Diamant Skrevet 26. november 2016 #41 Skrevet 26. november 2016 Jeg tror sjelen lever videre når den fysiske kroppen dør. Sjelen forlater kroppen i det øyeblikket man dør og går over til "Den andre siden".
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #42 Skrevet 27. november 2016 Jeg tror på et liv etter døden slik muslimene tror på den. Først dævve også våkne på den andre siden dvs i en Barzakh som fungerer som en ventestasjon før dommens dag. På dommedagen vil man få en endelig dom som bekrefter jannah (himmel) eller johannam (helvete). Anonymkode: 359c4...614
lokmeister2016 Skrevet 27. november 2016 #43 Skrevet 27. november 2016 tror på et after life, eller mulig at man blir reinkanert , ikke bestemt meg helt men er i samme gata omtrent
Knut Berg Skrevet 27. november 2016 #44 Skrevet 27. november 2016 Alle har i større eller mindre grad sett daude planter, dyr (og menneske), og vi har også sjølv drepi ein del av desse. Eg har aldri observert NOKO SOM HELST som kan tyde på at det skjer noko anna merkverdig etter døden enn at lekamen sakte rotnar. Har du, vil eg gjerne høyre om den observasjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #45 Skrevet 27. november 2016 3 timer siden, Knut Berg skrev: Alle har i større eller mindre grad sett daude planter, dyr (og menneske), og vi har også sjølv drepi ein del av desse. Eg har aldri observert NOKO SOM HELST som kan tyde på at det skjer noko anna merkverdig etter døden enn at lekamen sakte rotnar. Har du, vil eg gjerne høyre om den observasjonen. Logisk positivisme - filosofiens største feilskjær. Man er ikke avhengig av observasjon for å erkjenne. At legemet råtner er vel det minst merkverdige. Mennesket, personen, sjelen, alt dette forsvinner - det er det mest merkverdige. Hvor forsvinner det hen? Anonymkode: b658d...441 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #46 Skrevet 27. november 2016 På 8.11.2016 den 2.53, AnonymBruker skrev: Jeg er bare en klump med materie, og alt jeg oppfatter som "meg" eller "sjelen" er bare resultatet av en rekke kjemiske reaksjoner i hjernen. Does not compute. I så fall skulle laptopen min ha bevissthet også, men det tror jeg ikke at den har. Anonymkode: b658d...441
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #47 Skrevet 27. november 2016 22 timer siden, debatant skrev: Du brenner i helvete om du ikke er frelst. Kan du utbrodere? Det kunne vært interessant. Anonymkode: b658d...441
Calypso Skrevet 28. november 2016 #49 Skrevet 28. november 2016 Som en som har opplevd å dø og så komme tilbake så kan jeg si at det skjedde ikke en damn shit... og nei, det var ikke "gud" som bragte meg tilbake, det var flinke leger.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #50 Skrevet 28. november 2016 2 timer siden, Calypso skrev: Som en som har opplevd å dø og så komme tilbake så kan jeg si at det skjedde ikke en damn shit... og nei, det var ikke "gud" som bragte meg tilbake, det var flinke leger. Kanskje fordi du ikke husker, eller fordi du egentlig ikke var død. "Død" er et ord som har mange definisjoner og det er ikke sikkert alle, eller noen, er "korrekte". Anonymkode: b658d...441 1
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #51 Skrevet 28. november 2016 En del av meg tror det bare blir svart, og at vi forsvinner ut i intet - alt slutter å eksistere. En annen del av meg liker å tro at det er noe mer, men jeg vet ikke helt hva det nå skulle være.
Gjest Tutte Skrevet 30. november 2016 #52 Skrevet 30. november 2016 Ikke noe annet som skjer tror jeg, man blir bare borte. Akkurat som når man blir lagt i narkose, man føler ikke noe mer og tid, bevissthet og alt blir borte.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #53 Skrevet 30. november 2016 Som Taylor Swift synger: "now I'm lying in the cold hard ground". (måtte bytte o med i, men pytt pytt). Anonymkode: 80f11...0c9
leonie Skrevet 30. november 2016 #54 Skrevet 30. november 2016 Jeg tror at det blir som evig søvn uten drømmer. Jeg er ikke religiøs og klarer ikke å tro på noe liv etter døden. Jeg skulle derimot ønske at det var annerledes, og misunner nesten dem som har en sterk tro på at det finnes mer mellom himmel og jord. Jeg har ikke lyst til at døden skal være det siste, og jeg har et håp om at det er annerledes. At det ikke er slik jeg tror nå. Det hadde bare vært så fint å kunne møte igjen de jeg savner, og de som jeg aldri har møtt, men som jeg har hørt mye om. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #55 Skrevet 30. november 2016 Jeg håper det bare blir svart og ingenting mer. Men det kan være så mangt som kan skje, himmel, helvette, reinkarnasjon, vokne opp fra en simulator, vokne opp fra et koma, kanskje vi er kunstig intelligens og bare blir omformet til noe annet, osv osv. Det kan være så mye som kan skje siden vi ikke kan vite det, men jeg håper at alt bare blir svart og det var det. Tanken på å havne et sted som omtales som himmelen med alle dine tidligere tanker og erfaringer, et sted du skal være eksistere i all fremtidig fremtid høres ekstremt kjedelig og deprimerende ut. Anonymkode: 9e1fc...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #56 Skrevet 30. november 2016 Ingenting. Anonymkode: c9725...c10
Gjest Philip J. Fry Skrevet 30. november 2016 #57 Skrevet 30. november 2016 Hva som skjer vet ingen. For min del er det ganske likegyldig hva som skjer.
Knut Berg Skrevet 1. desember 2016 #58 Skrevet 1. desember 2016 På 27.11.2016 den 9.26, AnonymBruker skrev: At legemet råtner er vel det minst merkverdige. Mennesket, personen, sjelen, alt dette forsvinner - det er det mest merkverdige. Hvor forsvinner det hen? Ingenting som tyder på at levende organismer (planter og dyr, inkl. mennesket og dets angivelige sjel) forsvinner HEN noe sted, det er det bare du som fantaserer om. Organismen dør, akkurat som et piano som ikke spilles på mer. Lyden blir borte, den dør, den forsvinner ikke HEN noe sted. 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 1. desember 2016 #59 Skrevet 1. desember 2016 På 27.11.2016 den 5.54, Knut Berg skrev: Alle har i større eller mindre grad sett daude planter, dyr (og menneske), og vi har også sjølv drepi ein del av desse. Eg har aldri observert NOKO SOM HELST som kan tyde på at det skjer noko anna merkverdig etter døden enn at lekamen sakte rotnar. Har du, vil eg gjerne høyre om den observasjonen. Ja jeg har det.
Knut Berg Skrevet 1. desember 2016 #60 Skrevet 1. desember 2016 1 minutt siden, Den Lille Heksa skrev: Ja jeg har det. Eg skreiv " Har du, vil eg gjerne høyre om den observasjonen." OM, ikkje AT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå