Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hadde ikke tenkt å studere studieåret 2016-2017, så søkte ikke til inntaket nå i høst. Nå har jeg imidlertid ombestemt meg, og vil veldig gjerne begynne på noe i januar (hva som helst egentlig, vet ikke hva jeg vil bli men merker at jeg trenger å komme inn i et studentmiljø) - men sånn som jeg forstår det utfra samordna opptak går altså ikke dette? Er det ingen studier som har vårinntak lenger? 

Anonymkode: 173ef...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer :)

Du kan jo muligens finne noe i utlandet, men det begynner å bli veldig knapt med tid så tviler litt på det

Anonymkode: db8bd...511

Skrevet

Ja, det finnes. Men nå er vel søknadsfrister uansett ute..

Anonymkode: 8fc41...45f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes. Men nå er vel søknadsfrister uansett ute..

Anonymkode: 8fc41...45f

Har du noen eksempler?

Anonymkode: 173ef...933

Skrevet (endret)

Samordna Opptak har opptak én gang i året. Da kjøres opptak til studier med start samme høst og påfølgende vår. Det du kan gjøre er å melde deg opp som enkeltemnestudent og ta enkeltfag ved et universitet. Da havner du bakerst i køen for fag, men det er likevel en mulighet. UiO har f.eks. dette, og det står mer om det på hjemmesidene deres. Det er frister for opptak, og du må vente til etter alle studentene med programplass har valgt fag før resteplassene legges ut - da er det førstemann til mølla blant de som har meldt seg opp som enkeltemnestudenter og betalt avgiften. Og da er det de fagene som er der, og ikke noe annet.

Ellers er det sikkert noen av de private skolene som har noe på våren, men da koster det også deretter. Det kan jo gå an å sjekke ut? Det avhenger jo også litt av hva du kunne tenkt deg å studere. 

Likevel føler jeg meg forpliktet til å informere om at du ikke er garantert å komme inn i noe studentmiljø som enkeltemnestudent. Du er tross alt ikke del av et gradsprogram, det er ingen fadderuke, og du har ikke tilgang til kurs reservert for programstudenter. Det finnes noen fag som har seminar, og der møter du jo folk, men det blir ikke helt det samme som å starte til høsten, hvis du skjønner. 

Endret av Strixvaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...