AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Som overskriften sier, har jeg ekstremt tørr hud på kroppen. Spesielt er leggene tørre med fiskeskjellshud, men også overkroppen er tørr, med flassende hud flekkvis. Jeg har prøvd "alt". Canoderm, spenol, Aloe Vera, diverse oljer, body-butter, men ingenting av det jeg har prøvd hjelper. Noen som har gode tips til meg? Anonymkode: 430f8...105
cmd Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Jeg har også veldig tørr hud. Jeg bruker ofte krem. Noen sier at man må sluttet dusje hver dag, samt dusje "nesten" i kaldt vann. Jeg har ingen tips ..annet enn at du må bare fortsette å bruke krem
Rosewood Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Har du prøvd Shea body butter fra The body shop? Den er ganske rik og er for veldig tørr hud. Brukte det en periode da jeg var helt sykt tørr på beina, som du sier fiskeskjellhud, helt vanvittig. Hvis du skrubber huden i dusjen og så smører denne på mens huden enda er litt fuktig så trekker den enda bedre inn
Antoinette Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Dette er et problem som tar TID og fikse. Ikke dusj i for varmt vann og bruk en dusjolje for tørr hud. Klapp huden forsiktig med et mykt håndkle, ikke gni. Masser inn kroppen med hudkrem og la den tørke litt inn før du kler på deg. Kroppshår fjernes med høvel + skum eller epilator om du ikke er pysete. Jeg bruker Dermalogica Bodywash og Ultrarich Bodycream og har ingen problemer med tørr hud, selv ikke på vinteren. bruker også peeling en gang i uka. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Jeg sverger til mandelolje den trekker godt inn i huden. Peeler i dusjen og smører på olje etter at jeg har tørket meg. mandelolje kjøper jeg i global food butikker. Anonymkode: c651d...cb5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 12 timer siden, Rosewood skrev: Har du prøvd Shea body butter fra The body shop? Den er ganske rik og er for veldig tørr hud. Brukte det en periode da jeg var helt sykt tørr på beina, som du sier fiskeskjellhud, helt vanvittig. Hvis du skrubber huden i dusjen og så smører denne på mens huden enda er litt fuktig så trekker den enda bedre inn Jeg har prøvd både Shea og oliven body butter fra Body Shop. Begge er veldig gode, men hjelper meg ikke nå dessverre. 12 timer siden, Antoinette skrev: Dette er et problem som tar TID og fikse. Ikke dusj i for varmt vann og bruk en dusjolje for tørr hud. Klapp huden forsiktig med et mykt håndkle, ikke gni. Masser inn kroppen med hudkrem og la den tørke litt inn før du kler på deg. Kroppshår fjernes med høvel + skum eller epilator om du ikke er pysete. Jeg bruker Dermalogica Bodywash og Ultrarich Bodycream og har ingen problemer med tørr hud, selv ikke på vinteren. bruker også peeling en gang i uka. Jeg er klar over at det tar tid, men flere år virker litt i overkant. De siste mnd har jeg badet med 60-90 ml badeolje fra apoteket, lufttørker, og smører med Canoderm krem fra apoteket flere ganger om dagen. Slik ser leggen min ut nå: 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sverger til mandelolje den trekker godt inn i huden. Peeler i dusjen og smører på olje etter at jeg har tørket meg. mandelolje kjøper jeg i global food butikker. Anonymkode: c651d...cb5 Mandelolje har jeg prøvd, men ingen oljer ser ut til å fungere. Anonymkode: 430f8...105
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Beklager at det ble dobbeltposting av bilde. Anonymkode: 430f8...105
Reveenka Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Du gjør rett i å bruke dusjolje og canoderm, men jeg håper du ikke dusjer for ofte? Ikke hver dag, helst bare et par ganger i uka. Når huden er så tørr som du beskriver så trenger den å beholde all fukt den kan og dusjing er utrolig uttørkende for huden. Hva spiser du? Kostholdet ditt påvirker huden din, mangler du omega 3 kan det vises i tørr hud. Samme med vitamin E som hjelper til med å holde på den naturlige fuktigheten i huden. Nattlysolje er en fin kilde til vitamin E. Og så må du ikke undervurdere vann -som i drikke. Nok vann bidrar til mer fuktighet i huden. 2
Eplemos Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 Prøvd tørrbørsting av huden? Google det, hørt det hjelper mot tørr hud. Kosthold er også viktig.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #10 Skrevet 9. november 2016 Takk for tipsene alle sammen. Jeg var hos legen med noe annet i dag, og han så tilfeldigvis en av de tørre flekkene på hoften min. Han spurte om huden ellers, og etter å ha sett på det mente han at jeg hadde en form for eksem. Jeg fikk resept på en kortisonkrem, og ellers skulle jeg fortsette med fuktbehandlingen. Håper det hjelper! Anonymkode: 430f8...105 1
Lawyer Skrevet 9. november 2016 #11 Skrevet 9. november 2016 Som nevnt tidligere; fukt innenfra. Drikk vann og ta omega tilskudd:)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #12 Skrevet 10. november 2016 Hei ser du fikk hjelp av legen. Men jeg har sånn hud som deg, og for meg hjelper kremer med karbamid:) Anonymkode: a57ca...284
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #13 Skrevet 10. november 2016 Har du prøvd Miniderm? Anonymkode: 2829d...7d9
Gjest BabyBlue Skrevet 11. november 2016 #14 Skrevet 11. november 2016 Jeg har en krukke med kokkosnøttolje stående i dusjen, også passer jeg på å smøre meg inn med den mens huden fortsatt er varm og våt. Det funker overraskende bra. Vet ikke helt hvorfor, tror det er en kombinasjon av vannet og varmen som gjør at oljen synker fort inn i huden. Om vinteren pleier jeg også å bestille DENNE. Den er ofte utsolgt i vintersesongen, så det tyder på at jeg ikke er den eneste som liker den når det begynner å bli kaldt ute. Den er feit, men synker fort inn i huden. Også blir huden på kroppen ganske jevn og fin i farge av den, tror det er fordi den er vitamin E basert.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 Hei Dette tar det nok tid å bekjempe, som du sikkert desv er klar over. Husk på at mange bodylotions du kjøper i butikk, ofte er parfymerte og kan inneholde alkohol og parfyme. Dette tørker ut huden. Har du prøvd Apobase? Jeg jobber i helsevesenet, og sverger til det om mine pasienter har meget tør hud. Ellers kan økologisk kokosolje også være bra! Bruker det selv Om du klarer, anbefaler jeg at du smører beina om kvelden, og legger et omslag over før du skal legge deg. Da får forhåpentligvis beina dine fuktighet gjennom natta Har du vært hos dermatolog/hudlege? Mulig den tørre huden din kan ha en bakenforliggende årsak også. Lykke til Anonymkode: f65a9...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå