AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Går det? Det kan programmeres til å ha æ, ø og å, ikke sant? Anonymkode: cc8b1...11c
stan Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Ja, de fleste tastatur kan det. Men det tastene vil jo mangle. I tillegg er det en del spesial tegn som er plassert anderledes. Jeg har hatt både engelsk og tysk tastatur på bærbare PCer . Det går greit særlig om jeg har en liten huskelapp med norsk keyboard layout foran meg. Men det er jo like greit å kjøpe et norsk tastatur. Jeg har bestilt både PCer og tastatur fra utlandet og fått norsk eller nordisk tastatur. Det kuleste var en Lenovo butikk i Kina som hadde nordiske tastatur.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Tastaturene er stort sett helt like fysisk sett, det er operativsystemet (Windows/Mac/Linux) som bestemmer hvordan tastene skal tolkes. Det går an å kjøpe klistremerker med norsk layout til å lime på tastene på Ebay. Anonymkode: 95232...228
cmd Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Det koster så lite nå. Du kan kjøpe tastatur til 200kr hos Elkjøp.. med norske bokstaver på. men ja, du kan kjøpe i utlandet og programmere slik at du kan bruke norske bokstaver også.
Stiigen Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Jeg kjøpte PC i usa, uten æ,ø,å. Jeg var redd det skulle bli et problem, men det gikk veldig greit veldig fort. Symbolene er litt annerledes enn det som står på tastaturen, men lærte meg fort hvor alt virkelig er. Sparte jo mange tusen på å kjøpe pc utenlands, så var verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå