Akedimiker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Er det noen som har denne erfaringen med nytt kombiskap? Vi har tre dager siden fått en ny kombiskap som bør være stille gående 38db (Miele) og skulle passe for stuer med åpent kjøkken pga lavt lyd nivå. Et problem er at kompressor( motoren) går konstant. I følge firma, så skal motoren være i drift kun 10 -15 minutter minutter hver time, ellers er den best stillegående system osv. I løpet av en time, er motoren i drift 40 minutter. Flere ganger i løpet av dagen er den i drift over en time og blir satt på auto. Vi har ikke begynt å bruke den enda.. Bare fylt med flaker med vann for å teste. Er det noe som kan gjøres for at kompressor (motoren) ikke går hele timer. Må kjøleskapet fylles 3/4 for å unngå dette? Vi tenker å angre eller reklamere.
Krutthøna Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Høres rart ut. Har selv et Miele kombiskap, og det er utrolig stillegående og fint. Satte dere i stikkontakten med en gang det var i hus? Hvis skapet har ligget eller vært utsatt for bevegelser, bør det stå ett par timer før stikkontakten settes i. Du kan evt. få en servicemann til å komme å se på det. Siden det er såpass nytt, bør det være en garanti/reklamasjonsrett.
Akedimiker Skrevet 7. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2016 21 minutter siden, Krutthøna skrev: Høres rart ut. Har selv et Miele kombiskap, og det er utrolig stillegående og fint. Satte dere i stikkontakten med en gang det var i hus? Hvis skapet har ligget eller vært utsatt for bevegelser, bør det stå ett par timer før stikkontakten settes i. Du kan evt. få en servicemann til å komme å se på det. Siden det er såpass nytt, bør det være en garanti/reklamasjonsrett. Ja. men det jeg lurte på om vi kan angre eller bytte, eller reklamere. Vi la den stå i fem til sekstimer før den ble koblet til strøm. Kombiskapet var montert av firma som leverte den. Er det riktig at kombiskapet må være fylt 3/4?
Krutthøna Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 1 time siden, Akedimiker skrev: Ja. men det jeg lurte på om vi kan angre eller bytte, eller reklamere. Vi la den stå i fem til sekstimer før den ble koblet til strøm. Kombiskapet var montert av firma som leverte den. Er det riktig at kombiskapet må være fylt 3/4? Hvis det er kjøpt på nett, kan dere selvfølgelig angre kjøpet. Hvis ikke hadde jeg tatt kontakt med butikken å reklamert, klaget. At det må være fylt 3/4 er tull. Ta det med forhandler. Det kan jo fullt mulig være at det er en feil med skapet.
Akedimiker Skrevet 7. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2016 (endret) 1 time siden, Krutthøna skrev: Hvis det er kjøpt på nett, kan dere selvfølgelig angre kjøpet. Hvis ikke hadde jeg tatt kontakt med butikken å reklamert, klaget. At det må være fylt 3/4 er tull. Ta det med forhandler. Det kan jo fullt mulig være at det er en feil med skapet. Et flott svar det.. Jeg liker denne godt, stilig og pent: men at motoren går 35 minutter, og tre ganger i en time i løpet av en dag har gjort meg skeptisk til å beholde. Vifter hadde jeg ikke slått på. (Dynacool) da vi hadde bare ett par flasker en melkekartong inne for å teste. Tempeartur var riktig. Må vi ha vifter gående, for å kunne forkorte kompressorens arbeid - Ellers er vi 95% bestemt å returnere varen. Men lei meg...http://www.skousen.no/hvitevarer/kombiskap/frittstaende-kombiskap/product/miele-kfn29233dbba/http://www.trustedreviews.com/miele-kfn29233d-bb-blackboard-review Her står. 5-10 minutter løpetid for kompressor: "The Miele’s compressor cycle is about an hour long, but the machine is only running something like 5-10 minutes of the hour. So for 50 minutes of every hour it's actually genuinely silent. In the time it's running, the sound is barely audible and, with our test equipment struggling to get a fix, we measured between 37dB and 39dB, comfortably backing up Miele’s 38dB figure. That is really very, very quiet and in an average home you simply won’t hear it at all.Read more at http://www.trustedreviews.com/miele-kfn29233d-bb-blackboard-review#20MmeyLzRzCsDgO8.99" Endret 7. november 2016 av Akedimiker Tilføyet..
