AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Jenta mi er 1,5 år og allerede 91 cm, hun er veldig lang for alderen. Nå bruker hun str. 92, som stort sett passer fint. Besteforeldrene vil gi henne klær til jul, siden 92 passer ganske akkurat nå er det kanskje lurt å ønske seg str. 98 så har vi litt å gå på. Synes bare 3-årsstørrelse høres helt vilt stort ut til en 1,5 åring.. Er det stor forskjell på 92 og 98? Har ikke noen klesbutikker i nærheten så jeg får ikke sjekket i butikk Anonymkode: cff85...883
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Det er vel som regel 98/104 den størrelsen der (altså en samlestørrelse, samme med 110/116, 122/128, 134/140 osv). Bukser er vel som regel bare rent 98, men gensere/overdeler/kjoler er 98/104. Det er klart det er litt forskjell, men ville ikke tvilt på å ønske meg 98/104 nå, i og med at hun er 91 cm. Det er mange toåringer som bruker 98/104. Mitt barn brukte det, hun var over på 110/116 da hun var tre. Nå er hun seks år og bruker 134/140 (9-10 år). Anonymkode: b3f2b...72f 1
Vera Vinge Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Det varierer jo i hvilken butikk man kjøper, altså kan samme størrelse variere en del avhengig av butikk. Men jeg ville jo absolutt ønsket meg str. 98 om 92 passer veldig akkurat nå. Men jeg skjønner litt hva du mener med at det virker voldsomt å kjøpe klær til en annen alder enn barnet. Mitt ene barn på 2,5 bruker typisk 104, og jeg syns også det føles litt drøyt at han skal bruke str 4 år allerede. Jeg syns liksom han blir så stor, så jeg vegrer meg for å flytte over for små ting fra skapet til storebroren til ham, fordi jeg syns det virker så rart at han skal bruke så store klær. Hodet mitt henger liksom ikke helt med. Men han er jo bare litt stor for alderen, og klærne må jo passe, sånn er det bare. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Min sønn passerte akkurat 1.5 år, må bruke str 98 i gensre - mens bukser er litt i lengste laget enda. Kommer også veldig an på hvordan klærne er i størrelse, kjøpte nettopp en genser fra småfolk i str 3-4 år, den passa veldig bra. Anonymkode: 70f8c...7a4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jenta mi er 1,5 år og allerede 91 cm, hun er veldig lang for alderen. Nå bruker hun str. 92, som stort sett passer fint. Besteforeldrene vil gi henne klær til jul, siden 92 passer ganske akkurat nå er det kanskje lurt å ønske seg str. 98 så har vi litt å gå på. Synes bare 3-årsstørrelse høres helt vilt stort ut til en 1,5 åring.. Er det stor forskjell på 92 og 98? Har ikke noen klesbutikker i nærheten så jeg får ikke sjekket i butikk Anonymkode: cff85...883 Klær som nå er akkurat passe blir jo for små om en kort stund. Er det yttertøy for utebruk så bør jo det være litt stort? Toåringene her bruker størrelse 74 og noe nå i størrelse 80, mens lillesøster på ett år bruker størrelse 80. Størrelse er bare tall. Anonymkode: 64778...158
RompeRusk Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Jeg vet en 2.5 åring som bruker størrelse 110 i klær og 27 i sko størrelse er bare et tall. Ville kjøpt 98. Godt å ha til å vokse i
Hedda-78 Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Når noen vil gi klær i gaver til mine barn, ønsker jeg alltid en størrelse større enn de bruker akkurat nå. De har jo gjerne nok klær i den størrelsen de bruker nå, og det er jo greit å kunne bruke det nye plagget lengst mulig også. Hvis det nye plagget tilfeldigvis er litt lite i størrelsen (kommer jo an på merke osv), så er det jo dumt hvis det allerede er for lite... Unntak er naturligvis sko, og veldig sesongavhengige klær. Kjøper ikke vinterjakke som kommer til å bli passelig til sommeren... Jeg ville absolutt ha ønsket str 98, så kan jo heller plagget ligge i skuffen til det blir passelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå