AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Katten min fikk unger for 7 uker siden, 4 stk. Hun går nå på p-piller, skal kastreres når ungene er gitt vekk. Hun spiser hele tiden våtfor, oppmot 4 poser daglig. Tørrfor står tilgjengelig hele tiden, men det rører hun ikke. Prøvd forskjellige merker, heller olje over/litt kattemelk osv. Hun HOPPER støtt og stadig på benken på let etter mat selv om hun nettopp har spist. Vann er alltid tilgj. men det rører hun ikke så kresen som hun er. Tror ikke hun har orm, men at det er pga ammingen. Hvor mye mat skal man egentlig gi?????+ Anonymkode: ab473...d3a
Nuttery Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Vil tro det er pga ammingen. Noen katter liker bare tørrfor, andre bare våtfor. Hva slags fôr får hun? Ikke server kattemelk til voksne katter.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 14 minutter siden, Nuttery skrev: Vil tro det er pga ammingen. Noen katter liker bare tørrfor, andre bare våtfor. Hva slags fôr får hun? Ikke server kattemelk til voksne katter. Noe fra vanlig matbutikk og av og til kjøper jeg på veterinærklinikk (våtfor). Ga henne bare litt kattemelk fordi jeg aldri ser henne drikker. Anonymkode: ab473...d3a
Tvist Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Gi henne tørrfor fra dyrlege eller dyrebutikk, speielt tilpasset kattemødre og kattunger, f. eks dette: http://www.zooplus.no/shop/katt/torrfor_katter/royalcanin/royalcanin_healthkitten/392437?gclid=CJWf-N7ymNACFWUlcgodJ9UDAA 1
tussi680 Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Hun har fått og har kattunger og trenger ekstra næring. Gå til en dyrebutikk eller kjøp for hos dyrlegen du. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Kattemat fra butikken blir som å gomle på kneip. Gå heller innom en dyrebutikk/dyrlege å få for tilpasset kattemor. Det å snakke med dyrlege om sånt er faktisk noe man burde klare å tenke ut når man velger å sette enda fler kattunger til denne verdenen. Anonymkode: 1c7e7...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Har ikke kattungene begynt å spise selv ennå? Gjør som Tvist skriver, kjøp Royal Canin kitten (eventuelt Mother and babycat) og la kattungene spise det. I tillegg kan de få våtfor. Jeg er oppdretter, og har kattunger hjemme nå. De begynte å spise tørrfor da de var ca tre uker, i tillegg til mousse til kattunger. Nå spiser de Vom og kattemat, kjøttdeig av lam, karbonadedeig, flere sorter våtfor og selvfølgelig tørrfor. Jeg bruker seriøst en formue på mat til dem, men så er heller ikke oppdrett noe jeg skal tjene penger på Bra at du skal kastrere mammakatten. Lever kattungene med vaksine, id-chip og helseattest, og med kontrakt om kastrering. Prisen du tar kan tilsvare det du betaler hos veterinær. Anonymkode: 6ebbb...798 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå