Gå til innhold

Legger på meg av trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent av og på i 10-15 år, og merker at jeg alltid legger på meg et par kilo eller mer i de periodene hvor jeg trener. Hvorfor er det sånn? Feks så er jeg nå 3 kg tyngre enn i sommer da jeg startet opp igjen med treningen. Jeg trener 4 ganger i uken; løping (langkjøring og intervaller på mølla) og styrketrening. Jeg løfter ikke tungt, men har muligens fått litt muskler likevel? Syns jeg ser at lårene er mer definerte i hvert fall.

Det er så forvirrende med denne vektoppgangen! Det ødelegger litt for motivasjonen. Klærne har begynt å stramme også.

Jeg logger ikke matinntak, men tror ikke jeg spiser mer enn før. Men kanskje jeg burde tellet kalorier og fått bedre oversikt.Er forresten normalvektig, BMI 22. Vil ikke ned mye i vekt, bare de tre unødvendige treningskiloene. 

Andre som har opplevd dette? Hva gjorde dere?

Anonymkode: 37f46...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bygge muskler forbrenner ikke fett alene. Du må heller satse på kondisjonstrening som løping og sykling så vil du se at kiloene går fortere av.

og ja matinntaket har mye å si også, du trenger ikke sulte deg, men du kan kutte ned på kalorier og spise sunnere.

Anonymkode: ef041...2ea

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å bygge muskler forbrenner ikke fett alene. Du må heller satse på kondisjonstrening som løping og sykling så vil du se at kiloene går fortere av.

Anonymkode: ef041...2ea

Jeg gjør begge deler. Løper 6-10 km 2-3 ganger i uken, og har en intervalløkt i tillegg. Trener styrke 2 ganger i uken med vekter, og gjør styrkeøvelser som knebøy og tåhev daglig for å holde meg sterk og forebygge løpeskader.

Anonymkode: 37f46...169

Gjest Nanne70
Skrevet

Det er nok fullt mulig at du øker litt i "volum" når du trener, sammenliknet med når du ikke trener. Uansett, skal du ned i vekt er det vanligvis èn ting som gjelder - ligge i kaloriunderskudd. Men er det egentlig så nøye med disse 3 kiloene? Du må jo være i skikkelig god form så mye som du trener, og det synes sikkert også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...