Gå til innhold

Folk som sender ut søppel-post

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor for de egentlig tak i alle epost-adressene, som de sender ut all den sin dritten til?

Det må vel være noen som, på en eller annen måte, samler opp en haug med epost-adresser? Før de kan begynne å sende ut søppel-epost. Eller kanskje de selger epost-adressene til noen, som deretter sender ut alt mulig søppel og reklame. :P

Anonymkode: b7b52...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange måter.

- Kjøpe dem fra butikker som ikke bryr seg om personvern

- Bryter seg inn på nettbutikker og andre servere som har epostlister

- Scanner alle sider på Internett og antar at alt som slutter på @internett-domene er epostadresser

- Gjetter seg fram ved å ta navn de finner på Internett og legge til @gmail.com og andre store epostdomener

Anonymkode: 75b0c...8c5

• Liker 1
Skrevet

Plukker dem opp når mindre begavede individer ikke skjønner BCC og sender ut epost med tusenvis av adresser på CC 😡

Anonymkode: adb9d...be8

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor for de egentlig tak i alle epost-adressene, som de sender ut all den sin dritten til?

Det må vel være noen som, på en eller annen måte, samler opp en haug med epost-adresser? Før de kan begynne å sende ut søppel-epost. Eller kanskje de selger epost-adressene til noen, som deretter sender ut alt mulig søppel og reklame. :P

Anonymkode: b7b52...e60

Jeg aner virkelig ikke, men jeg vet at min gamle hotmail-adresse blir brukt til å sende ut virusmail til de kontaktene som lå der inne.

Jeg har avsluttet kontoen, vært i kontakt med microsoft som har bekreftet at kontoen er avsluttet og slettet, og jeg har vært i forbindelse med svindelavdelingen deres, men ingenting kan gjøres.  Den fortsetter å spy ut virusmail til kontaktene jeg hadde der inne.

Anonymkode: 6d2a2...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...