Gå til innhold

Hva er det beste dere noensinne har spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva det beste måltidet dere har hatt er? Ønsker litt inspo samtidig som jeg er nyskjerrig...

Tror det beste jeg har hatt var på en dritdyr sushiplass i Japan, herregud så god mat det var der, husker ikke hva restauranten het.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det var da jeg spiste en plankebiff i utlandet. Herlighet det var godt!

Anonymkode: 09b31...3de

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg er litt sånn; den neste retten er den beste retten... Kan faktisk ikke helt huske hvilket måltid jeg synes var best, men en stor opplevelse var en 7 retters middag på en kjent kokk sin restaurant. 

Skrevet

Ordentlig meksikansk taco fra en liten sjappe i Puebla i Mexico. 

Anonymkode: 3f1cc...e1a

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det må være Tapasen jeg fikk i Spania.

Skrevet

mammas hjemmelagde sylte.

Anonymkode: c6b0c...08c

Skrevet

Kyllingen som smeltet i munnen i Marokko. Nydeligste kyllingen jeg har smakt, og så smakfull. 

Anonymkode: 4f361...ac8

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Vårruller med kjøttdeig, det einaste eg savna med kjøttdeigen. 

Skrevet

En hummerrett på en liten restaurant i Nha Trang i Vietnam.

Anonymkode: 64fb2...034

Skrevet (endret)

Oi, vanskelig å velge. Jeg vil nok allikevel trekke frem middagen jeg spiste på The Orange Tree Restaurant i Torquay i sommer. Det er og forblir en av mine mest minnerike måltider noensinne, skjønner godt at de er nevnt i Michelin-guiden. Hele måltidet var liksom perfekt. Nydelig skalldyrssuppe til forrett, en fantastisk deilig biff, med kjøtt fra Devon og desserten er noe jeg fremdeles drømmer om (En nydelig perfekt brownie med saltet karmelliskrem, ganache og mangosaus og karamellisert banan). 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest Supersol
Skrevet

Butter Chicken med ris og nanbrød på Mother India. Drakk cola, øl og hvitvin ved siden av. Himmelsk. Orket ikke dessert så avsluttet med svart kaffe. 

Skrevet

Fylte gnocchi stekt i stekepannen :) Høres ganske simpelt ut, men dersom man elsker karbohydrater så er det fantastisk. 
Ellers så var en rett på en etiopisk restaurant og første gang jeg smakte ben & jerry's cinnamon bun en fest i munnnen

Anonymkode: 967a3...f53

Skrevet

Den gangen kjæresten min og jeg fikk en stek fra fryseren til moren hans, og det viste seg at hun hadde gitt oss indrefilet av hjort... Herregud, det var det møreste og beste viltkjøttet jeg noen sinne har smakt! 

Anonymkode: 7f3e1...f88

Skrevet

Jeg er ikke så veldig på sånn fancy mat, men datet en veldig flink sous chef en periode og wow han kunne virkelig tingene sine! All maten på datene der var egentlig fantastiske! :bond:

Skrevet

Et måltid på en indisk restaurant i Thailand, tandoori med kylling, ris og naan(butternaan, heeelt fantastisk!). Også en gang eksen fiksa favorittretten min og fikk den til helt perfekt, vi var i himmelen begge to, spiste opp alt likevel om vi var mette :P Har aldri fått den til slik verken før eller siden. Det var Green Curry :D 

Anonymkode: f3d6d...dc7

Skrevet

Spareribs med røstipoteter og coleslaw på Den Gode Nabo i Bø i Telemark. Drakk rødvin, cola og Long Island Iced Tea og sjokoladefondant og cappuccino til dessert. Det var reine festen. Veldig god mat og hyggelig porsjon til prisen. 😋

Skrevet

Absolutt alt mormor lagde og serverte. Husmannskost fra bunnen av, lefser, kaker osv. Tom smultringer lagde hun selv.

Anonymkode: e3f87...380

• Liker 1
Gjest AnonGangerTo
Skrevet (endret)

Det beste jeg har spist er to retter fra California Pizza Kitchen. Var stamgjest på restauranten i 3rd Ave. og 59th Street i New York, hver fredag etter jobb. 

Thai Crunch Salad - forrett og Pære & Gorgonzola - hovedrett. 

image.jpeg

image.jpeg

Gleder meg til neste gang jeg er i Statene.

Endret av AnonGangerTo
Skriveleif
Skrevet

Fondue på en restaurant i Sveits. Først kjøttfondue. Verdens møreste oksekjøtt med en smakfull, glohet buljong til å tilberede det i. Så ostefodue, rik og mektig. Fantastisk!

Skrevet

Vanskelig å si, men hvitløk og chilistekt scampi er høyt på lista :rodmer:

Ordentlig god rakfisk er også utrolig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...