Gå til innhold

Jeg gjør noe feil når jeg dater - noen "eksperter" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet mye de siste par åra, men begynner sakte, men sikkert å innse at jeg gjør noe feil. Jeg bare vet ikke hva! Jeg skulle ønske noen kunne "guidet" meg litt her. 

Skal ta et eksempel med siste fyren jeg datet seriøst - føler dette er relativt representativt for hvordan det får for seg. Håper noen gidder å lese:)

Vi møttes via felles venn på byen. Etter ca 1 måneds tid inviterte han meg på date, via Facebook. Jeg er 30, han 35. 

Første date møttes vi på restaurant, spiste god mat og drakk litt vin. Praten gikk lett og fint. Han inviterte meg så med ut med noen kompiser av han ( - her burde jeg kanskje latt være å bli med?). Jeg hadde det så hyggelig at jeg tenkte hvorfor ikke, ble med dem ut og vi satt ute på en bar til det stengte. Tok taxi hjem til meg selv.

Andre date (hans initiativ), var vi på en kunstutstilling, gikk å spiste middag på en restaurant igjen, før jeg ble med en tur hjem til han hvor vi så en film, før vi gikk kveldstur og han fulgte meg til bussen hjem. 

Tredje date (hans initiativ), var vi først på en middag med et vennepar av han, før vi gikk på kino. Etter filmen dro vi hjem til han, slappet av i sofaen med litt tv, før vi la oss. Jeg overnattet og det føltes naturlig, så derfor hadde vi sex. 

Fjerde date (også han som la opp til det - men jeg har hele veien vist at jeg er veldig interessert) spiste vi take away hjemme hos han, så en film han var veldig gira på å se. Han forsøkte ikke oppnå noe fysisk kontakt denne dagen. Jeg gikk litt utifra at jeg skulle overnatte, men han tok initiativ til å følge meg slik at jeg skulle rekke siste bussen hjem. 

Så ble det stille. 

Nå er det ikke slik at det vanligvis bare blir stille fra fyrer jeg dater og det hender selvsagt at jeg er den som avslutter (jeg avslutter alltid på en real måte). 

Men når jeg opplever gang på gang (faktisk 3 ganger i 2016 at en mann jeg virkelig liker, ikke opprettholder interessen) så må det være noe jeg gjør (eventuelt ikke gjør). 

Burde jeg vente lenger enn 3-4 date før vi blir fysiske?

Burde jeg ta mer initiativ til å møtes i begynnelsen? Jeg er nok "opplært" til at menn liker jakten og at vi damer skal la han løpe etter oss. 

Burde jeg åpne meg mer med én gang? Jeg bruker litt tid på å bli trygg på eller åpne meg for folk, men det er kanskje forventet at man helst skal ha blitt veldig godt kjent etter et par dates? 

Hva kan jeg gjøre for å få en mann til å tenke at jeg er "verdifull" / et godt valg som kjæreste? Jeg blir bedt på date hele tiden, og føler ikke utseendet hindrer meg. Så tenker mer på alt annet. 

Finnes det noen måter å gjennomskue de som kun er ute etter et ligg for eksempel? 

Jeg føler meg kjempeforvirret og ønsker virkelig råd og konstruktiv kritikk, helst ikke masse meningsløs drittslenging om ligaer og sånt - for ordens skyld: jeg dater menn på samme nivå, såpass selvinnsikt vet jeg at jeg har. 

Blir glad om noen har tips:) noen av dere jenter som får kjæreste bare dere knipser for eksempel - hva er hemmeligheten? 

Anonymkode: b3367...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannfolka ble vel ikke forelsket. Man kan gjøre alt riktig, men det betyr ikke at kjemien er der eller at de blir betatt av deg. Kanskje menn blir tiltrukket av den type utseende du har, men så viser det seg at personlighetene deres ikke passer sammen. Noen mennesker sine utseende gir et veldig dårlig bilde på hvem man er som person, og da kan det være vanskeligere å få seg kjæreste. La oss si at du liker nerder, men du ser ganske a4 ut og tiltrekker deg derfor a4 menn. Eller omvendt, at nerdete menn finner deg tiltrekkende, mens du liker ikke dem. Sånn kan det være for menn også

Anonymkode: a5acf...554

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannfolka ble vel ikke forelsket. Man kan gjøre alt riktig, men det betyr ikke at kjemien er der eller at de blir betatt av deg. Kanskje menn blir tiltrukket av den type utseende du har, men så viser det seg at personlighetene deres ikke passer sammen. Noen mennesker sine utseende gir et veldig dårlig bilde på hvem man er som person, og da kan det være vanskeligere å få seg kjæreste. La oss si at du liker nerder, men du ser ganske a4 ut og tiltrekker deg derfor a4 menn. Eller omvendt, at nerdete menn finner deg tiltrekkende, mens du liker ikke dem. Sånn kan det være for menn også

Anonymkode: a5acf...554

Nei, jeg skjønte at de ikke ble forelsket :) Siden jeg ble avvist. 

Men du er faktisk inne på noe jeg ikke har tenkt på før. At utseende kan gi folk en viss idé om hvordan jeg er som person, men så er jeg ikke sånn alikevel også går det skeis. Så det skal jeg tenke på. Takk <3 Vanskelig å endre på det da, men kan jo prøve å være litt mer bevisst på hva slags type menn det egentlig er som inviterer meg på date og vurdere om jeg skal si ja i det hele tatt, da dette kanskje er menn som gjerne vil ha en dame som den de TROR jeg er, basert på hvordan jeg ser ut. 

Skrevet

Om han tar initiativ de fire første gangene dere er sammen, og du ikke tar noe initiativ kan det jo hende han tenker at han ikke vil bruke mer energi på en som ikke er mer interessert i han, sett fra hans ståsted? 

• Liker 9
Skrevet

Stille? Du har blitt invitert på 4 dates og du inviterte ikke på en femte????????????????

• Liker 13
Skrevet

Hvis jeg hadde måtte tatt initiativ til 4 dater på rad så hadde jeg droppet deg. Du virker ikke særlig interessert og jeg vill tenkt at du bare var ute etter å bli spandert på / finne venner.

Anonymkode: 56ef0...172

• Liker 7
Skrevet

jeg også tenker at du kanskje burde være litt mer på... Vet jo ikke hvordan du viser interesse ellers da, kan jo hende det burde være nok. Er datene tette eller med lange mellomrom? 

Gjest PseudonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det hjelper å vente med sex. Det eneste man potensielt oppnår med det er at datingen vil vare litt lenger. Det grunnleggende problemet (personlighet matcher ikke) er der fortsatt.

Hvis du er veldig passiv i dating-fasen og lar han ta alt initiativ, så tror jeg ikke det er så lurt. Man må by på seg selv (mentalt) og vise hvem man er. Jeg blir ihvertfall sjarmert av damer som har evnen til å overraske og som har "mental dybde". Men du skal ikke gå på akkord med deg selv heller. 

Nøkkelen for deg er jo ikke å treffe menn, som du sier så blir du jo bedt på dater hele tiden. Nøkkelen er å treffe den riktige typen menn med tanke på personlighet/kjemi og verdier i livet. Jeg tagger @Nettinettet, tipper hun kan ha noen gode råd til deg ;)

Endret av PseudonymBruker
Skrevet
1 time siden, yabbadoo skrev:

jeg også tenker at du kanskje burde være litt mer på... Vet jo ikke hvordan du viser interesse ellers da, kan jo hende det burde være nok. Er datene tette eller med lange mellomrom? 

Ganske tette egentlig, men varierer jo litt. Med han i eksempelet så møttes vi 1 gang i uken ca. 

Burde kanskje være mere "på", sitter nok langt inne dette med at jeg har fått banka inn av venninner opp gjennom årene at man aldri må finne på å "kaste seg" etter en fyr. Må bli mer oppmerksom på å ta insj neste gang jeg eventuelt dater en fyr jeg liker. 

Takk:)

Skrevet
1 time siden, PseudonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det hjelper å vente med sex. Det eneste man potensielt oppnår med det er at datingen vil vare litt lenger. Det grunnleggende problemet (personlighet matcher ikke) er der fortsatt.

Hvis du er veldig passiv i dating-fasen og lar han ta alt initiativ, så tror jeg ikke det er så lurt. Man må by på seg selv (mentalt) og vise hvem man er. Jeg blir ihvertfall sjarmert av damer som har evnen til å overraske og som har "mental dybde". Men du skal ikke gå på akkord med deg selv heller. 

Nøkkelen for deg er jo ikke å treffe menn, som du sier så blir du jo bedt på dater hele tiden. Nøkkelen er å treffe den riktige typen menn med tanke på personlighet/kjemi og verdier i livet. Jeg tagger @Nettinettet, tipper hun kan ha noen gode råd til deg ;)

Tusen takk for fint svar:) 

Jeg skal absolutt ta kritikk på at jeg nok er for passiv. Jeg er kanskje redd for å skremme bort fyren ved å vise hvor godt jeg liker han. Dette skal jeg jobbe med. Er nok også litt dårlig på dette med å klare å vise hvem jeg er i begynnelsen også. Det funker jo egentlig veldig dårlig i en dating setting. Jeg er nok litt sånn at jeg helst vil vite at han virkelig liker meg før jeg tør å by så mye på meg selv. Da fremstår jeg nok som litt kjedelig også mister de interessen. 

Isj:/ har nok litt å jobbe med i forhold til selvtilitt ser jeg. Burde kanskje legge dating på hylla til jeg føler jeg har bygd opp selvtilitt til at jeg kan by mer på et tidligere tidspunkt? Forstår jo at de mister interessen når jeg tenker meg om. 

Tusen takk:)

Gjest canacas
Skrevet
2 timer siden, herzeleid skrev:

Om han tar initiativ de fire første gangene dere er sammen, og du ikke tar noe initiativ kan det jo hende han tenker at han ikke vil bruke mer energi på en som ikke er mer interessert i han, sett fra hans ståsted? 

2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Stille? Du har blitt invitert på 4 dates og du inviterte ikke på en femte????????????????

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde måtte tatt initiativ til 4 dater på rad så hadde jeg droppet deg. Du virker ikke særlig interessert og jeg vill tenkt at du bare var ute etter å bli spandert på / finne venner.

Anonymkode: 56ef0...172

All of the above! 

Skrevet

Er riktig at dersom vi hannkjønn ikke får den responsen vi vil ha så parkerer vi den relasjonen og går videre, er ikke vits i å kaste bort tid på noe vi tenker at er dødfødt. Ergo kan TS ha satt seg selv i denne situasjonen, mulig han ser bedre sjanser andre steder.

Ikke alle menn som er like dum som meg selv og som aldri gir opp den rette dama, selv når jeg burde det. Kastet bort år på slikt...

Skrevet

Handler om å gi og ta, feks i en chat/tlf samtale så spør han om noe, du svarer, men kanskje er passiv og ikke kommer med et oppfølgings spørsmål eller noe annet å få samtalen videre på.

Hvis det hele tiden blir opp til han å dra samtalen videre, samme med invitasjon på dates, man må føle at du vil dette også, at du tar initiativ til dates, oppfølgings spørsmål osv.

Ikke farlig å virke "på" så lenge du ikke fotfølger vedkommende og stalker personen, det er snakk om moderering. :)

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Ardenus skrev:

Handler om å gi og ta, feks i en chat/tlf samtale så spør han om noe, du svarer, men kanskje er passiv og ikke kommer med et oppfølgings spørsmål eller noe annet å få samtalen videre på.

Hvis det hele tiden blir opp til han å dra samtalen videre, samme med invitasjon på dates, man må føle at du vil dette også, at du tar initiativ til dates, oppfølgings spørsmål osv.

Ikke farlig å virke "på" så lenge du ikke fotfølger vedkommende og stalker personen, det er snakk om moderering. :)

Jeg er flink til å vise at jeg interessert i samtaler, spør alltid oppfølgingsspørsmål:) men er nok det at jeg ikke har tatt initiativ til neste date. Kan legge til at jeg tok initiativ siste gangen, men da kuttet han kontakten dessverre. Så enten var det for sent eller så var det andre grunner. 

Men andre ting da? Tar imot alt av forslag til hvordan jeg kan åpne meg mer og ideer til samtaleemner osv 🙈

Skrevet

Du burde nok ta mer initiativ, i alle fall etter dere har vært på 4 dater på hans initiativ. 

Når du skriver at det ble stille, betyr det at han sluttet å svare når du tok kontakt, eller betyr det at du bare satt der og ventet på at han skulle ta kontakt? 

