Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint om du oppgir alder og hvor lenge du har jobbet i butikk:) Mener selv jeg tjener fryktelig dårlig sp vil sammenligne meg litt med andre. Jeg er 34 år, 15 års erfaring fra butikk (samme type) og hsr en timelønn på 165kr . Har ub tillegg 

Anonymkode: 19ef5...811

Skrevet

30 år, 7 års butikkerfaring, 166 kr med UB-tillegg. Synes det er foreløpig helt OK. 

Skrevet

Jobber selv på Kitchn og der har vi Virke/HK sin tariffavtale: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=733

Jeg har 13 års erfaring, er 31 år og er på lønnstrinn 6 som er 190,26 kr. Har også UB utenom. Men denne butikken setter tariff etter alder og ikke etter erfaring. 

Har selv jobbet i butikk uten noe særlig til lønn (uten noen tariff avtale) så hjelper å få seg jobb ett sted som har ordentlig tariffavtale og at du forhandler deg til den tariffen du skal ha om ikke butikksjefen setter deg på rett trinn. 

Skrevet

Jeg er 24. Jobbet i Coop siden jeg var 18 og har 190 i timen. UBtillegg kommer i tillegg. 

Anonymkode: ebfa2...9bd

Skrevet

Hvorfor vil dere ikke få mer ut av livet enn å jobbe i butikk?

Anonymkode: 6b7c2...c8a

Skrevet

Jeg trives veldig godt i butikk faktisk, har tett kontakt med kundene og mange faste og takknemlige kunder. Dagene er veldig varierte også, der jeg jobber så har jeg utdanning ift hva vi selger. Er ikke sånn at jeg sitter i kasse, driver mer med personlig veiledning. Men lønna er dritt!

Skrevet

Det var lave lønninger ja, hva er mnd lønn da?

Anonymkode: 313a9...ca0

• Liker 1
Skrevet

Begynte i januar i år. Er 18 og tjener 154 kr timen. Har også tillegg etter visse klokkeslett.

Anonymkode: 65e7f...e4a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den kommentaren vitner om lite vett og uvitenhet. Ganske flaut egentlig!

Det viktigste er at du selv er fornøyd med livet. 

• Liker 16
Skrevet

Er 32. 13 års erfaring. Trinn 6 i tariff. Ub kommer i tillegg. Veldig greit når butikken bruker tariff. Da øker du lønnen automatisk etterhvert.

Anonymkode: c1880...38e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det samme kan du jo si om de fleste yrker... søppeltømmer, barnehageansatt, pleiearbeider, advokat osv. Alle har forskjellige preferanser når det gjelder jobb. Det kommer jo også an på om man er typen "work to live" eller "live to work". For førstnevnte er det ikke så viktig hva man jobber med, så lenge man har tid og penger til å dyrke hobbyene sine

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobbet i butikk jobbet jeg faktisk sammen med flere som hadde høyskoleutdannelse men som ønsket å jobbe i butikk. Og heldigvis for oss alle sammen at det er noen som trives med det ;) Ellers hadde ting blitt vanskelig for oss. Kommentaren din er uvitende.

Til TS: Når jeg jobbet i butikk for et par år siden hadde jeg 158 kr/timen fra jeg var 18, uten tillegg. Når jeg fikk denne lønna hadde jeg nesten 2 års erfaring fra nøyaktig samme butikk. Synes lønna di er litt lav mtp. erfaring og alder. De fleste 'voksne' jeg jobbet med hadde rundt 180/190 kr/timen :) 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 24. Jobbet i Coop siden jeg var 18 og har 190 i timen. UBtillegg kommer i tillegg. 

Hvor mye utgjør UB i en typisk måned for deg?

Anonymkode: 2e374...767

Skrevet

27 år, har 190,26 kr timen + ub tillegg. jobbet i butikk i 7 år. fulltid og  nå delitid. 

Anonymkode: fc458...81a

Skrevet

29 år, har 199,26 i timen + ubtillegg og låseansvarligtillegg. Jobbet 8 år i butikk.

Anonymkode: 8058c...974

Annonse
Skrevet

Ble tilbudt 154 kr/t + UB.
19 år, 0 erfaring eller studiekompetanse.

Anonymkode: 660c7...ef8

Skrevet

Noen som vet når msn skal ha lønnstrinn 6? Som nevnt i hi så har jeg jobbet i bransjen i 15 år( deltid 60-76%) og er 34 år. Skal ikke jeg da ligge på trinn 6?

Skrevet

Jobbet i 10 år, forskjellig type butikker. Tjener 193,- i timen.

Anonymkode: a3f75...eab

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når msn skal ha lønnstrinn 6? Som nevnt i hi så har jeg jobbet i bransjen i 15 år( deltid 60-76%) og er 34 år. Skal ikke jeg da ligge på trinn 6?

Jeg fikk dette etter 5 år. Har aldri hatt mer på kontrakt enn 50%, men har såklart jobbet mer. 

Skrevet

Er det handel og kontor som brukes i butikkyrket?

Eller er det flere å velge fagforeninger å velge mellom?

Anonymkode: e4ccc...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...