. Pengene skal være inne på klientkonto to dager før overtakelse. Kan jeg føre over så masse penger selv? Eller må jeg be banken gjøre det for meg? Hva gjorde dere? Anonymkode: e0a45...850 Det kommer jo an på hvilken beløpsgrense du har i nettbanken. Anonymkode: 439b8...47a
tussi680 Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Tror du bør ha litt assistanse fra banken.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Haha,overføre masse? trenger lastebil til det. Så MYE penger går ja, bare å endre i nettbanken hvilken grense du ønsker. Anonymkode: c1d99...240
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Det er snakk om 1,2 millioner bare. Er så redd for å gjøre feil haha. Så det er mulig å endre grensen i nettbanken og bare gjøre det selv? Banken trenger ikke beskjed når det er snakk om et så høyt beløp? Ingenting skal jo pantsettes siden jeg ikke har lån hos dem, så da er det bare å føre over pengene til megler og ferdig med det? Anonymkode: e0a45...850
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 8 minutter siden, tussi680 skrev: Tror du bør ha litt assistanse fra banken. Jeg tror jeg skal poste et innlegg helt uten nytte for tråden. Anonymkode: c1d99...240
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Det er snakk om 1,2 millioner bare. Er så redd for å gjøre feil haha. Så det er mulig å endre grensen i nettbanken og bare gjøre det selv? Banken trenger ikke beskjed når det er snakk om et så høyt beløp? Ingenting skal jo pantsettes siden jeg ikke har lån hos dem, så da er det bare å føre over pengene til megler og ferdig med det? Anonymkode: e0a45...850
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Gjorde det i nettbanken selv. Du kan jo dele beløpet og overføre flere ganger. Anonymkode: 777ba...240
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde det i nettbanken selv. Du kan jo dele beløpet og overføre flere ganger. Anonymkode: 777ba...240 Gav du beskjed til megler når du hadde overført? Stod i kontrakten at banken min måtte gi beskjed til megler når overføringene av kjøpesummen var gjort. Da er det vel nok at jeg gir beskjed når jeg har overført pengene? Anonymkode: e0a45...850
Sebrastriper Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Jeg endret bare beløpsgrensen i nettbanken og overførte alt på en gang. Omtrent samme beløp som deg, var ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 5 minutter siden, Sebrastriper skrev: Jeg endret bare beløpsgrensen i nettbanken og overførte alt på en gang. Omtrent samme beløp som deg, var ikke noe problem Gav du beskjed til megler når du hadde overført? Stod i kontrakten at banken min måtte gi beskjed til megler når overføringene av kjøpesummen var gjort. Da er det vel nok at jeg gir beskjed når jeg har overført pengene? Anonymkode: e0a45...850
Sebrastriper Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gav du beskjed til megler når du hadde overført? Stod i kontrakten at banken min måtte gi beskjed til megler når overføringene av kjøpesummen var gjort. Da er det vel nok at jeg gir beskjed når jeg har overført pengene? Anonymkode: e0a45...850 Jeg fikk bare en bekreftelse om at pengene hadde kommet inn på konto, trengte ikke å gi beskjed til noen. Men vil tro det holder å gi beskjed når du har overført pengene. Men kan ikke si noe helt sikkert
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #14 Skrevet 8. november 2016 Akkurat nå, Sebrastriper skrev: Jeg fikk bare en bekreftelse om at pengene hadde kommet inn på konto, trengte ikke å gi beskjed til noen. Men vil tro det holder å gi beskjed når du har overført pengene. Men kan ikke si noe helt sikkert Tusen takk for hjelp Anonymkode: e0a45...850
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 Banken overfører aldri for kundene sine. Du må endre beløpsgrensen din (har du DNB kan denne endres til 1 mill selv. Over det må gjøres av en ansatt. Ta kontakt på chat og få det gjort), og legge inn betalingen. Husk å dobbelt- og trippelsjekke kontonummer og referansen som skal stå i meldingsfeltet :-) Anonymkode: 267c3...6aa 2
Gullik Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er mulig å endre grensen i nettbanken og bare gjøre det selv? Anonymkode: e0a45...850 Ja.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #17 Skrevet 9. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Banken overfører aldri for kundene sine. Du må endre beløpsgrensen din (har du DNB kan denne endres til 1 mill selv. Over det må gjøres av en ansatt. Ta kontakt på chat og få det gjort), og legge inn betalingen. Husk å dobbelt- og trippelsjekke kontonummer og referansen som skal stå i meldingsfeltet :-) Anonymkode: 267c3...6aa Huh? Det må de jo kunne gjøre? Så om jeg møter opp i bAnken for hjelp til overføring s vil de nekte å hjelpe meg? Anonymkode: e0a45...850
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #18 Skrevet 9. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Huh? Det må de jo kunne gjøre? Så om jeg møter opp i bAnken for hjelp til overføring s vil de nekte å hjelpe meg? Anonymkode: e0a45...850 De kan hjelpe deg i egen nettbank, ja, men de overfører ikke fra egne systemer. Anonymkode: 267c3...6aa
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #19 Skrevet 9. november 2016 På 8.11.2016 den 12.49, AnonymBruker skrev: Banken overfører aldri for kundene sine. --snip-- Anonymkode: 267c3...6aa Å? Min bank gjorde det for meg. De gjorde det med stor glede faktisk. Men, ring banken din og hør. Anonymkode: e0192...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå