Gå til innhold

Er det noe annet enn hvit kjøkkeninnredning som er populært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp kjøkkenet. Jeg har sett på utallige boligannonser på finn.no for å finne inspirasjon, og har fått inntrykk av at de aller, aller fleste nye eller nyoppussede kjøkken har hvit innredning. Jeg har ikke så veldig lyst på hvite fronter, men må velge noe som er såpass "mainstream" at det går greit å selge huset igjen om noen få år. Er det noe annet enn hvite kjøkken som er populært for tida? Eller noe dere selv synes er fint, uavhengig av hva alle andre måtte mene?

Anonymkode: f5db9...612

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sanes grå fronter kan være fint hvis fargen ikke er for mørk. ellers har jeg sett en del eksempler hvor de har svart eller mørkegrå fronter på benkeskapene og hvite veggskap. Flott kontrast hvis det gjøres riktig. 

Paret i Tv-Norge serien "Fiks det - selg det" er ikke redd for å velge utenfor mainstream i sine oppussingsprosjekter. Funker nesten hver gang ;). Har mye å si hvordan de plukker opp og viderefører fargebruken i detaljer ellers. Verdt å sjekke ut!

Skrevet

Jeg synes denne fargen er pen. Selv tenkte jeg å ha denne fargen på nedre kjøkkenskap og hvite på topp.

IMG_0258.PNG

Anonymkode: b2668...bf7

Skrevet

Jeg liker grå veldig godt, men ikke for mørk. Har selv hvitt kjøkken, som ikke er så gammelt. Og angrer meg for at jeg ikke valgte grått.

Skrevet

Mange velger grått kjøkken nå, og det er veldig fint om det ikke er for mørkt. Men, selvfølgelig en motegreie. De sier at grått er det nye caffe latte.

Skal du holde det tidløst og ha noe som aldri går av moten velger du hvitt. Selv tok jeg hvitt når jeg bygde hus i sommer. Kjedelig som fy, men jeg kommer ikke til å bli lei av det. Det gir også større valgmuligheter om du vil supplere med fargerike ting på benken :) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Krutthøna skrev:

Mange velger grått kjøkken nå, og det er veldig fint om det ikke er for mørkt. Men, selvfølgelig en motegreie. De sier at grått er det nye caffe latte.

Skal du holde det tidløst og ha noe som aldri går av moten velger du hvitt. Selv tok jeg hvitt når jeg bygde hus i sommer. Kjedelig som fy, men jeg kommer ikke til å bli lei av det. Det gir også større valgmuligheter om du vil supplere med fargerike ting på benken :) 

Veldig enig i alt du sier unntatt dette. Jeg mener å huske at hvitt kjøkken var så ut som det bare kunne få blitt på 90-tallet, da det var bondefarger og treverk som gjaldt. (På det tidspunktet kunne jeg nok dødd for begge disse kjøkkenene!) 

Anonymkode: 23508...272

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke folk våger å sette inne mye annet enn hvit/lys innredning pga resalgeffekten.  

Skrevet

Famous-Curved-Kitchen-Island.jpg

Har man åpen løsning ville jeg gått for noe slikt.

Skrevet

Lys eik er veldig populært også. Man kan f.eks ha hvite overskap og lys eik underskap

Anonymkode: f3b7d...221

Skrevet

Vi kjøpte leilighet med kjøkken i lys eik nå nylig, men vi er allerede leie av det hvite. Utrolig upraktisk og lite koselig.

Så sikkert 10 stk kjøkken med Bodbyn hvit eller grå under visningsrundene, så det er populært.

Anonymkode: 0fdf3...8c3

Skrevet

Vi har eikfronter hjemme og er veldig fornøyd :) Kan ikke tenke meg et sterilt kjøkken i hvitt! 

Gjest Magnifiq
Skrevet

Delt sort(mørkt) og hvitt er veldig populært om dagen. 

Mørke underskap, og hvite overskap, event hvitt kjøkken på en side, og en vegg med mørke høyskap.

Skrevet

Valgte selv grå innredning når jeg pussa opp kjøkkenet for 2 år siden, brukte lang tid på å finne riktig gråfarge riktignok. Da lysegrå ofte blir for blå og mørk grå ofte bli for mørk for min del. Fant til slutt den perfekte fargen og kunne ikke blitt mer fornøyd. 

Anonymkode: 9ace9...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...