Gå til innhold

Positiv test veldig sent? erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en uke siden jeg skulle hatt mensen. Vanligvis er jeg så nøyaktig at jeg kan se at ja, klokka er snart 9 da kan jeg sette i bind med en gang. Det er første gang mensen har uteblitt. Jeg testet meg to dager før ikm og jeg testet dagen etter ikm. Begge var negative så jeg har tenkt at mensen kommer. Noen netter har jeg fælt meg rar i magen, småsmerter over korsryggen og tenkt at nå er mensen på vei, men det er den ikke. 

2 dager etter ikm kom kvisene. 4 stk på haka over natta, så et par på kinna. Sånn ellers så føler jeg meg helt ok i kroppen, vanlig varm, men får ikke varmen i føttene noe som er ulikt meg. Vanligvis har jeg beina på utsiden av dyka hele natten og går gjerne uten sokker hjemme på dagen. Men nå sov jeg med tøfler.

Først i dag, 7 dager etter ikm merker jeg ømme pupper. Dette er noe jeg pleier å få døgnet før jeg får mensen, så igjen tenker jeg at i løpet av i morgen eller innen 2 dager så kommer mensen. 

Denne mnd har jeg tatt meg srlv i å heller bruke lengre tid på arbeidsoppgavene mine, tatt ekstra pauser, spist oftere og bedre, multivitaminer, sovet mer ++ for at jeg ikke skal føle meg stressa. I tillegg jobber jeg kun 70% med mulighet for et par kvelder ekstra i ny og ne. Så dermed føler jeg ikke at dette skal være forsinket pga stress heller.

Denne mnd hadde jeg også tydelig rosa slim som jeg har skjønt betyr at jeg var veldig fruktbar akkurat da. Sex har vært veldig gjevnlig også.

Det jeg har lest litt på er noen som tester positivt veldig sent. Noen som kan kjenne seg igjen her som har opplevd det? 

Anonymkode: e7cef...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at noen faktisk ikke tester positivt før etter mange uker. Så det kan fortsatt hende du er gravid om mensen fortsatt uteblir. Hvor lenge har du hatt stabil syklus? Har du gått på noen medisiner som ibux, voltaren, diclofenac e.l? De kan nemlig føre til at du ikke får eggløsning. 

Skrevet

Har bare erfaring med at jeg en sjelden gang er forsinket - opptil 2 uker. Det var første gangen på 15 år den gangen det først skjedde.

Anonymkode: 43825...e07

Skrevet
1 minutt siden, strawberry skrev:

Vet at noen faktisk ikke tester positivt før etter mange uker. Så det kan fortsatt hende du er gravid om mensen fortsatt uteblir. Hvor lenge har du hatt stabil syklus? Har du gått på noen medisiner som ibux, voltaren, diclofenac e.l? De kan nemlig føre til at du ikke får eggløsning. 

Nå har jeg hatt 6 mnd på rad sånn at jeg kan stille klokka etter. Så har jeg hatt 1 år opphold fra mensen pga prevensjon. Men før det har jeg hatt 10 år regelmessig syklus, aldri noe tull.

Jeg har tatt to stk ibux i starten av mnd, rundt da jeg hadde mensen. Tviler på at så lavt inntak har så sterk virkning egentlig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg hatt 6 mnd på rad sånn at jeg kan stille klokka etter. Så har jeg hatt 1 år opphold fra mensen pga prevensjon. Men før det har jeg hatt 10 år regelmessig syklus, aldri noe tull.

Jeg har tatt to stk ibux i starten av mnd, rundt da jeg hadde mensen. Tviler på at så lavt inntak har så sterk virkning egentlig.

Det er ganske lite, så tror nok ikke at det er nok til å påvirke eggløsningen nei. Du får nesten bare vente litt lenger og ta flere tester, eventuelt dra på legekontoret for en blodprøve om det går over 2 uker?

Skrevet
7 minutter siden, strawberry skrev:

Det er ganske lite, så tror nok ikke at det er nok til å påvirke eggløsningen nei. Du får nesten bare vente litt lenger og ta flere tester, eventuelt dra på legekontoret for en blodprøve om det går over 2 uker?

Ja det får jeg da gjøre. Tenkte å vente med testing til det hvert fall har gått 10 dager over. Også har jeg tenkt å bestille billigtester i morgen kveld så vente på de tenker jeg. 😊 

• 1 måned senere...
Skrevet

Lurer også på hvordan det gikk?

• Liker 1
Skrevet

Har selv aldri gått langt over ikm. Men plutselig en dag var det tre uker over uten at det var noe spesielt. 

AnonymBruker
Skrevet
På 31.12.2016 den 9.51, Therese89 skrev:

Hvordan gikk det med deg?

Beklager sen oppdatering. Da mensen kom la jeg liksom fra meg forumet litt. Mensen kom midt på natten i noe jeg følte var veldige magekramper, enorme smerter kasta på meg. Blødde ut sengen og full pakke. Beklager detaljer. Byttet bind hver annen time i 4 dager så var den over like fort igjen. Neste syklus så kom mensen faktisk 2 dager for tidlig, varte like lenge da også. 

Ikke lett å forstå seg på alt dette.

Men denne gang skulle jeg hatt eggløsning 28, men jeg får jo slerter når jeg har den og har ikke merket noe så antar at det er nok en runde med forsinket eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager sen oppdatering. Da mensen kom la jeg liksom fra meg forumet litt. Mensen kom midt på natten i noe jeg følte var veldige magekramper, enorme smerter kasta på meg. Blødde ut sengen og full pakke. Beklager detaljer. Byttet bind hver annen time i 4 dager så var den over like fort igjen. Neste syklus så kom mensen faktisk 2 dager for tidlig, varte like lenge da også. 

Ikke lett å forstå seg på alt dette.

Men denne gang skulle jeg hatt eggløsning 28, men jeg får jo slerter når jeg har den og har ikke merket noe så antar at det er nok en runde med forsinket eggløsning.

Edit: smerter.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Edit: smerter.

Uff.. ikke greit. Ligger her selv, 7 dager over ikm og skjønner ingenting. Negative tester og ømme bryst, venter bare på TR

Anonymkode: 51d7e...209

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. ikke greit. Ligger her selv, 7 dager over ikm og skjønner ingenting. Negative tester og ømme bryst, venter bare på TR

Anonymkode: 51d7e...209

For min del så tenkte jeg tilbake og følte ikke noe eggløsningssmerter den dagen jeg skulle ha den. Men halloween helgen følte jeg de. Så for min del var bare eggløsning forsinket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...