Man trenger ikke legge seg flat etter en person og bombardere dem med SMSer, men du må jo gi noen tegn på at du er interessert i han og du må også ta initiativ til kontakt. Hvis ikke regner han jo med at det ikke er noe å hente. Når du forteller om datene så høres det mer ut som en oppsummering av mat og aktivitet, og ikke noe følelser involvert i det hele tatt. Var du i det hele tatt hypp på denne karen, og hvis du var det - viste du det? :)

Gjest Ludolek
Skrevet

Om jeg hadde vært han hadde det kjapt vært sånn den fjerde daten at jeg unngikk å ta initiativ til fysisk kontakt siden jeg tross alt hadde tatt initiativ flere ganger og ventet da på hvorvidt du viste at du var interessert eller ikke. Da via å ta initiativ til fysisk kontakt, og be meg ut igjen neste gang.

Noe av kontakten mellom dere har jo også vært ganske passiv via film/kino, så det kan jo hende han skjønte ved date 4 at kjemien ikke var helt på plass likevel. 

Jeg hadde iallefall ikke klart å opprettholde interesse med en relativt ukjent person om det var mye passive aktiviteter og jeg var den som stadig tok initiativ. 

Skrevet

Det venninner mener når man sier man ikke skal "kaste seg etter" menn, det er jo myntet på de som blir så betatt at de bare MÅ sende 10 meldinger i halvtimer :P det er jo ikke uvanlig at jenter (og menn for all del) kan bli litt intense som nyforelsket/betatt. Men følelser funker jo sånn at de blir sterkere når vi TROR personen liker oss, men uten at vi er helt sikre. Så det fungerer dårlig å være for tilbakeholden. Jeg har hatt ekstremt god effekt av å være frempå i handlinger, altså ta insj til uskyldig kontakt tidlig, lene seg litt mer intill enn man må osv, det er en ganske lite skummel måte å flørte på også :P da føler personen seg likt uten at han kan være helt sikker, og da blir det mye mer spenning også. Det samme gjelder å ta insj på en åpen måte til andre ting, mot slutten av en koselig date nr 1 eller 2 er det ingenting i veien for å si med glimt i øyet at det hadde vært koselig å se den og den filmen sammen for eksempel. Der det fort blir for mye er på meldingsfronten, eller hvis man insisterer på å prate om følelser alt for tidlig. Men nå har jeg gått veldig etter menn med felles interesser, og har interesser jeg deler med mange menn, så det har nok vært en minst like stor grunn til at jeg aldri var singel lenge :)

Skrevet

Tipper det handler om manglende initiativ her jeg også. Om det er tafatthet eller spill har lite å si. Jeg mister raskt interessen om jeg ikke får noe tilbake.

Skrevet

Han fikk sex så good bye. Player er slik. Ikke ha sex. Pass på livmorhalsen din. 

Anonymkode: fe884...958

Skrevet
7 timer siden, Cuntzilla skrev:

Du burde nok ta mer initiativ, i alle fall etter dere har vært på 4 dater på hans initiativ. 

Når du skriver at det ble stille, betyr det at han sluttet å svare når du tok kontakt, eller betyr det at du bare satt der og ventet på at han skulle ta kontakt? 

Man trenger ikke legge seg flat etter en person og bombardere dem med SMSer, men du må jo gi noen tegn på at du er interessert i han og du må også ta initiativ til kontakt. Hvis ikke regner han jo med at det ikke er noe å hente. Når du forteller om datene så høres det mer ut som en oppsummering av mat og aktivitet, og ikke noe følelser involvert i det hele tatt. Var du i det hele tatt hypp på denne karen, og hvis du var det - viste du det? :)

Det betyr at han sluttet å svare. Jeg sendte først melding om han ville treffes en søndag, han leste den, men svarte ikke. Så sendte jeg en ny hvor jeg lurte på om det hadde skjedd noe eller om han hadde mistet interessen, den leste han også, men svarte ikke på. 

Jeg var absolutt hypp på han ja:) ellers hadde jeg ikke takket ja til date.. Jeg er nok ikke så flink til å vise følelser så fort som jeg skrev ovenfor.. Dette er noe jeg må jobbe med. Er jo skikkelig trist om han faktisk brøt kontakten fordi han trodde at jeg ikke var interessert. 

Takk for innspill:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...