Atea Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 På 07.11.2016 den 15.17, Akedimiker skrev: Er det noen som har denne erfaringen med nytt kombiskap? Vi har tre dager siden fått en ny kombiskap som bør være stille gående 38db (Miele) og skulle passe for stuer med åpent kjøkken pga lavt lyd nivå. Et problem er at kompressor( motoren) går konstant. I følge firma, så skal motoren være i drift kun 10 -15 minutter minutter hver time, ellers er den best stillegående system osv. I løpet av en time, er motoren i drift 40 minutter. Flere ganger i løpet av dagen er den i drift over en time og blir satt på auto. Vi har ikke begynt å bruke den enda.. Bare fylt med flaker med vann for å teste. Er det noe som kan gjøres for at kompressor (motoren) ikke går hele timer. Må kjøleskapet fylles 3/4 for å unngå dette? Vi tenker å angre eller reklamere. Selv om selger monterte skapet kan de ha gjort feil. Det skjedde hos meg. Sjekk med vater og la det være litt luft bak inn mot veggen. Mitt skap trengtes bare å komme i vater. 1
Akedimiker Skrevet 8. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2016 Takk for gode respons. Lav energibruk kan forlenge kompressors løp tid, tenker vi. Man kan ikke forvente å spare på energi/strøm når behovet i hovedsak er om å ha en stillegående kombiskap med korte kompressor (motor) løp, i stue. Nå bytter vi denne med en Bosch med Low frost ( ikke "no frost") uten å tenke på energy sparing mao. Neste valget er Siemens, hvis Bosch low frost skulle skuffe oss.
tdm900 Skrevet 9. november 2016 #8 Skrevet 9. november 2016 På 7.11.2016 den 15.17, Akedimiker skrev: Er det noen som har denne erfaringen med nytt kombiskap? Vi har tre dager siden fått en ny kombiskap som bør være stille gående 38db (Miele) og skulle passe for stuer med åpent kjøkken pga lavt lyd nivå. Et problem er at kompressor( motoren) går konstant. I følge firma, så skal motoren være i drift kun 10 -15 minutter minutter hver time, ellers er den best stillegående system osv. I løpet av en time, er motoren i drift 40 minutter. Flere ganger i løpet av dagen er den i drift over en time og blir satt på auto. Vi har ikke begynt å bruke den enda.. Bare fylt med flaker med vann for å teste. Er det noe som kan gjøres for at kompressor (motoren) ikke går hele timer. Må kjøleskapet fylles 3/4 for å unngå dette? Vi tenker å angre eller reklamere. Er det kjøl/frys? I så fall er det ikke noe rart. Mine foreldre kjøpte fryseskap for slippe å gå i kjelleren for å ta opp mat fra fryser, men etter ei tid fant de ut at det sto og gikk hele tida, og da går det jo også mye strøm. Seinere hadde de et kjøl/fryseskap. Samme leksa der også, gikk nesten hele tida. Nå har de rent kjøleskap, og en liten fryseboks. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, tdm900 skrev: Er det kjøl/frys? I så fall er det ikke noe rart. Mine foreldre kjøpte fryseskap for slippe å gå i kjelleren for å ta opp mat fra fryser, men etter ei tid fant de ut at det sto og gikk hele tida, og da går det jo også mye strøm. Seinere hadde de et kjøl/fryseskap. Samme leksa der også, gikk nesten hele tida. Nå har de rent kjøleskap, og en liten fryseboks. Skapet er A+++, så det bruker minimalt med strøm. Tviler sterkt på at det har så mye å si at det er et kombiskap. Har aldri merket forskjell. Tipper at dette skapet koster rundt 300kr i strøm i året. Altså ingenting! Anonymkode: e7407...96b
blonden Skrevet 10. november 2016 #10 Skrevet 10. november 2016 Hvis det er kjøpt på lefdal eller elkjøp har du 30 dagers åpent kjøp 1
Akedimiker Skrevet 10. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, blonden skrev: Hvis det er kjøpt på lefdal eller elkjøp har du 30 dagers åpent kjøp Skousen nettbutikk. Har angret kjøpet, og så blir det en bytte - denne gang fant vi en Bosch som Skousen skriftlig anbefaler for stue kjøkken i mindre leilighet. Her må man si at vi vi må ha litt flaks. Erfaringsmessig vet vi Siemens er den beste, som vi hatt før i 6 år uten problem til tross for at den hadde en støy nivå på 43db (Nofrost autorim) (Lefdal), for at den var mindre strøm/energi sparende (A) så temperatur regulering går fort og kortvarig og støyen dermed kunne tåles i stue. A+++ energi sparing og mye tech (Vifter) gir langvarig men rimelig drfitsstøy i følge Miele (UK). Hvor rimelig det kan være er avhengig av hvor stor er leiligheter. Vi gjorde en test med å redusere stue temperatur til 19 grad, da ble kompressor litt rolig. Vi måtte ellers ha vifter gående for å kunne få korte kompressor løp, som vi synes unødvendig. Vi kan da kun anbefale denne Miele til boliger på 60 kvm eller store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå