Nuttery Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Visse typer suppe får jeg bare ikke til. Står i oppskriften at de bare kan kjøres jevne med stavmikser, men syntes det bare er vann og grønnsaksmos som skilles med mindre man rører hele tiden. Blomkålsuppe, brokkolisuppe osv... tips?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Kjøp en bedre stavmikser. Anonymkode: a8a05...049
Arabella Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Man trenger ikke stavmikser. Bruk en vanlig stålvisp for eksempel, og visp, ikke rør. Faktisk laget man mye slags mat før i tiden også, uten alle disse apparatene. 2
Nasken Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Tilsett en spiseskje creme fraiche etter du har brukt stavmikser og pass på at det ikke koker opp igjen
Lammelåret Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Ha en potet i suppa, da blir den jevn og fin. Eller et eple i biter dersom det passer smaksmessig. Du kan også blande ut litt hvetemel eller maisenna mel i vann og la koke en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 For det første hadde jeg moset den litt mer med stavmikseren, kanskje på høyere hastighet om det er mulig å regulere dette. I tillegg kan du evt. jevne den med litt Mazena eller mel/smørkule (beurre manié, jeg er usikker på den norske oversettelsen), eller ha i litt creme fraiche som Nasken foreslår. Jeg synes egentlig også at problemet pleier å merkes best når jeg har hatt for lite grønnsaker og for mye vann, så det kan være en ide å være litt ekstra raus med grønnsakene og heller holde litt igjen på vannet. Eller, om du vil gjøre det skikkelig fancy: Legert suppe. Anonymkode: 55c0a...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Tiden man kjører suppen har noe å si - prøv opptil 10 min i blender eller foodprocesoor. Fra bildet ditt ser det dessuten ut som suppen din trenger en skvett fløte eller en skje crème fraiche. Man kan også bruke 50/50 vann og melt (helst H-melk) som væske å koke suppen i. Og det hjelper med noen melne poteter. Anonymkode: c27e9...a20
Nuttery Skrevet 8. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tiden man kjører suppen har noe å si - prøv opptil 10 min i blender eller foodprocesoor. Fra bildet ditt ser det dessuten ut som suppen din trenger en skvett fløte eller en skje crème fraiche. Man kan også bruke 50/50 vann og melt (helst H-melk) som væske å koke suppen i. Og det hjelper med noen melne poteter. Anonymkode: c27e9...a20 Meget mulig. Fulgte bare oppskriften Skal prøve dette neste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå