Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok hull (hos frisøren) øverst i øret (brusken) for et par dager siden. Angrer nå da jeg har lest at dette kan være farlig. Har ikke fått noe som helst form for verk eller betennelse. Kan jeg ta ut dobben allerede? med tanke på at jeg tok den så nylig.

Anonymkode: 4e6ed...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok hull (hos frisøren) øverst i øret (brusken) for et par dager siden. Angrer nå da jeg har lest at dette kan være farlig. Har ikke fått noe som helst form for verk eller betennelse. Kan jeg ta ut dobben allerede? med tanke på at jeg tok den så nylig.

Hva mener du med farlig?

Ja, du kan ta den ut hvis du ikke vil ha den der. Da gror hullet igjen.

Skrevet

Mest med tanke på at jeg tok hos frisør og ikke i et piercingstudio. At det kan treffe nerver den ikke skal treffe, og at man i verste fall kan bli lam.

Skrevet

Det går stort sett bra. jeg ville latt den bli

Anonymkode: b1904...84b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest med tanke på at jeg tok hos frisør og ikke i et piercingstudio. At det kan treffe nerver den ikke skal treffe, og at man i verste fall kan bli lam.

Da hadde de nok allerede truffet det,  du har jo hullet liksom.  Blir jo ikke lam i ettertid plutselig :P

Anonymkode: f52f4...d51

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er du bekymret for at piercingen sitter på "feil" sted, kan du dra til en piercer og be dem om å se på det. Kjøp også et nytt smykke til piercingen samtidig, som pierceren kan sette i for deg. De som blir brukt hos frisør er ikke laget av kirurgisk stål og passer dårligere for groende piercinger.

Endret av Minya
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor tar du hull hos frisøren? Også i brusken i tillegg? Det er jo idioti :P

Nei, du kan ikke ta den ut før den har grodd, ellers risikerer du at betennelse e.l. gror inni og du får en klump der hvor hullet har vært som ikke går bort. Skift i det minste dobben til en piercingring som du kan rense skikkelig, ellers kan du risikere betennelse.

Anonymkode: cc560...d4b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du hull hos frisøren? Også i brusken i tillegg? Det er jo idioti :P

Nei, du kan ikke ta den ut før den har grodd, ellers risikerer du at betennelse e.l. gror inni og du får en klump der hvor hullet har vært som ikke går bort. Skift i det minste dobben til en piercingring som du kan rense skikkelig, ellers kan du risikere betennelse.

Når vet jeg at den har grodd?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Minya skrev:

Er du bekymret for at piercingen sitter på "feil" sted, kan du dra til en piercer og be dem om å se på det. Kjøp også et nytt smykke til piercingen samtidig, som pierceren kan sette i for deg. De som blir brukt hos frisør er ikke laget av kirurgisk stål og passer dårligere for groende piercinger.

Enig!

Skrevet

Kan jeg ta ut dobben og bare rense hullet (såret) med klorhexidin?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke gjort det, men heller fått en ring satt i hos ett piercingstudio. Rens to ganger daglig med saltvannløsning til det er grodd. :)

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. La den være i når du renser. Det kan være kjempevanskelig å få inn sånne piercinger igjen selv. Hvis du skal bytte smykke bør du dra til et piercingstudio og gjøre det der. 

Det er forresten ingen fare for å bli lam nå sompiercinger er tatt. Så bare la den være og kos deg med piercingen. Bare husk og ikke rør den uten å ha rene hender.

Skrevet

Piercing I brusk kan ta opptil ett år å gro. Hvis den er tatt med sånn pistol de har hos frisørene kan det ta enda lenger. 

Jeg ville tatt den ut. Latt det gro i noen uker og gått til piercingstudio og tatt ny. 

Anonymkode: 8ff26...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...