AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Hei. Vi har kjøpt hus og skal ha jul hjemme hos oss for første gang, jeg har selvfølgelig lyst å gjøre noe veldig stas! Mitt spørsmål er derfor om det er normalt med kake på juleaften, folk er jo stappa etter middag. Jeg elsker å bake og har dette som en stor hobby, og har lyst å lage en minikake med jul som tema til hver person hvor jeg pakker hver kake inn i små esker som gjestene eventuelt kan ta med seg hjem dersom de ikke klarer å spise kaken etter julemiddagen. Hva hadde dere syns om det? Hilsen en som gleder seg enormt til å lage julestemning! Anonymkode: 27c7b...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Tenker at ei stor kake er litt mye, og en dessert til hver er perfekt.☺️ Denne ideen med ei minikake til hver var genial! Vi har alltid hatt litt dessert på julaften Anonymkode: b8e56...8ca
Shepherd Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Så koselig :-) det er sikkert populært. Jeg er ikke vant med kake på julaften, men vil tro man klarer å lage plass til en så fin, liten kake utover kvelden.
Gjest Overrasket Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 (endret) Forstår ikke hvordan det kan bli for mye kake. Nei, bak i vei! Endret 7. november 2016 av Overrasket
Rakelmaki Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Det høres utrolig koselig ut! Og hvis du pakker den inn slipper man "presset" med å stappe i seg enda mer etter middagen. Kake er ganske mektig, så tror ikke jeg hadde orket det selv. Derimot er det veldig stas å kunne ta med hjem og kose seg med til dessert eller til en film Første juledag eksempelvis! Hadde blitt veldig glad. Ser ut som en gave som tar tid og som da kommer fra noen som bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Vi har så heavy julemiddag at en sånn kake etter måltidet ville vært helt bortkastet, men istedenfor en mer tradisjonell dessert kan det jo kanskje passe. Det spørs jo hva slags skikker dere har ellers. Hos oss har vi kaffe og småkaker en stund etter julemiddagen, mens vi også deler ut gaver. Da er det såvidt jeg orker en sirupssnipp Anonymkode: 88ac6...e80 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at ei stor kake er litt mye, og en dessert til hver er perfekt.☺️ Denne ideen med ei minikake til hver var genial! Vi har alltid hatt litt dessert på julaften Anonymkode: b8e56...8ca Ja, blir dessert her og har en familie som er utrolig glad i kaker, så tenker det kan bli en flott liten oppmerksomhet :-) TS Anonymkode: 27c7b...0fc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 6 minutter siden, Shepherd skrev: Så koselig :-) det er sikkert populært. Jeg er ikke vant med kake på julaften, men vil tro man klarer å lage plass til en så fin, liten kake utover kvelden. Ja, tror det kan bli bra så får de eventuelt ta med hjem dersom de ikke orker kake på kvelden TS Anonymkode: 27c7b...0fc
Sarah Dee Skrevet 7. november 2016 #9 Skrevet 7. november 2016 I min familie tar vi gjerne frem litt kake eller kjeks sammen med kaffe etter alle gavene er pakket opp. Da har maten sunket og kvelden blir enda litt lengre. Når gjestene i tillegg har friheten til å ta kakene med hjem, synes jeg det er en veldig fin idé
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Takk for svar alle sammen! Tenker at jeg absolutt går for dette! TS Anonymkode: 27c7b...0fc
Ruskemor Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Jeg sier kjør på! Det verste som skjer er at kaken ikke blir spist opp og må spises dagen etterpå
calavi Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 (endret) Så koselig Jeg er stappmett etter julemiddagen og orker sjelden noe mer, men jeg hadde synes det var kjempestas å få en sånn innpakket minikake. Da kan man kose seg med kake til frokost 1.juledag Endret 7. november 2016 av calavi
Sheltay Retrac Skrevet 7. november 2016 #14 Skrevet 7. november 2016 Kjempesøt kake, men jeg hadde droppet den forsøplende plasten! Pakk inn i noe miljøvennlig som ikke går i søpla! 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #15 Skrevet 7. november 2016 Joda kake er godt i jula. Spesielt myk pepperkake-kake og krydderkake, eventuelt appelsinkake også Baker du med fondant/sukkerpasta? I så fall ville jeg heller byttet den ut med en god marsipan Anonymkode: ca76e...ece 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #16 Skrevet 7. november 2016 1 time siden, Sheltay Retrac skrev: Kjempesøt kake, men jeg hadde droppet den forsøplende plasten! Pakk inn i noe miljøvennlig som ikke går i søpla! Ro ned, blekkulf. Anonymkode: 3813c...290 5
Purple Basil Skrevet 7. november 2016 #17 Skrevet 7. november 2016 I min familie har vi ikke kaker eller desserter etter julemiddagen, alle pleier å spise seg så mette at det ikke en noen vits i å ha det. Nå vet jeg ikke hvordan din familie er da
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 Mamma bruker å lage en iskake som vi spiser en stund etter middagen. Veldig smart at gjestene kan ta med seg kaken hjem dersom de ikke orker å spise den på julaften. Anonymkode: f8bd2...998
Gjest Marillia Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 Vi har alltid dessert etter julemiddagen, og alle klarer å lempe inn på en stor porsjon søtt, så hvorfor ikke en kake? Synes ideen din var kjempesøt!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 19 timer siden, Sheltay Retrac skrev: Kjempesøt kake, men jeg hadde droppet den forsøplende plasten! Pakk inn i noe miljøvennlig som ikke går i søpla! Har du forslag til en pen og praktisk innpakning som kan gjenbrukes og er rimelig i innkjøp? Anonymkode: b57ff...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå