Gå til innhold

Hvor lenge og mye er det vanlig at en blør etter tidlig SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker på at jeg har hatt en tidlig SA. Fikk positiv test og var ca 6 uker. Begynte plutselig og blø da jeg var på toalettet (friskt blod, rødt ikke spotting brunt eller rosa) Kommer mye blod hver gang jeg er på toalettet, men lite ellers. Holdt på slik i 2 døgn nå. Alle graviditetsymtomer som ømme bryster osv er nå borte.

Lurer på hvor lenge jeg kan forvente at det skal blø og om kroppen ordner opp selv eller om en bør gå til gynekolog for å sjekke at det ikke sitter rester igjen? Sikkert dumt spørsmål, men vet ikke så mye om SA/MA

Lurer også på hvor lang tid det tok før dere som har opplevd dette ble gravide igjen? Skjønner det er veldig individuelt fra person til person.. 

Takk!

Anonymkode: 0696c...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde i en uke ca har som regel 4 dagers mens. Så denne blødningen varte noe lenger og var kraftigere. Hadde sa i uke 6/7. 

Her tok det to år før spira satt igjen :) lang tid:-/ håper du er heldig at det klaffer fort igjen. Er det som er mest vanlig virker det som:)

Anonymkode: 0ec0d...b30

Skrevet

Blødde i to uker. Har egentlig blødd mer etter SA i uke 6-7 enn fødsel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blødde også i en ukes tid. Ble gravid før jeg fikk neste mens, ca tre uker etterpå. Og vi hadde prøvd i to år før jeg hadde SA, så følte oss veldig heldige. 

Anonymkode: e2e1e...068

• Liker 1
Skrevet

Det kan blø ganske lenge, en uke, to uker. Men i 6 uke kommer det gjerne ut litt rester fra graviditet (koagler/ klumper) ikke bare rødt blod. Men kroppen pleier ordne opp i dette selv. Om blødningen blir stor (flere bind i timen) eller du får smerter eller feber, bør du kontakte lege. Det var en tråd her for litt siden om en som hadde SA i uke 6, som deg. Det ordnet seg av seg selv. 

Anonymkode: 6b2af...4eb

Skrevet

Har vanlig mens på 5 dager. Blødde i 19 dager etter SA, men da snakker jeg om blødning som er noe større enn mensen. Spottet/småblødde i noen dager i forkant også. Tror ikke din SA har startet ordentlig ennå.

Anonymkode: 29f4d...753

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vanlig mens på 5 dager. Blødde i 19 dager etter SA, men da snakker jeg om blødning som er noe større enn mensen. Spottet/småblødde i noen dager i forkant også. Tror ikke din SA har startet ordentlig ennå.

Anonymkode: 29f4d...753

Oi hvor mye blod er det snakker vi her? Fungerte det greit på jobb osv? Har en jobb der jeg må gå i hvite klær og jobbe tett på mennesker.. Har ikke tid til å fly på toalettet i tide og utide for å skifte bind :/

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan blø ganske lenge, en uke, to uker. Men i 6 uke kommer det gjerne ut litt rester fra graviditet (koagler/ klumper) ikke bare rødt blod. Men kroppen pleier ordne opp i dette selv. Om blødningen blir stor (flere bind i timen) eller du får smerter eller feber, bør du kontakte lege. Det var en tråd her for litt siden om en som hadde SA i uke 6, som deg. Det ordnet seg av seg selv. 

Anonymkode: 6b2af...4eb

Oi flere bind i timen? Blør en så mye når det er så tidlig? Til nå har jeg kun blødd i forbindelse med toalettbesøk, da blør det en del (har ikke vert klumper enda bare veldig rødt blod) Men kan jeg forvente at det blir mer da? Hvordan fikset dere å gå på jobb om dere blødde flere bind i timen.. Har en jobb hvor jeg må gå i hvitt og jobbe tett på folk. Har ikke mulighet å løpe på toalettet mer en kanskje 1-2 ganger i løpet av en arbeidsdag.

Skrevet

Jeg blødde også i en ukes tid. Ble gravid før jeg fikk neste mens, ca tre uker etterpå. Og vi hadde prøvd i to år før jeg hadde SA, så følte oss veldig heldige. 

Anonymkode: e2e1e...068

Så koselig å høre at det gikk bra til slutt :)

Skrevet

Jeg blødde i en uke ca har som regel 4 dagers mens. Så denne blødningen varte noe lenger og var kraftigere. Hadde sa i uke 6/7. 

Her tok det to år før spira satt igjen :) lang tid:-/ håper du er heldig at det klaffer fort igjen. Er det som er mest vanlig virker det som:)

Anonymkode: 0ec0d...b30

Oi to år, må ha vert ganske tøft mentalt. Glad dere lyktes til slutt :)

Skrevet
2 timer siden, Silfen skrev:

Blødde i to uker. Har egentlig blødd mer etter SA i uke 6-7 enn fødsel.

Hvor mye blod snakker vi da? Holdt det med truseinnlegg eller måtte du bruke bleie/bind? Regner med man ikke kan bruke tampong ved SA pga infeksjonsfare eller tar jeg feil?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye blod snakker vi da? Holdt det med truseinnlegg eller måtte du bruke bleie/bind? Regner med man ikke kan bruke tampong ved SA pga infeksjonsfare eller tar jeg feil?

For min del snakker vi nattbind som måtte byttes ofte den første uka, så mindre blødning den andre uka før det ga seg.

Anonymkode: 92fc5...ba3

• Liker 2
Skrevet

Jeg spottet brunt i 4 dager. Så blødde jeg i 8 dager. Først mørkt blod så friskt blod. Var litt mindre enn en vanlig mens for meg. Så ble ble jeg gravid igjen før neste mens. Ca  2 uker etter jeg var ferdig å blø.

• Liker 1
Skrevet

Har tre SAer bak meg, alle var forskjellig. 

Første spottet jeg i noen dager, før jeg fikk skikkelige magekramper og blødde skikkelig. Blødde i litt over en uke

Andre hadde jeg mensmurringer og blødde i ca en uke

Tredje spottet jeg en dag før jeg våknet til ekstreme magesmerter, låg på baderomsgulvet/satt på do rundt en time før jeg fikk liv i mannen som sov.  Smertene forsvant da vi kom på legevakten, men hele meg ristet, sikkert fordi jeg var utmattet av smertene tidligere på natten. Blødde i fire dager, egentlig var det svakere blødning enn ved mens.

Alle SAene var mellom uke 6 og 7., alle gangene har det kommet både blod og rester.

(Er mange som blør når de er gravid, om du er i tvil bør du måle hcg hos lege med noen dagers mellomrom for å se om den stiger eller synker)

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 7 år senere...
Skrevet

Spottet i 8 dager, småblør nå i 3 dager. Tror ikke SA har begynt da det ikke er mye blod og ikke noe vondt. Dette kommer til å ta tid.

startet ved 7 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...