Gå til innhold

Jobb for oss som føler man ikke passer inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jobbsøker, studerer og har gått på aap som strax går ut. Har en viss panikk no, for har i mange år jobbet meg mot fast jobb. Dette har jo tatt mange år, og her er jeg da, uten jobb fremdeles. Jeg har stått på som bare det, alikevell står jeg her uten jobb. Føler meg dritt rett og slett, og at jeg ikke passer inn. Hva ER det med meg liksom? :(  Til dere som har vært i lignende situasjon, eller som har følt at dere ikke har passet inn, men tilslutt har funnet dere en jobb dere stortrives i, hvor jobber dere?

Anonymkode: 8b48c...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bakgrunn har du faglig? Kan du søke på litt utradisjonelle jobber som ikke passer 100% med det du er utdannet til, men som kanskje passer litt? Hvordan fremstår du på intervju, hvor gode søknader skriver du? Disse tingene kan du få hjelp til.

Anonymkode: ef0d5...66e

Skrevet

I know, har holdt på med dette i 5 år så er en racer på å skrive søknader. Har vært på endel forskjellige jobbintervjuer også, og har endel trening innen dette. Problemet ift. erfaring er at jeg har ikke lang erfaring innen for noe som helst, utdanning på 1 år innen for noe som yrket krever arbeidseraring og gjerne bacholor innen, har hatt veldig mange forskjellige jobber tidligere pga tiltak gjennom nav der hvor det ikke har vært muligheter for jobb etter titaket, pluss forskjellige jobber før det. Tar litt mer utdannelse no og tenker på å bygge opp til en bacholor, men føler meg helt ubrukelig etter 5 år fra det ene tiltaket til det andre, sesong arbeid der de ikke trengte folk etter sesongen og ja. Har fått angst av alt sammen, men søker fremdeles og håper at det skal gå bra tilslutt. 5 år er lenge og sliter på selvbildet og selvtilliten, føler jeg ikke passer inn som sakt.

Skrevet