AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Må ha noe annet i stua mi siden varmepumpe ikke gir nok varme. hva bruker mest strøm av oljeovn og byggtørke? Anonymkode: 8b6b2...48c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ha noe annet i stua mi siden varmepumpe ikke gir nok varme. hva bruker mest strøm av oljeovn og byggtørke? Anonymkode: 8b6b2...48c Helt sikker på at du vil ha byggtørke på stua? Det finnes da både rimeligere og ikke minst penere alternativer, som egner seg bedre til ditt bruk. Hva som bruker mest strøm kommer forresten helt an på apparatet, det varierer ganske mye. Anonymkode: 93794...785
Gjest Margit Spat Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 (endret) Siden en ovn ikke gjør annet enn å lage varme, så er det rett og slett så enkelt som at den ovnen som bruker mest strøm også er den som gir mest varme. Altså: jo høyere antall watt, jo raskere blir det varmt og jo mer strøm bruker du. Det kommer akkurat an på typen, men en byggtørke bruker vanligvis mer strøm enn en oljefylt radiator, og gir dermed mer varme, men det er jo ikke akkurat noen forskjønnelse for stua. Endret 7. november 2016 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Denne er nok et godt alternativ til byggtørke: https://www.expert.no/hjem-hage-og-fritid/varmeprodukter/vifteovn/beha-vte2000-vifteovn/p-152400/ Har en sånn selv, den varmer opp 45 kvadrat på 10 minutter så jeg slipper å ha den stående på når jeg er ute, og durer litt i et par minutter nå og da for å holde varmen. Opplever at den har mye bedre temperaturregulering enn oljeovn, hvor det alltid blir for varmt/kaldt og vil tro det går mer strøm til å regulere temperaturen da... Anonymkode: 59055...2b6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 En byggtørker tørker ut at og bråker verre enn fy. Hva gir deg ideen om å bruke byggtørker i en stue for å få det varmt? Oljeovner er brannfarligemog frarådet å bruke uten tilsyn. Så finn deg et tredje alternativ. Anonymkode: b9be2...f7f
Gjest star123 Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Har hatt litt problemer varmepumpe min i dag jeg og. stilte den på 30 grader og powerful. så hjalp det. hadde 9 minus. 10 år gammel pumpe. vis pumpen din sliter så kan du få en service mann/dame til og se om det er lite gass. lite gass=lite varme
Gjest star123 Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 (endret) Vis du ikke vil bruke så mye penger så er jo denne grei 99,-ink frakt https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/varme/andersson-hgf-1-0/231650.13531/ Endret 8. november 2016 av star123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå