Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter SA/MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at dette er veldig individuelt, men føler meg litt pessimistisk akkurat nå. Vet at det er veldig vanlig og at sannsynligheten er stor for at det ikke var forenelig me liv. Vet også at mange opplever mye verre tragedier her i verden, men man blir jo lei seg likevel.. Og nervøs for at en ikke skal få barn eller at det skal hende flere ganger.

Anonymkode: 54bb7...b90

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er sa/ma? 😳

Anonymkode: 5387a...d05

Skrevet

Ble gravid på tredje forsøk etter MA. Hadde et barn fra før av men ble likevel litt stressa i forhold til om jeg kunne bli gravid igjen. Det er helt lov å være pessimistisk og lei seg, man begynner jo å glede seg med en gang selv om man vet at ting kan gå galt :klemmer:

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, A4-livet skrev:

Ble gravid på tredje forsøk etter MA. Hadde et barn fra før av men ble likevel litt stressa i forhold til om jeg kunne bli gravid igjen. Det er helt lov å være pessimistisk og lei seg, man begynner jo å glede seg med en gang selv om man vet at ting kan gå galt :klemmer:

Tusen takk, godt å høre at du lykkes etter din MA. Må vel bare smøre seg med tålmodighet og håpe på det beste.

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at dette er veldig individuelt, men føler meg litt pessimistisk akkurat nå. Vet at det er veldig vanlig og at sannsynligheten er stor for at det ikke var forenelig me liv. Vet også at mange opplever mye verre tragedier her i verden, men man blir jo lei seg likevel.. Og nervøs for at en ikke skal få barn eller at det skal hende flere ganger.

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg hadde en SA for 3 uker siden og kjenner meg veldig igjen i hvordan du føler det.. 

Tankene om "er det noe galt med meg" "kanskje jeg aldri vil få barn" svirrer rundt i hodet og gjør meg til tider nedstemt. 

Har ikke noen andre råd enn å ønske deg masse lykke til! jorden er jo overbefolket så det å få barn går som regel bra :)

Endret av Ruccula
  • Liker 1
Skrevet

Ble gravid igjen 11 mnd. etter SA.

Anonymkode: e8d8e...cbb

• Liker 1
Gjest Valmuen
Skrevet

Ble gravid etter 3 og 2 sykluser etter to SA/MA på rad i første trimester, opplevde at det var mye enklere å bli gravid når jeg først hadde blitt det en gang hvertfall :) 

Skrevet

Første gangen: ventet en mens, ble gravid rett etterpå. Andre gangen: ble gravid rett etter SA (ingen mens). Tredje gangen: hadde en lang prøvepause, ble gravid i pp2 etter vi begynte igjen.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sa/ma? 😳

Anonymkode: 5387a...d05

SA-spontanabort

MA-missed abortion (spontanabort som kroppen ikke oppfatter og kvitter seg med)

Anonymkode: 6f958...219

Skrevet

7 mnd etter SA satt spiren på nytt.  Veldig rar opplevelse å miste etter at jeg hadde fått 2 barn på rappen. 

Nummer 3 vokser forhåpentligvis fint der inne.

Anonymkode: 34be4...db3

• Liker 1
Skrevet

Da jeg mistet i Ma i uke 13, ble jeg gravid i løpet av 14 dagene etter utskrapning og 9 mnd etterpå fødte jeg verdens fineste jente.

Anonymkode: d38c1...e9c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvsagt blir man lei seg. Jeg var helt knust og nærmest besatt av å bli gravid igjen. Det tok 4 pp for oss før spiren satt igjen, men det føltes som 4 år. 

Anonymkode: fc6b5...c54

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Godt å høre andres erfaring, føler seg jo litt alene og i sin egen boble selv om jeg vet at det er vanlig.. 

Veldig frustrerende når en ønsker noe så sterkt..

Skrevet

Hadde 4 SA før det satt på 5. forsøk etter at vi startet prøvingen. Etter de tre første SA ble jeg gravid i pp5-pp6, etter siste SA ble jeg gravid i pp2. Men da traff vi ikke EL i alle pp.

Skrevet

6 mnd etter tidlig SA (uke 5)

Skrevet

Ble gravid første eggløsning etter kjemisk graviditet, men det endte i SA. Ble så gravid første eggløsning etter SAén, men det endte i MA. Skal nå vente en mens før vi prøver igjen for å se om det går bedre.

Anonymkode: 7ee57...559

Skrevet

Hadde eggløsning ca 4 uker etter SA og ble gravid da. Mange som anbefaler å vente minst en mens før man prøver igjen slik at kroppen "renser seg". Dette sa lege, gynekolog og jordmor til meg at bare var tull. Har man eggløsning er kroppen også klar, faktisk kan det være enklere å bli gravid igjen etter SA da man fremdeles har gravidhormon i kroppen.

Lykke til! :)

Anonymkode: e020a...da3

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde eggløsning ca 4 uker etter SA og ble gravid da. Mange som anbefaler å vente minst en mens før man prøver igjen slik at kroppen "renser seg". Dette sa lege, gynekolog og jordmor til meg at bare var tull. Har man eggløsning er kroppen også klar, faktisk kan det være enklere å bli gravid igjen etter SA da man fremdeles har gravidhormon i kroppen.

Lykke til! :)

Anonymkode: e020a...da3

Har man fortsatt det, får man ikke eggløsning. Derfor er mange opptatt av nettopp å bli kvitt HCG kjapt, slik at man får eggløsning igjen. Mange sliter nemlig med at HCG synker veldig sakte, og må vente en god stund før det er ute av kroppen. Litt avhengig av hvor langt man var på vei ved SA/MA ifht hvor mye HCG man hadde opparbeidet seg. 

Ved min siste SA hadde jeg HCG på 740 i uke 6. Veldig lavt. Dette forsvant ut av kroppen på en uke.

Min venninne mistet i uke 11 og hadde HCG på 65 000, hun brukte 3 måneder på å bli kvitt alt!

Anonymkode: 34be4...db3

Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk...så hadde jeg SA i uke 7.

I dag fant jeg ut at jeg er gravid igjen, akkurat 4 uker etter SA, har ikke rukket å hatt mensen enda. 

Anonymkode: 27323...a3a

Skrevet

6 mnd etter MA uke 13. Men hadde kjemisk både 4. og 5. måneden da, så satt den på 6. Føltes som en eeeeeevighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...