AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 O, du som metter liten fugl velsign vår mat, O Gud. Amen! For helse, glede, daglig brød vi takker deg, O Gud. Amen! Dette var en typisk bordbønn når jeg gikk på barneskolen, og nå som jeg reflekterer over dette i ettertid så ser jeg hvordan skolen prøvde å hjernevaske små barn og trø religion over hodene våres. Dette har påvirket livet mitt i svært negativ grad hvor jeg bla ikke tør å komme ut av skapet ettersom skolen hele tiden har tvunget en særdeles kvinnefiendtlig og homofobisk religion over meg, og dette hindrer selvfølgelig meg å leve livet mitt slik jeg ønsker. Burde det offentlige betale erstatning? Anonymkode: 58d2c...837 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Kjeder du deg i natten? Anonymkode: 54ba0...43c 14
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Oi oi oi....nå skjønner jeg det er mye jeg skulle hatt erstatning for. Anonymkode: da887...817 11
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Vi ble tvunget til å gå i kirka på skolen før jul. Da vi flyttet ut på bygda måtte vi gå på bedehuset før jul, før påske, før 17 mai og før sommerferien... siste året på barneskolen skulket jeg de dagene. :-p Anonymkode: 237b9...836 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Ble tvunget med på det våset der i oppveksten jeg også. Tror ikke jeg har tatt noen varig skade, men hele konseptet er ganske frastøtende. Anonymkode: fa135...316 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Jeg ser ikke hvorfor i det minste pengene burde gå til andre formål. Staten får utbetalt millioner av kroner som kunne gått til sykehus, støtte til homofile, utdanning osv. I tillegg til at den norske kirke har hele 7 milliarder i formue. Forstår ikke hvorfor folk er redde for snikislamisering? Jeg har blitt utsatt for snikkristifisering hele barndommen liksom. http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2015/Dokumenter-NY/Fagdepartementenes-proposisjoner/Kulturdepartementet-KD/Pr Anonymkode: 58d2c...837 1
minsinn Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 I Jesu' navn går vi til værs, og vi spiser i vilden sky Takk for maten, den var go', men snart ligger den i do Dem lærte jeg på barneskolen, og de funker som krutt!
Outlander Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 (endret) Herregud kjære deg. Du må enten være ganske ung, eller ganske umoden. Når du har vokst opp litt så forstår du at det har ALDRI vært så enkelt å komme ut å skapet en det er nå per i dag. Ikke klag på oppveksten. Mange av oss måte i kirken og når vi ble gammel nok å forstå livet litt bedre tok vi våres egne valg i forhold til religion. Ikke bli som oss amerikanere som skal ha erstatning på alt mulig. Ta tak i livet ditt og de valgene du tar fremover. Endret 8. november 2016 av Outlander 5
Minya Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Å du som eter liten fugl, vær snill å spytt den ut. Sang vi etter hvert. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Det vart helt nødvendig å ta deg der. Da du var barn og du var mest sårbar. Da hadde du ikke så mye motstand for hjernevasking. Hvis man skulle vente til folk ble voksne og kunne tenke selv. Hadde religionen aldri vært bærekraftig og eksistert. Anonymkode: 40124...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Akkurat nå, Minya skrev: Å du som eter liten fugl, vær snill å spytt den ut. Sang vi etter hvert. Vegetarpropaganda? Anonymkode: ed502...0e2 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 Om livet ditt er ødelagt tviler jeg på at bordbønn er grunnen.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #14 Skrevet 8. november 2016 44 minutter siden, Minya skrev: Å du som eter liten fugl, vær snill å spytt den ut. Sang vi etter hvert. Hehe, det skal jeg synge til kattene mine Anonymkode: da887...817 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 Skjønte egentlig aldri vitsen med å synge, men må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan noen kan bli ødelagt av dem heller. Men hva har de sangene med kristendommen å gjøre? De er kanskje laget av kristne personer og ment å være det, men de nevner bare gud. Gud kan være hvilken som helst gud. Er ingenting i de sangene som sier at det er den bibelske gud. Amen kan vel hvem so helst si. Foreldre sier jo det hele tiden til barna sine:) https://no.wikipedia.org/wiki/Amen Og er det det bare en gud, så kan du lage reglene selv. Min gud liker homofile. Anonymkode: 2be65...4c3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde det offentlige betale erstatning?Anonymkode: 58d2c...837 Nei, og liker du ikke norsk kultur og historie står du når som helst fritt til å flytte. God tur! Anonymkode: 9122d...81e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #17 Skrevet 8. november 2016 O du som metter liten hest sørg for at jeg får mest Anonymkode: 4c2aa...db6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og liker du ikke norsk kultur og historie står du når som helst fritt til å flytte. God tur! Anonymkode: 9122d...81e Ehh, jeg er etnisk norsk og har en helt norsk familie. Du tror at det bare er til å flytte til et annet land? Nå skal stat og kirke heldigvis separeres i 2017 så tror jeg heller skal bli her jeg, og sørge for at det ikke pågår mer snikkristifisering Anonymkode: 58d2c...837 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 4 timer siden, Outlander skrev: Herregud kjære deg. Du må enten være ganske ung, eller ganske umoden. Når du har vokst opp litt så forstår du at det har ALDRI vært så enkelt å komme ut å skapet en det er nå per i dag. Ikke klag på oppveksten. Mange av oss måte i kirken og når vi ble gammel nok å forstå livet litt bedre tok vi våres egne valg i forhold til religion. Ikke bli som oss amerikanere som skal ha erstatning på alt mulig. Ta tak i livet ditt og de valgene du tar fremover. Så du mener det er greit at kristne fortsatt hetser homofile, og forteller dem at de skal brenne i helvete? Kirken har mye å be om unnskyldning for, og jeg forstår ikke hvorfor de får eksistere i det hele tatt. Anonymkode: 58d2c...837
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehh, jeg er etnisk norsk og har en helt norsk familie. Du tror at det bare er til å flytte til et annet land? Nå skal stat og kirke heldigvis separeres i 2017 så tror jeg heller skal bli her jeg, og sørge for at det ikke pågår mer snikkristifisering Anonymkode: 58d2c...837 Hater du kristendommen, som er en del av norsk kultur og historie er du neppe norsk, og en tydelig motstander av hva landet vårt står for. Er nok best at du flytter da god tur! Anonymkode: 9122d...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå