AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Skal ha julebord med pinnekjøtt. Hvor mye bør en regne for per person? Noen spiser mye, andre spiser mindre. Anonymkode: 6dd1e...e0d 1
ekkoet Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Jeg leste nylig at 2kg var nok til 4-5 personer. Spiste det igår, da hadde jeg 3kg på 4 personer og det ble endel igjen. Men det kommer jo an på sammensetningen av folk og hvor mye kjøtt/fett det er på pinnene. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=pinnekjøtt mengde per person
Gjest Marillia Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Jeg beregner alltid 500 gr pr pers, men det er til voksne jeg vet spiser mye. Kvinner spiser stort sett mindre enn menn, og barn enda mindre. Synes alltid det er vanskelig å beregne, så derfor tar jeg alltid litt for mye enn litt for lite.
Minya Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Du skal regne 500g per pers, regn litt mindre for barn alt ettersom hvor store de er. Her er en fin oversikt over beregning av mengder på mat, utrolig kjekk å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå