AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Jeg har trent av og på i 10-15 år, og merker at jeg alltid legger på meg et par kilo eller mer i de periodene hvor jeg trener. Hvorfor er det sånn? Feks så er jeg nå 3 kg tyngre enn i sommer da jeg startet opp igjen med treningen. Jeg trener 4 ganger i uken; løping (langkjøring og intervaller på mølla) og styrketrening. Jeg løfter ikke tungt, men har muligens fått litt muskler likevel? Syns jeg ser at lårene er mer definerte i hvert fall. Det er så forvirrende med denne vektoppgangen! Det ødelegger litt for motivasjonen. Klærne har begynt å stramme også. Jeg logger ikke matinntak, men tror ikke jeg spiser mer enn før. Men kanskje jeg burde tellet kalorier og fått bedre oversikt.Er forresten normalvektig, BMI 22. Vil ikke ned mye i vekt, bare de tre unødvendige treningskiloene. Andre som har opplevd dette? Hva gjorde dere? Anonymkode: 37f46...169
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Å bygge muskler forbrenner ikke fett alene. Du må heller satse på kondisjonstrening som løping og sykling så vil du se at kiloene går fortere av. og ja matinntaket har mye å si også, du trenger ikke sulte deg, men du kan kutte ned på kalorier og spise sunnere. Anonymkode: ef041...2ea
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å bygge muskler forbrenner ikke fett alene. Du må heller satse på kondisjonstrening som løping og sykling så vil du se at kiloene går fortere av. Anonymkode: ef041...2ea Jeg gjør begge deler. Løper 6-10 km 2-3 ganger i uken, og har en intervalløkt i tillegg. Trener styrke 2 ganger i uken med vekter, og gjør styrkeøvelser som knebøy og tåhev daglig for å holde meg sterk og forebygge løpeskader. Anonymkode: 37f46...169
Gjest Nanne70 Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Det er nok fullt mulig at du øker litt i "volum" når du trener, sammenliknet med når du ikke trener. Uansett, skal du ned i vekt er det vanligvis èn ting som gjelder - ligge i kaloriunderskudd. Men er det egentlig så nøye med disse 3 kiloene? Du må jo være i skikkelig god form så mye som du trener, og det synes sikkert også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå