Gå til innhold

Bytte fra heltid til deltid sykepleie pga. graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg begynte på sykepleien på heltid ved en privat skole denne høsten og trives veldig godt. Hadde tenkt å fullføre alt på normert tid, og alt gikk veldig fint - men nå sitter jeg her gravid. Hadde time til abort i dag, men klarte det ikke - så da blir det baby.

Problemet er at jeg vil naturligvis flytte til kjæresten min og ikke bli alenemor (vært sammen 2 år). Han bor 2,5 timer unna, det er dårlig vei med mye stenging og dårlig kollektivt så pendling er ikke alternativ egentlig. Kjæresten min har ikke anledning til å flytte til meg pga. jobb - dessuten har jeg ikke lyst å få barn i byen :P er bondejente, liker meg best på landet.

Lurer derfor på om det er mulig å bytte fra fulltidsutdanning til deltid (desentralisert)? Noen som har erfaring med dette? Må også bytte skole da, men jeg vet at utdanningen ved min nåværende skole er identisk med fulltidsutdanningen på den andre skolen. Så regner med det er faglig nokså like løp. Tenker da at jeg fullfører dette året (1. året), så beholder jeg plassen min ved den nåværende skolen mens jeg er i permisjon, for så og søke meg over på den andre skolen høsten 2018 og fullføre desentralisert. Hvis jeg går desentralisert vil jeg få all praksis hvor kjæresten min bor og det er masse selvstudium.

Skal selvsagt snakke med skolene, men alt er så nytt og det er så masse og forholde seg til - så lurer på om noen har erfaring med dette?

Anonymkode: 03114...d81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd å måtte bytte? 

Anonymkode: 03114...d81

Skrevet

Det høres ut som du har en god plan. Sjekk med skolene, det er de som kan gi det beste svaret. 

Selv om hodet ditt spinner litt akkurat nå kommer dette til å ordne seg. Gratulerer med graviditeten, forresten. 🙂 Det sies at man ikke angrer på barna man får.

Anonymkode: 21fdd...6c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...