AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Hvilket klokkeslett i norsk tid starter det da? Anonymkode: a44c7...9bd
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket klokkeslett i norsk tid starter det da? Anonymkode: a44c7...9bd Tv2 nyhetkanalen 21.20
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Tv2 nyhetkanalen 21.20 Tusen takk for at du tok ts seriøst. Og takk, fordi jeg lurte også på det. Anonymkode: 946bb...b1c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Får vi vite resultatet natt til onsdag da? Takk for svar Anonymkode: a900c...147
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 Ja, jeg og lurte på det. Ca kl får vi vite hvem som blir president? Uansett hvem som blir president så blir det fullstendig kaos! Anonymkode: 52c95...fa4
King in the North Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får vi vite resultatet natt til onsdag da? Takk for svar Anonymkode: a900c...147 Spørs hvor jevnt det blir. Tipper at det blir klart rundt 6-7 om morgenen, norsk tid.
Rosalie Skrevet 7. november 2016 #9 Skrevet 7. november 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får vi vite resultatet natt til onsdag da? Takk for svar Anonymkode: a900c...147 Med mindre det er så jevnt i vippestatene at det kreves omtelling (som i 2000). Da kan det ta sin tid. Endret 7. november 2016 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Dette er det jeg fant,ts. Var på engelsk, men jeg trykket på: oversett til norsk: https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-elections/presidential-election-night-timings-results-recount-new-president-hillary-clinton-donald-trump-a7389921.html&prev=search Anonymkode: 946bb...b1c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 En ting er når sendingene begynner, men det kan vel også være greit å vite når resultatene begynner å tikke inn: Valglokalene stenger fra kl. 01:00 norsk tid og utover, og som regel kommer valgdagsmålingene fra den enkelte stat så snart lokalene har stengt. Og ja, det gjør de selv om valglokalene fortsatt er åpne i andre stater. De første spennende statene kommer kl. 01:30, North Carolina og Ohio. Kl. 02:00 stenger det i blant annet Florida og Pennsylvania, særlig førstnevnte er spennende. Kl. 03:00 kommer det 13 stater til, blant annet begge kandidaters New York, men der vet vi jo godt hvordan det går. Kl. 04:00 stenger blant annet Nevada, der det kan bli jevnt, og kl. 05:00 norsk tid stenger de fleste statene på vestkysten (de er riktignok sjelden særlig spennende). Vanskelig å si nøyaktig når vi finner ut hvem som vinner, det spørs jo helt hvordan det går. Hvis Clinton gjør det bra vet vi det antagelig relativt raskt, selv om det neppe erklæres med en gang, for Trump er nødt til å ta de aller fleste vippestatene. Hvis Trump henger bra med kan det vare til godt utpå morgenkvisten eller i teorien enda mye lengre om det må omtellinger til. Ved de to siste valgene har man erklært vinneren like etter at lokalene på vestkysten har stengt, altså 05:00 norsk tid, og da har man egentlig bare ventet på dem av ren høflighet. Men det kan bli jevnere nå, og i så fall kan det ta betraktelig lengre tid. Samtidig er det jo gjerne sånn at man er rimelig sikker på hvor det bærer ganske lenge før man tør å erklære det. Anonymkode: 35e18...5e1 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Engelsk versjon: http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-elections/presidential-election-night-timings-results-recount-new-president-hillary-clinton-donald-trump-a7389921.html Anonymkode: 946bb...b1c 1
Gjest Overrasket Skrevet 7. november 2016 #13 Skrevet 7. november 2016 (endret) Tror de siste valgurnene stenger kl. 3-5 natt til onsdag norsk tid. Så du kan vente håndfaste nyheter onsdag morgen norsk tid. Endret 7. november 2016 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #14 Skrevet 7. november 2016 Er det egentlig noe særlig poeng i å sitte våken HELE natten da? Vi får vel de endelige resultatene i morgen tidlig uansett? Anonymkode: 1a782...759
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #15 Skrevet 7. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det egentlig noe særlig poeng i å sitte våken HELE natten da? Vi får vel de endelige resultatene i morgen tidlig uansett? Anonymkode: 1a782...759 Poeng og poeng, det spørs vel litt på om man synes det er spennende/moro å følge med underveis eller ikke. Litt som at mange ser på femmila i Kollen selv om de ikke får vite noe mer om de endelige resultatene enn de som bare sjekker resultatlisten. Jeg storkoser meg med valgsendingene og skal ikke opp til noen spesiell tid onsdag (student som leser til eksamen), så jeg blir sittende oppe gjennom natten (Det er for ordens skyld ikke i morgen tidlig vi kan få noen resultater - valget er natt til onsdag.) Anonymkode: 35e18...5e1 3
Norbertine Skrevet 7. november 2016 #16 Skrevet 7. november 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå